  • 91. Data: 2009-09-11 12:33:09
    Temat: Re: Czy Msza może być zajęciami obowiązkowymi w szkole? [OT]
    Od: Kazik <k...@l...localnet>

    Michal pisze:
    > Użytkownik "Kazik" <k...@l...localnet> napisał w wiadomości
    news:h8cvfr$hs1$1@inews.gazeta.pl...
    >>>> A czemu msza święta z dużej litery?
    >>>>
    >>> Może z szacunku?
    >>>
    >> Nie ma takiej reguly
    >> http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629375
    >>
    > A może jednak?
    > http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629420

    Jak juz sie licytujemy to ten link mnie bardziej
    przekonuje http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629418
    ;)

    Nie mniej jednak reguly takiej nie ma, za to jest mozliwosc.

  • 92. Data: 2009-09-11 13:54:23
    Temat: Re: Czy Msza może być zajęciami obowiązkowymi w szkole?
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "olo" <o...@o...pl> wrote in message news:h8b3v3$3cn$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Rozumiem że słyszałeś o takim programie dla 1 klasy szkoły podstawowej ?

    "Na podstawie uczonych rozpraw sex-naukowców stworzono katalog ogólnych zasad, które
    mają stanowić punkt wyjścia dla m.in. przedszkolanek oraz nauczycieli w szkołach
    podstawowych.

    Poniżej prezentujemy kilka wyjątków z sex-raportu podzielonych - zgodnie z założeniem

    autorów publikacji - na trzy kręgi wtajemniczenia:

    Poziom I - dzieci w wieki od 5 do 8 lat powinny wiedzieć, że:

    - dziewczynki i chłopcy posiadają intymne części ciała, których dotykanie wywołuje
    przyjemność
    - masturbacja (definicję dzieci powinny poznać i zapamiętać) jest w tym wieku
    całkowicie naturalna
    - masturbacja nie jest szkodliwa ale powinno do niej dochodzić w miejscach
    gwarantujących odpowiedni stopień prywatności

    Poziom II - dzieci w wieku od lat 9 do lat 12:

    - powinny wiedzieć, że chłopcy i dziewczynki mogą sobie nawzajem sprawiać seksualną
    przyjemność
    - powinny wiedzieć co to jest aborcja oraz mieć świadomość, że usunięcie ciąży jest
    bezpieczne tylko w wypadku zabiegu przeprowadzonego legalnie
    - dzieciom należy przypomnieć, że masturbacja w okresie dojrzewania jest czymś
    normalnym a nawet zalecanym"

    http://nczas.com/wiadomosci/europa/pieciolatki-powin
    ny-uczyc-sie-o-masturbacji-a-homoseksualizm-jest-ok/

  • 93. Data: 2009-09-11 14:28:09
    Od: Cynio <c...@g...com>

    On 10 Wrz, 18:12, Smok Eustachy <S...@E...pl> wrote:

    > A jak stoisz to nie uczestniczysz w obowiązku szkolnym mszy?

    a co to jest "obowiązek szkolny mszy"?

    --
    Pozdr.
    Cynio

  • 94. Data: 2009-09-11 14:34:13
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "tg"

    > "Na podstawie uczonych rozpraw sex-naukowców
    z Organizacji Narodów Zjednoczonych do Spraw Oświaty, Nauki i Kultury.

    Rozumiem że słyszałeś o takim programie dla 1 klasy szkoły podstawowej ?
    Osobiście uważam że w naszych realiach:
    1. Nie ma mowy o przeniesieniu tamtych postulatów do kanonów edukacyjnych
    polskich szkół.
    2. Proponowany grafik również chyba wyprzedza nasze realia, ale ogólnie
    program ma sens.
    3. Nauczanie nas o istocie seksualności ma sens wtedy i tylko wtedy jeżeli
    edukacja wyprzedza "zajęcia praktyczne" w tym zakresie. Dlateg harmonogram i
    zakres nauczania powinien być oparty o rzetelne badania statystyczne.

