  • 1. Data: 2004-02-17 08:38:18
    Temat: Co zrobic z cudzym komornikiem?
    Od: MJB <m...@i...p_l>

    Witam.
    Wynajmuje mieszkanie bez umowy, nie jestem w nim zameldowany.
    Wlasciciel mieszkania ma dlug w spoldzielni. Przyszlo pismo
    w ktorym strasza go komornikiem i sadem. Jednak zbytnio go
    to nie rusza. I teraz mam pytanie - co zrobic jak do drzwi
    zapuka komornik? Wszystkie rzeczy ktore sa w mieszkaniu, poza
    jedna mebloscianka i lozkiem nalezacymi do wlasciciela sa moje.
    Czy komornik moze mi zabrac moje rzeczy, czy mam jakos
    udowadniac, ze sa moje, czy nawet o to nie bedzie pytal tylko
    zajmie? Rzeczy nalezace do wlasciciela (mebloscianka i lozko)
    nie przedstawiaja wiekszej wartosci (sa stare), wiec boje sie o
    moje rzeczy. Czy nie mam sie czego obawiac? (ale jak wytlumacze
    moja obecnosc w mieszkaniu, bez umowy bez zameldowania?), czy
    lepiej jak najszybciej pomyslec o przeprowadzce (choc szkoda by
    bylo bo ladna okolica)?
    I jeszcze jedno pytanie - jesli kwota dlugu jest niewielka
    (np 400zl) a zadluzenie ciagnie sie juz kolejny rok, to czy
    to pismo to tylko straszak, czy oplaca sie im wszczynac
    egzekucje o taka kwote?
    Jak to wyglada w praktyce.
    Z gory dzieki za porade
    Pozdrawiam
    MJB

  • 2. Data: 2004-02-17 11:31:33
    Temat: Re: Co zrobic z cudzym komornikiem?
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > Wynajmuje mieszkanie bez umowy, nie jestem w nim zameldowany.
    > Wlasciciel mieszkania ma dlug w spoldzielni. Przyszlo pismo
    > w ktorym strasza go komornikiem i sadem.

    spiszcie umowe najmu. pokazesz ja komornikowi. on nie bedzie
    sprawdzal czy wlasciciel zaplacil podatek :) jak zapuka do Ciebie
    komornik to zloz oswiadczenie, ze to sa Twoje ruchomosci i kropka.

    jest jednak haczyk, ze jak pokazesz komornikowi umowe najmu to ten,
    moze ja zajac jako wierzytelnosc a wlasciwie nakazac Tobie, abys
    pieniazki za najem wplacal na jego konto zamiast wlascicielowi:)
    do czasu uregulowania dlugu + odsetki + koszty :)

    co wtedy zrobi dluznik? nie wiem:) pewnie sie zdenerwuje:)

    > I jeszcze jedno pytanie - jesli kwota dlugu jest niewielka
    > (np 400zl) a zadluzenie ciagnie sie juz kolejny rok, to czy
    > to pismo to tylko straszak, czy oplaca sie im wszczynac
    > egzekucje o taka kwote?

    a dlaczego ma sie nie oplacac? niektorzy nie zarabiaja nawet tyle
    na m-c. imho niemal kazda kwota jest warta scigania o ile finalnie
    wyciagniesz takze koszty tego postepowania od dluznika :)

    pozdr
    marcin

  • 3. Data: 2004-02-17 11:46:38
    Od: MJB <m...@i...p_l>

    bd wrote:

    > spiszcie umowe najmu. pokazesz ja komornikowi. on nie bedzie
    > sprawdzal czy wlasciciel zaplacil podatek :) jak zapuka do Ciebie
    > komornik to zloz oswiadczenie, ze to sa Twoje ruchomosci i kropka.

