  • 1. Data: 2004-02-17 07:20:18
    Temat: Renta rodzinna wyjątkowa
    Od: "Miranda" <g...@o...pl>

    Witam.
    Potrzebuje porady w dość dziwnej sprawie.
    Mianowicie chodzi o to, że jeżeli jest renta rodzinna przyznana w drodze
    wyjątku (rodzic marł o 10 dni za późno i nie miał ciągłości pracy)- i cały czas
    pieniądze oraz wszystkie pisma przychodzą na nazwisko opiekuna (Pity przychodzą
    na dziecko, które ukończyło już 18 rok życia, jednak adresatem jest
    opiekun ?!?). Wiadomo, ze weszła ustawa w życie gdzie osoba pobierająca rentę
    rodzinną przynaną w drodze wyjątku nie może zarabiać- pytanie brzmi: która z
    tych dwóch osób- opiekun, czy (pełnoletnie już) dziecko nie może pracować i
    mieć dochodów z tytułu pracy?????
    Mama nadzieję, że ktoś może bedzie coś wiedział na ten temat :)

    Pozdrawiam
    Miranda

  • 2. Data: 2004-02-17 15:38:43
    Temat: Re: Renta rodzinna wyjątkowa
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Miranda" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie może pracować i mieć dochodów z tytułu pracy?????
    > Mama nadzieję, że ktoś może bedzie coś wiedział na ten temat :)

    Przepis ten dotyczy osoby uprawnionej do świadczenia_renty.
    Osobą tą jest dziecko więc...

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Zło to jest właśnie to co popełniają inni.

  • 3. Data: 2004-02-18 14:10:43
    Od: "Miranda" <g...@o...pl>

    > Przepis ten dotyczy osoby uprawnionej do świadczenia_renty.
    > Osobą tą jest dziecko więc...

    Dziękuję za informację. Mam jeszcze jedno pytanie: czy to nie jest jakiś
    precedens, że reta nie została automatycznie przepisana przez ZUS na uprawnione
    dziecko ?? (gdy w chwili obecnej dziecko w tym roku kończy 25 lat:))
    Bo to chyba jakoś jest tak, ż e powinna byc przepisana??

  • 4. Data: 2004-02-18 14:55:33
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

> [...]
    > 25 lat:))
    > Bo to chyba jakoś jest tak, ż e powinna byc przepisana??

    Nie, nie jest to precedens. To jest zwykła procedura,
    że to osoba zainteresowana występuje z wnioskiem
    do ZUS'u o wypłacanie renty do jej rąk.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Cztery zjawiska blokują postęp ludzkości - ignorancja, głupota,