    pzdr
    olo

  • 95. Data: 2009-09-11 17:40:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kron" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

    Lekcja religii, to lekcja religii. Oczywiście można założyć, że owe wyjście
    na mszę było wycieczką do kościoła, ale na taką wycieczkę zgodę pisemną
    muszą wyrazić rodzice. Nie wiem z czego to wynika, ale w każdym razie takie
    oświadczenia są przyjmowane. A zatem ni była to wycieczka. A skoro nie
    była, to nie była to część zajęć, bo inne niż wycieczki odbywają się w
    szkole.

    Działania dyrekcji szłoły w mojej ocenie naruszają zapis art. 6 ust. 2
    Ustawy z dnia 17 maja 1989 r. o gwarancjach wolności sumienia i wyznania.
    W praktyce nei da się mieć tortu i jednocześnie go zjeść. Zasadniczo widzę
    tu trzy rozwiązania praktyczne:

    1) nie robić nic;
    2) napisać do Kuratorium z prośbą o przeprowadzenie kontroli tych dziwnych
    zajęć szkolnych zarzadzonych przez dyrekcje;
    3) zawiadomić prokuraturę o przekroczeniu uparwnień przez dyrekcję, która
    zmusiła Twoje dziecko do wzięcia udziału w Mszy Świętej.

  • 96. Data: 2009-09-11 19:09:15
    Temat: Re: Czy Msza mo?e bya zajeciami obowi?zkowymi w szkole?
    Od: "boropi" <b...@w...pl>

    > bo konkretne religie z chrzescijanska na czele i jej blibia to wogole
    > twory wewnetrznie sprzeczne nie potrafiace sie obronic przed jakakolwiek
    > racjonalną konfrontacja

    W sumie to NTG ale pozwolę sobie wtrącić
    Czytałeś biblie i znalazłeś te wewnętrzne sprzeczności, czy powtarzasz tylko
    obiegowe opinie?
    Religia katolicka ma z biblią baaardzo mało wspólnego.

    boropi

  • 97. Data: 2009-09-11 23:29:50
    Od: Szymon von Ulezalka <a...@i...pl>

    > A na gruncie nauki, przynajmniej pewnych odłamów, nie można tego
    > wykluczyć.

    rotfl.
    teraz mi pewnie wyskoczysz, ze zaplodnic mozna in vitro materialem
    genetycznym uzyskanym z czegos innego niz plemnik, i ze po porodzie
    mozna zszyc porozrywana blone z powrotem?
    ja to juz to przemilcze...

  • 98. Data: 2009-09-12 05:33:45
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "boropi" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czytałeś biblie i znalazłeś te wewnętrzne sprzeczności, czy powtarzasz
    > tylko obiegowe opinie?

    tak, juz na pierwszy stronach masz jedna z najwazniejszych sprzecznosci, w
    jednym mowiaca ze bog jeste jedne, niepodzielny, w drugim ze jest w trzech
    osobach, a obiegowe opinie poparte konkretnymi cytatami, sa jak najbardziej
    ok i do znalezienia zarowno w formie cyfrowej jak i papierowej

  • 99. Data: 2009-09-12 05:35:22
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Szymon von Ulezalka" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    > i ze po porodzie mozna zszyc porozrywana blone z powrotem?

    a to akurat z tego co kiedys czytalem, w niektorych krajach jest
    praktywkowane i chirurgia plastyczna w tej materii calkiem niezle sobie
    radzi

  • 100. Data: 2009-09-12 06:06:32
    Temat: Re: Czy Msza mo?e by? zaj?ciami obowi?zkowymi w szkole?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    szerszen napisał(a):

    > rowniez nie mozna wykluczyc tego, ze bajki o bogu sa stekiem bzdur

    A nie są? W gruncie rzeczy są jedną i tą samą bzdurą powtarzaną w kilku
    odmianach.

    j.