  • 1. Data: 2009-09-10 08:49:51
    Temat: Czy Msza może być zajęciami obowiązkowymi w szkole?
    Od: Kron <k...@w...pl>

    Miałem w szkole syna dziwną sytuację. Było rozpisane rozpoczęcie roku
    a po rozpoczęciu podana Msza Święta w pobliskim kościele. Uznałem że
    zajęcia to tylko to co jest w szkole. Potrzebowałem by syn zaraz po
    zajęciach wracał do domu i takie wydałem mu polecenie. Został jednak
    zabrany na Mszę przez nauczycielkę (tzn przypilnowała sobie syna, po
    tym jak jej powiedział że rodzice kazali mu wracać zaraz po szkole).
    Przy pierwszej sposobności urwał się z Mszy, starał się wykonać moje
    polecenie.
    W szkole poinformowano mnie że Msze i inne formy praktyk religijnych
    wyznaczone przez Panią Dyrektor to zajęcia obowiązkowe dla dzieci
    uczęszczających na lekcje religii a jeżeli mi to nie odpowiada to
    powinienem zabrać dziecko z tej szkoły. Oczywiście zgodziłem się
    dostosować do zasad obowiązujących w placówce. Zwłaszcza że nie ma dla
    mnie praktycznego znaczenia czy to kwestia obowiązku czy tradycji.
    Nie byłoby problemu gdybym napisał karteczkę zwalniającą dziecko z
    obowiązkowych zajęć. Po prostu nie przyszło mi do głowy że
    uczestnictwo w Mszy może być obowiązkowymi zajęciami.
    Z odszukanych przeze mnie informacji wynika że błąd popełniłem zarówno
    ja, jak i szkoła:
    -Jeżeli Msza została wpisana jako zajęcia obowiązkowe a nie chciałem
    by dziecko brało w niej udział to powinienem powiadomić o tym
    placówkę.
    -Nie ma prawa zaistnieć sytuacja w której uczestnictwo w Mszy jest
    zajęciami obowiązkowymi. Nie można nikomu kazać się szczerze modlić.
    Proszę o opinię bo jak dla mnie te dwa punkty są sprzeczne.
    Bez względu na światopogląd przyznam, że wzbudza we mnie mieszane
    uczucia fakt iż niezadowalające praktykowanie religii jest karalne.
    Absolutnie nie mam zamiaru drążyć tematu w szkole, jednak chciałbym po
    prostu wiedzieć jak to stoi w myśl prawa.

  • 2. Data: 2009-09-10 09:15:26
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Kron" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

    > W szkole poinformowano mnie że Msze i inne formy praktyk religijnych
    > wyznaczone przez Panią Dyrektor to zajęcia obowiązkowe dla dzieci
    > uczęszczających na lekcje religii

    przeciez tu masz odpowiedz, wypisz dziecko z lekcji religii i gitara gra,
    niestety niektorym sie we lbach przewraca i mysla ze zyjemy w katolandzie

  • 3. Data: 2009-09-10 09:28:18
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "szerszen" <s...@t...pl> wrote in message

> [...]
    > niestety niektorym sie we lbach przewraca i mysla ze zyjemy w katolandzie

    I zmienic szkole bo pani dyrektor szkoly publicznej chce sie upodobac
    czarnym?
    Polska to jakis Iran czy Afganistan chyba...
    Naprawde nie rozumiem jak mozna wymuc na kisms uczestnictwo we mszy?
    Co sie dzieje z ta polska?

  • 4. Data: 2009-09-10 09:34:03
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    Z odszukanych przeze mnie informacji wynika że błąd popełniłem zarówno
    ja, jak i szkoła:

    Moim zdaniem Ty nie popelniles tu zadnego bledu!
    Bo nie mozna popelnic bledu dlatego, ze ktos inny go popelnil!
    Msza nie jest obowiazkowa, wiec dyrektoraka nie miala prawda nadawac jej
    takiej klauzyry obowiazkowosci, a wiec i ty nie musiales pisac zadnych
    zwolnien.
    To wylacznie widzimisie dyrektorki szkoly.

    -Jeżeli Msza została wpisana jako zajęcia obowiązkowe a nie chciałem
    by dziecko brało w niej udział to powinienem powiadomić o tym
    placówkę.

    Msza nie moze byc w zadnym przypadku obowiazkowa! Wiec jak mogles napisac
    zwolnienie?

    -Nie ma prawa zaistnieć sytuacja w której uczestnictwo w Mszy jest
    zajęciami obowiązkowymi. Nie można nikomu kazać się szczerze modlić.
    Proszę o opinię bo jak dla mnie te dwa punkty są sprzeczne.
    ----------------

    Sam napisales opinie wyzej:
    Nie mozna nikomu nakazac sie modlic!

  • 5. Data: 2009-09-10 09:38:39
    Od: spp <s...@o...pl>

    pmlb pisze:

    > Naprawde nie rozumiem jak mozna wymuc na kisms uczestnictwo we mszy?
    > Co sie dzieje z ta polska?

    A w zajęciach teatralnych?

    --
    spp

  • 6. Data: 2009-09-10 10:34:44
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Thu, 10 Sep 2009 10:28:18 +0100, pmlb napisał(a):

    > "szer/.../
    > I zmienic szkole bo pani dyrektor szkoly publicznej chce sie upodobac
    > czarnym?

    No dokładnie na taką w której pani dyrektor sie chce przypodobać różowym
    i rozdaje prezerwatywy.
    Zdegenerowanych komuchów na stołkach nie brakuje. Chcesz namiar?

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 7. Data: 2009-09-10 10:36:38
    Od: pamana <b...@a...pl>

    > Msza nie moze byc w zadnym przypadku obowiazkowa! Wiec jak mogles
    > napisac zwolnienie?

    Spotkałam sie z przypadkiem kiedy dzieci nie chodzące na religie miały
    przynieść WYPIS z tych zajęć :)
    p.

  • 8. Data: 2009-09-10 10:37:07
    Od: spp <s...@o...pl>

    Smok Eustachy pisze:

    > No dokładnie na taką w której pani dyrektor sie chce przypodobać różowym
    > i rozdaje prezerwatywy.
    > Zdegenerowanych komuchów na stołkach nie brakuje. Chcesz namiar?

    Nie boisz się upubliczniać swojego adresu?

    --
    spp

  • 9. Data: 2009-09-10 10:43:49
    Od: spp <s...@o...pl>

    pamana pisze:

    > Spotkałam sie z przypadkiem kiedy dzieci nie chodzące na religie miały
    > przynieść WYPIS z tych zajęć :)

    Zapomniałeś dodać że na ... nauki przedślubne?

    --
    spp

  • 10. Data: 2009-09-10 10:53:58
    Od: Kron <k...@w...pl>

    Podałem konkretny problem prosząc o ocenę prawną zwłaszcza jeżeli to
    forum czytają prawnicy.
    Wiem że temat jest drażliwy dlatego prosiłbym aby nie dać puszczać
    nerwom bo dyskusja przestanie mieć sens.

    Żeby było ciekawiej wymienione dwa poglądy dały mi dwie osoby zawodowo
    zajmujące się prawem.