  • 71. Data: 2011-11-30 14:55:00
    Temat: Re: Czy ZUSu mozna sie pozbyc?
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    news:slrnjdbtqb.2qtr.januszek@gimli.mierzwiak.com...
    > Danusia napisa?(a):

    > Jakie jest zrodlo tych informacji? Może warto zajrzeć:
    > http://www.spinroom.pl/?p=1359

    No tak spinroom to jest zaufane źródło :D

    pozdr

  • 72. Data: 2011-11-30 14:59:27
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    > [....]
    > Nie jest najlepszy, ale na pewno działa lepiej niż NFZ w Polsce.

    Bredzisz po pijaku.
    Tam nie ma żadnego systemu. Jest tylko wilcze prawo które mówi "jak masz
    dużo kasy to wszystko jest dla ciebie", a jak nie to zdychaj pod płotem jak
    twój sąsiad.

  • 73. Data: 2011-11-30 15:10:21
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-11-30, Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl> wrote:

    [...]

    > Ale kto nie chce mieszkać na swoim??
    > Jaką alternatywę dla własnego mieszkania proponujesz?
    > Wspólny pokój z teściową?

    Wynajem. Jak się jest młodym, to kluczowa jset mobilność, elastyczność
    (zatrudnienie), a taki dom/mieszkanie to jest po mocny powrozek
    i potencjalny punkt szantażu/niepotrzebnych stresów przez pracodawcę.

    Inna rzecz, że u nas to rynek najmu jest niestety bardzo niezagospodarowany
    i przepisy są niekorzystne.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 74. Data: 2011-11-30 15:19:54
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    W dniu 2011-11-29 11:53, Andrzej Lawa pisze:
    > W dniu 29.11.2011 10:51, Liwiusz pisze:

    > Wiesz, bez pieniędzy łatwiej sobie załatwić dobre leczenie w ramach NFZ
    > niż za te same pieniądze ;) prywatnie - po prostu czasem uda się coś
    > załatwić "z dobrego serca" albo "po znajomości" ;)

    Po znajomości możesz i bez ubezpieczenia załatwić.
    Załatwić w państwowym oznacza tyle, żeby oszukać tak, aby osoba, ktora
    powinna iść właśnie teraz na leczenie nie poszła, natomiast Ty pójdziesz
    za nią. To zwykłe oszustwo, które potwierdza tezę, że państwowwe, czyli
    obowiązkowe ubezpieczenie jest złe, bo m. in. tacy jak ty uniemożliwiają
    uczciwym korzystać z ich praw w taki sposób w jaki to wynika z
    ubezpieczenia.
    Wyraz "Ty" nie traktuj osobiście, lecz jako formę uosobienia osoby -
    załatwiacza.

    > Swoją szosą ciekaw jestem, jakie byłyby składki w prywatnej
    > ubezpieczalni za leczenie na poziomie, jaki _teoretycznie_ powinien
    > zapewniać NFZ... Jest może z Polsce taka oferta? Całkowite ubezpieczenie
    > kosztów leczenia? Kiedyś szukałem i nie znalazłem...

    Teoria jest jedna - brak monopolu prowadzi do obniżki cen.
    Popatrz na koszt rozmów w d. PPTiT i porównaj z obecnymi cenami w TP SA.
    Adekwatne będzie porównanie kosztów w tym samym okresie na Zachodzie,
    tzn. na rynkach w tym czasie "wolnych", co nie będzie tak łatwe. Mimo
    wszystko wnioski są proste.

  • 75. Data: 2011-11-30 15:21:13
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

    W dniu 2011-11-29 11:10, januszek pisze:
    > Andrzej Lawa napisa?(a):

    > Dobre pytanie. Przy czym to o czym tu rozmawiamy - czyli koszty leczenia
    > - nie do końca powinno być rozpatrywane przez pryzmat prywatne vs
    > panstwowe bo wydaje sie, ze taki system powinien byc zorganizwany mniej
    > wiecej tak jak OC pojazdow a nie na zasadzie dobrowolnosci.
    >
    > j.

    A dlaczego nie jako AC - czyli na zasadzie dobrowolności. Z wyłączeniem
    sytuacji ratujących życie (bezpośrednio), czyli pogotowie ratunkowe i
    oddziały OIOM, te można finansować z podatków.

  • 76. Data: 2011-11-30 15:23:36
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

  • 77. Data: 2011-11-30 15:51:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/30/2011 7:22 AM, Wojciech Bancer wrote:
    > On 2011-11-30, witek<w...@g...pl.invalid> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > A jest dochodowy/deficytowy, czy dotowany/współfinansowany przez
    > państwo? Bo jeśli jest deficytowy, to uwazam że "lepszość" polega
    > tylko i wyłacznie na tym, że dane państwo stać na więcej, albo
    > "rozdaje więcej".

    dwa posty wyzej był link do artykulu jak to działa.
    podstawą są ubezpieczenia prywatne, w dużej mierze finansowane przez
    pracodawców. Te z definicji są dochodowe.
    Dla osób starszych lub bezrobotnych jest medicare subsydiowane przez
    państwo i medicaid całkowicie opłacany przez państwo

    To raczej normalne, ze ubezpieczenia społeczne, tak samo jak szkolnictwo
    dochodowe nie bedzie, bo to wychodzi z załozenia tego systemu.

    > Czy któryś z dyskutantów (zwłaszcza tych optujących za rozwiązaniem
    > bez wsparcia państwa) może wskazać tego rodzaju rozwiązanie (tzn.
    > nie deficytowe, nie wymagające dopłat z budżetu państwa),
    > gdziekolwiek na świecie?

    nie da sie. oczywiscie myslac rozsadnie.
    bo stworzyć australie jako kontynent dla zesłańców gdzie kazdy umiera
    jak może oczywicie mozna, ale chyba nie o to chodzi.

  • 78. Data: 2011-11-30 15:51:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/30/2011 8:59 AM, Danusia wrote:
> [...]
    > dużo kasy to wszystko jest dla ciebie", a jak nie to zdychaj pod płotem jak

    jakie filmy oglądałaś?

  • 79. Data: 2011-11-30 16:48:31
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    > system ?
    > chyba piramida kredytowa

    Co w nim niby się "piramiduje" ?

  • 80. Data: 2011-11-30 18:31:08
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Danusia napisa?(a):

    [...]

    > No tak spinroom to jest zaufane 1/4 ród?o :D

    Ale przeczytałaś?

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/