    Problem w tym, ze wlasciciel nie chce podpisac umowy :->

    > a dlaczego ma sie nie oplacac? niektorzy nie zarabiaja nawet tyle
    > na m-c. imho niemal kazda kwota jest warta scigania o ile finalnie
    > wyciagniesz takze koszty tego postepowania od dluznika :)

    ale nadal nie wiem czy moje prywatne rzeczy sa bezpieczne w swietle
    tego, ze formalnie wogole ich tam nie powinno byc (ani mnie).
    Wystarczy ze powiem komornikowi, ze to moje, a ja tu tak w gosci
    z klamotami wpadlem, czy beda "schody"?

    Pozdrawiam
    MJB

  • 4. Data: 2004-02-17 11:57:54
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    A masz umowe najmu lokalu?

    Uzytkownik "MJB" <m...@i...p_l> napisal w wiadomosci

  • 5. Data: 2004-02-17 12:15:13
    Od: MJB <m...@i...p_l>

    remeeq wrote:
    > A masz umowe najmu lokalu?

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Niestety. Wszystko "na gebe".

    Pozdrawiam
    MJB

  • 6. Data: 2004-02-17 15:11:06
    Od: "Kszost" <k...@p...onet.pl>

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > Niestety. Wszystko "na gebe".

    Witam,
    A nie mozesz tak dogadac sie z wlascicielem, ze zamiast jemu do kieszeni,
    splacisz ten dlug, który ona ma w spóldzielni? Wtedy wszyscy by byli
    zadowoleni...

    Pozdrawiam
    Kasia S.

  • 7. Data: 2004-02-17 20:31:05
    Od: "sjopa" <sjopa@(wyborcza-zmien).pl>

    MJB:

> [...]
    > tego, ze formalnie wogole ich tam nie powinno byc (ani mnie).
    > Wystarczy ze powiem komornikowi, ze to moje, a ja tu tak w gosci

    no niestety komornik moze zajac te rzeczy - bo czyje one sa jak nie
    wlasciciela lokalu; gdyby tak bylo jak bys chcial (to moje nie ruszaj) to
    komornik by nie mial pracy, bo kazdy by tak robil

    --
    sjopa

  • 8. Data: 2004-02-17 22:46:00
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > no niestety komornik moze zajac te rzeczy - bo czyje one sa jak nie
    > wlasciciela lokalu; gdyby tak bylo jak bys chcial (to moje nie ruszaj) to
    > komornik by nie mial pracy, bo kazdy by tak robil

    oj to nie jest takie proste i oczywiste. jesli pokazesz komornikowi dokumenty
    swiadczace o tym, iz te ruchomosci nie naleza do dluznika i sa tam jedynie
    skladowane lub przechowywane to komornik nie bedzie mogl ich zajac.
    jesli natomiast dluznik nie bedzie umial tego udowodnic to komornik moze
    domniemywac, ze ruchomosci naleza do dluznika i je zajmie.
    pozdr
    marcin

  • 9. Data: 2004-02-17 23:09:00
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <c0suvb$oqo$1@news.onet.pl>, MJB wrote:
> [...]
    > tego, ze formalnie wogole ich tam nie powinno byc (ani mnie).
    > Wystarczy ze powiem komornikowi, ze to moje, a ja tu tak w gosci

    Nie sa bezpieczne i pewnie nie wystarczy. W najlepszym wypadku beda duze
    "schody", w najgorszym po prostu je zajmie i zlicytuje. Aby schodow nie
    bylo, powinienes miec imienne rachunki na kazdy posiadany klamot.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2004-02-18 08:26:27
    Od: MJB <m...@i...p_l>

    Kszost wrote:

    > Witam,
    > A nie mozesz tak dogadac sie z wlascicielem, ze zamiast jemu do kieszeni,
    > splacisz ten dlug, który ona ma w spóldzielni? Wtedy wszyscy by byli
    > zadowoleni...

    Z checia bym tak zrobil, ale nie wszyscy sa normalni
    i nie zawsze latwo jest sie z takimi dogadac :(
    Dzieki wszystkim za odpowiedzi.
    Pozdrawiam
    MJB