  • 61. Data: 2011-11-30 08:23:58
    Temat: Re: Czy ZUSu mozna sie pozbyc?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    spp napisa?(a):

    [...]

    > A Ty "socjalistyczną cenę' z jej rynkowym odpowiednikiem. ;)

    Mylę? Miałem z tego tematu praktyczne zajęcia kiedy w Pewexie kupowałem
    za bony pko gumy Donald i kasety do magnetofonu... ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 62. Data: 2011-11-30 08:28:46
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Danusia napisa?(a):

    > W?a?nie tam oko?o 5% ca?ej populacji zdycha pod p?otem. 50% dzieci z wadami
    > wrodzonymi nie jest leczona wogóle.

    Jakie jest zrodlo tych informacji? Może warto zajrzeć:
    http://www.spinroom.pl/?p=1359

    j.

  • 63. Data: 2011-11-30 08:29:08
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-11-30 09:03, Danusia pisze:

    > Dla przypomnienia lub wiadomosci dla ma?otat?w:
    > Gdy w 1989r na uwolniono ceny to wzros?y one o 1500%.

    Ale przy denominacji spadły 10 000 razy.

    --
    spp

  • 64. Data: 2011-11-30 08:44:19
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    > w mojej przychodni przyjmuja od poniedzialku do piatku od 8 rano do 8
    > wieczor.
    > Przychodnia wreszcie wyglada porządnie a nie jak przedwojenny magazyn.
    > Mozna sie zarejestrowac bez problemu przez telefon. Lekarz jest wreszcie
    > uprzejmy, Kolejki takie same jak zawsze były.

    Gdy mieszkałam na wsi to wiejski ośrodek zdrowia to było małżeństwo lekarzy,
    przyjmowali gdy trzeba 24 godz na dobe 7 dni w tygodniu. Tak było i jest
    obecnie i na tej wsi nic sie pod tym względem nie zmieniło.
    W moim mieście i przychodni do której chodzi moja rodzina, lekarze POZ
    przyjmują od 8-12 i od 14 do 18. Teoretycznie jest opieka do południa i po
    południu, ale masz opcje do konkretnego lekarza i inni przyją cie tylko
    wtedy gdy twój jest na urlopie lub masz tzw zagrożenie życia. Jeżeli pani
    doktor ma dobry humor to przyjmie jeszcze kilku pacjentów poza tymi którzy
    zdążyli sie zarejestrować rano (16 osób)(można telefonicznie). Wtedy pani
    doktor pracuje do 13 zamiast do 12, lub do 19 zamiast do 18 (gdy przyjmuje
    po południu).
    I tak jest prawie w każdej przychodni w moim dużym mieście (ponad 500 000
    mieszkańców). Nie jest to żaden wyjątek.
    Należy wyraźnie zaznaczyć że POZ (podstwowa opieka zdrowotna - skrót) to
    jest NZOZ czyli już sprywatyzowana część słuzby zdrowia, a zmieszenie czasu
    pracy lekarzy przy wielokrotnie wyższych płacach to właśnie skutek tej
    prywatyzacji.
    Więc nie pieprz głupot.

  • 65. Data: 2011-11-30 08:48:02
    Od: spp <s...@g...pl>

  • 66. Data: 2011-11-30 09:22:31
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    spp napisa?(a):

    > No właśnie. Może to dziwnie brzmi ale Pewex to też był socjalizm.
    > Zwłaszcza ten środek płatniczy. ;) Takoż "Bank" Polska Kasa Opieki.

    Ten srodek platniczy pozwolil na praktyczne zajecia z tego czym sie
    rozni kurs urzedowy od rynkowego :) I powiem Ci, ze nie chodzi o nominal
    ;P

    j.

  • 67. Data: 2011-11-30 10:19:35
    Od: spp <s...@g...pl>

  • 68. Data: 2011-11-30 13:22:29
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-11-30, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    [...]

    > Nie jest najlepszy, ale na pewno działa lepiej niż NFZ w Polsce.

    A jest dochodowy/deficytowy, czy dotowany/współfinansowany przez
    państwo? Bo jeśli jest deficytowy, to uwazam że "lepszość" polega
    tylko i wyłacznie na tym, że dane państwo stać na więcej, albo
    "rozdaje więcej".

    Czy któryś z dyskutantów (zwłaszcza tych optujących za rozwiązaniem
    bez wsparcia państwa) może wskazać tego rodzaju rozwiązanie (tzn.
    nie deficytowe, nie wymagające dopłat z budżetu państwa),
    gdziekolwiek na świecie?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 69. Data: 2011-11-30 13:54:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/30/2011 2:22 AM, Danusia wrote:
    > Użytkownik "Nixe"<n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Najprostszy przykład to USA tam nie ma ZUS i NFZtu.

    A social security to pies? czy nagle zlikwidowali?
    Medicare i Medicaid tez? Co wiecej. Płacisz na Medicare, ale nie możesz
    z tego z korzystać dopóki nie wylądujesz na emeryturze.

    > Właśnie tam około 5% całej populacji zdycha pod płotem. 50% dzieci z wadami
    > wrodzonymi nie jest leczona wogóle. Tylko 1% populacji stać na pełne koszty
    > leczenia przez długi okres czasu (czyli tych którzy zarabiają ponad 1mln $
    > rocznie).

    A skąd wzięłaś te liczby.
    Może jakieś wiarygodne źródło podasz.
    Bo jak narazie to ciągle bredzisz po pijaku.

  • 70. Data: 2011-11-30 14:52:03
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "spp" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ale przy denominacji spadły 10 000 razy.

    Młody człowieku a czy Ty wiesz w którym roku była denominacja i co sie
    działo między tymi latami? Pewnie mamusia zapomniała opowiedzieć :) I nie
    jest to atak, bo gdybyś żył i pracował w tamtych latach, miał rodzinę na
    utrzymaniu, to nie powtarzałbyś bzdur które Ci nakładli do głowy w ramach
    prania mózgów.