    From: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co potrzeba do zameldowania sie w domu rodzicow?
    Date: Tue, 12 Sep 2006 00:36:19 +0200

    Artur Golanski napisał(a):

    > Sam widziesz, że wystarczy przedstawić potwierdzenie, a NIE osobiście
    > iść do urzędu. Przecież logiczne, że właścicielem loklu może być
    > sp-nia mieszkaniowa i 'ona' osobiście nie pójdzie.

    Przecież wyraźnie w przepisach jest napisane "dokonane przez
    właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu". Jak
    wynajmujesz lokal od spółdzielni, to masz tytuł prawny do lokalu, nie
    potrzeba fatygować prezesa.

    > No właśnie dlaczego minister twierdzi, że 2 m-ce, nie wspominając, że
    > nie może nakazać osobiści, bo tego nie ma w ustawie, nie wspominając o
    > sp-ni czyt innym samorządzie.

    Dalej już nie polemizuję. Chciałeś przepisy, to masz. Mi się nie
    udało zameldować. I co mi z tego, że złożę pismo, skoro nie odniesie ono
    zamierzonych skutków prawnych (przede wszystkim chodzi mi o otrzymanie
    zaświadczenia o zameldowaniu oraz o faktycznym przemeldowaniu się).

    > Tytuł własności należy do sp-ni i co?

    A lokator to wynajmuje lokal na czarno? Bez umowy? Umowa najmu jest
    tytułem prawnym do lokalu.

    > W tych sprawach nie istnieje "odmowa", ani odwołanie, bo tu NIE wydaje
    > się decyzji administracyjnej. Jako obywatel zgłaszasz (np. na piśmie)
    > fakt pobytu. Z tą chwilą urząd został powiadomiony, a ty spełniłeś
    > ustawowy wymóg zgłoszene pobytu. Oczywiście inna sprawa, że w dowodzie
    > osobistym nie uda ci się adresu zmienić.

    Bardzo kontrowersyjna IMHO teza. Czyli można zgodnie z prawem się
    zameldować, ale wpisu do dokumentów już nie można dostać? I nie ma na to
    odwołania?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz