    From: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy ZUSu mozna sie pozbyc?
    Date: Wed, 30 Nov 2011 16:19:54 +0100

    W dniu 2011-11-29 11:53, Andrzej Lawa pisze:
    > W dniu 29.11.2011 10:51, Liwiusz pisze:

    > Wiesz, bez pieniędzy łatwiej sobie załatwić dobre leczenie w ramach NFZ
    > niż za te same pieniądze ;) prywatnie - po prostu czasem uda się coś
    > załatwić "z dobrego serca" albo "po znajomości" ;)

    Po znajomości możesz i bez ubezpieczenia załatwić.
    Załatwić w państwowym oznacza tyle, żeby oszukać tak, aby osoba, ktora
    powinna iść właśnie teraz na leczenie nie poszła, natomiast Ty pójdziesz
    za nią. To zwykłe oszustwo, które potwierdza tezę, że państwowwe, czyli
    obowiązkowe ubezpieczenie jest złe, bo m. in. tacy jak ty uniemożliwiają
    uczciwym korzystać z ich praw w taki sposób w jaki to wynika z
    ubezpieczenia.
    Wyraz "Ty" nie traktuj osobiście, lecz jako formę uosobienia osoby -
    załatwiacza.

    > Swoją szosą ciekaw jestem, jakie byłyby składki w prywatnej
    > ubezpieczalni za leczenie na poziomie, jaki _teoretycznie_ powinien
    > zapewniać NFZ... Jest może z Polsce taka oferta? Całkowite ubezpieczenie
    > kosztów leczenia? Kiedyś szukałem i nie znalazłem...

    Teoria jest jedna - brak monopolu prowadzi do obniżki cen.
    Popatrz na koszt rozmów w d. PPTiT i porównaj z obecnymi cenami w TP SA.
    Adekwatne będzie porównanie kosztów w tym samym okresie na Zachodzie,
    tzn. na rynkach w tym czasie "wolnych", co nie będzie tak łatwe. Mimo
    wszystko wnioski są proste.