  • 11. Data: 2006-09-11 10:56:52
    Temat: Re: Co potrzeba do zameldowania sie w domu rodzicow?
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Goomich <g...@u...to.wp.pl> napisał:

    >KC Art. 38. Osoba prawna działa przez swoje organy w sposób przewidziany
    >w ustawie i w opartym na niej statucie.
    Owa osoba prawna wystawia zaświadczenie i to wystarcza, bo tak stanowi
    ustawa o ewidencji...
    A minister chciałby, aby z każdyą osobą meldującą sie na osiedlu
    biegał prezes sp-ni i kłaniał się w pas urzędnikowi gminy ;-D
    I o to tylko mi chodzi.

    --
    Artur Golański

  • 12. Data: 2006-09-11 11:02:33
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marcin Ciesielski napisał(a):
    > Oczywiście 3 miesiące, nie 3 dni.

    3 dni

    KG

  • 13. Data: 2006-09-11 13:16:34
    Od: Marcin Ciesielski <m...@o...nospam.pl>

    kam wrote:

    > 3 dni

    To relikt prawa socjalistycznego. Nie wiadomo, dlaczego różne ekipy po
    1989r. nie zmieniły tych bezwartościowych zapisów (z rozdz. 2, 3 i 5 ustawy
    o ewidencji ludności i dowodach osobistych, która była parę razy ruszana
    m.in. ze względu na wstąpienie do Unii Europejskiej) i wykreślenia art. 147
    z KW, który jest absurdalny i nawet mało przydatny przy usuwaniu lumpów z
    melin.
    Jako ciekawostkę miałem podać jeszcze link z opisem głupot, które się
    zachowały w prawie różnych stanów USA - ale nie udało mi się go odnaleźć.

  • 14. Data: 2006-09-11 22:36:19
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Artur Golanski napisał(a):

    > Sam widziesz, że wystarczy przedstawić potwierdzenie, a NIE osobiście
    > iść do urzędu. Przecież logiczne, że właścicielem loklu może być
    > sp-nia mieszkaniowa i 'ona' osobiście nie pójdzie.

    Przecież wyraźnie w przepisach jest napisane "dokonane przez
    właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu". Jak
    wynajmujesz lokal od spółdzielni, to masz tytuł prawny do lokalu, nie
    potrzeba fatygować prezesa.

    > No właśnie dlaczego minister twierdzi, że 2 m-ce, nie wspominając, że
    > nie może nakazać osobiści, bo tego nie ma w ustawie, nie wspominając o
    > sp-ni czyt innym samorządzie.

    Dalej już nie polemizuję. Chciałeś przepisy, to masz. Mi się nie
    udało zameldować. I co mi z tego, że złożę pismo, skoro nie odniesie ono
    zamierzonych skutków prawnych (przede wszystkim chodzi mi o otrzymanie
    zaświadczenia o zameldowaniu oraz o faktycznym przemeldowaniu się).

    > Tytuł własności należy do sp-ni i co?

    A lokator to wynajmuje lokal na czarno? Bez umowy? Umowa najmu jest
    tytułem prawnym do lokalu.

    > W tych sprawach nie istnieje "odmowa", ani odwołanie, bo tu NIE wydaje
    > się decyzji administracyjnej. Jako obywatel zgłaszasz (np. na piśmie)
    > fakt pobytu. Z tą chwilą urząd został powiadomiony, a ty spełniłeś
    > ustawowy wymóg zgłoszene pobytu. Oczywiście inna sprawa, że w dowodzie
    > osobistym nie uda ci się adresu zmienić.

    Bardzo kontrowersyjna IMHO teza. Czyli można zgodnie z prawem się
    zameldować, ale wpisu do dokumentów już nie można dostać? I nie ma na to
    odwołania?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 15. Data: 2006-09-12 06:40:46
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Liwiusz napisał(a):
    > Bardzo kontrowersyjna IMHO teza. Czyli można zgodnie z prawem się
    > zameldować, ale wpisu do dokumentów już nie można dostać? I nie ma na to
    > odwołania?

    a przy czasowym zameldowaniu poniżej 2 miesięcy dostajesz wpis do
    dokumentów?

    KG

  • 16. Data: 2006-09-12 06:50:17
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    kam napisał(a):

    > a przy czasowym zameldowaniu poniżej 2 miesięcy dostajesz wpis do
    > dokumentów?

    Nie, ale dostaję zaświadczenie na papierku.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 17. Data: 2006-09-12 07:23:54
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> napisał:

    >wynajmujesz lokal od spółdzielni, to masz tytuł prawny do lokalu, nie
    >potrzeba fatygować prezesa.
    Ja ciągle o tym, że ma się fatygować osobiście (cytowany § 9. 1.rozp.)
    gdy chcę zameldować się na pobyt tymczasowy

    > I co mi z tego, że złożę pismo, skoro nie odniesie ono zamierzonych
    >skutków prawnych
    Jeśli podasz wszystkie wymagane ustawą dane, to jednak odniesie.

    >chodzi mi o otrzymanie zaświadczenia o zameldowaniu
    Tu masz rację.

    > oraz o faktycznym przemeldowaniu się).
    Nie ma czegoś takiego. Z poprzedniego miejsca wymeldowujesz się.

    > A lokator to wynajmuje lokal na czarno? Bez umowy?
    Ale do 2 m-cy oni nchcą jedynie "osobiście"

    > Bardzo kontrowersyjna IMHO teza.
    To nie teza, ale stosowanie przepisów ustwy.

    >Czyli można zgodnie z prawem się zameldować,
    Nie można, ale jest taki obowiązek, który z grubsza polega na
    "przedstawieniu" zaświadczeniu o wymeldowaniu oraz osobowych
    wymienionych w art.11 ustawy.

    > I nie ma na to odwołania?
    A od czego chciałbyś się odwoływać? Przecież o NIC nie prosisz i nie
    wydaje się decyzji.

    --
    Artur Golański

  • 18. Data: 2006-09-12 07:23:54
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> napisał:

    > Nie, ale dostaję zaświadczenie na papierku.
    Eee, a do czego ci ten papierek jest potrzebny?
    A potwierdzenie dokonania obowiązku masz na swojej kopii.

    --
    Artur Golański

  • 19. Data: 2006-09-12 07:37:30
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Artur Golanski napisał(a):

    > Ja ciągle o tym, że ma się fatygować osobiście (cytowany § 9. 1.rozp.)
    > gdy chcę zameldować się na pobyt tymczasowy

    Zacytuję:
    § 9. 1. Zameldowania na pobyt czasowy trwający do 2 miesięcy dokonuje
    się ustnie w organie gminy, w_obecności_właściciela_lub_najemcy_lokalu,

    Gdzie tu jest napisane, że najemca lokalu, który chce się zameldować,
    musi fatygować jeszcze właściciela?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 20. Data: 2006-09-12 07:45:08
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Liwiusz napisał(a):
    > Gdzie tu jest napisane, że najemca lokalu, który chce się zameldować,
    > musi fatygować jeszcze właściciela?

    osoba której przysługuje spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu nie
    jest najemcą...
    i co z innymi osobami które mają inny tytuł prawny do lokalu niż najem?

    KG