  • 1. Data: 2006-09-09 20:54:48
    Temat: Telefon z policji a ustawa o ochronie danych osobowych
    Od: Beerman <b...@d...op.pl>

    Mam dwóch braci. Pierwszy z nich został złapany przez fotoradar
    (przekroczył prędkość) i po dwóch tygodniach do domu zadzwoniła Policja
    (chyba) że jest taka sprawa i że jest proszony o stawienie sie tu i tu w
    celu wyjaśnienia (czyli ma przyjść obejrzeć zdjęcie i odebrać/zapłacić
    mandat). Rzecz w tym że telefon odebrał drugi brat a pracownik podał mu
    imię, nazwisko, datę, miejsce i rodzaj przewinienia. Czy to już nie
    kwalifikuje się pod łamanie ustawy o ochronie danych osobowych? Ze
    swojego doświadczenia wiem (pracuję na infolini banku), że osobie
    trzeciej nie mogę podać nawet skąd dzwonie, nie mówiąc już o ewentualnym
    kredycie czy innej usłudze z której korzysta klient. Natomiast pracownik
    który zadzwonił wyspowiadał się tak naprawdę przed trzecią osobą ze
    wszystkiego co mój brat kierowca robił w danym dniu o danej godzinie w
    danym miejscu. Czy zapisy w prawie bankowym/ustawie o ochronie d.o.
    mają się jakkolwiek do tych które obowiązują policję?

    Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

  • 2. Data: 2006-09-09 21:31:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Beerman" <b...@d...op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > banku), że osobie trzeciej nie mogę podać nawet skąd dzwonie, nie mówiąc już o
    > ewentualnym kredycie czy innej usłudze z której korzysta klient.

    A skąd wiesz, że to osoba trzecia? Bo jakby mnie ktoś zapytał przez telefon
    dzwoniąc do mnie i nie przedstawiając się, z kim ma przyjemność, to bym go
    wysłał na przysłowiowe drzewo.

> [...]
    > w danym miejscu. Czy zapisy w prawie bankowym/ustawie o ochronie d.o. mają się
    > jakkolwiek do tych które obowiązują policję?

    I ten policjant podawał jakieś dane osobowe?

  • 3. Data: 2006-09-09 22:04:41
    Od: Beerman <b...@d...op.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > dzwoniąc do mnie i nie przedstawiając się, z kim ma przyjemność, to bym go

    Dzien dobry, nazywam się Jan Kowalski, czy mogę rozmawiać z Panią Anną
    Nowak. Jeśli sie pyta skąd dzwonię moge powiedzieć najwyżej że z banku.
    W 99% wystarcza.

    > I ten policjant podawał jakieś dane osobowe?

    Zapytał czy jest mój brat. Brata nie było więc poprosiła o przekazanie
    informacji (numer sprawy, imie i nazwisko, rodzaj wykroczenia, miejsce)

  • 4. Data: 2006-09-10 00:48:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Dzien dobry, nazywam się Jan Kowalski, czy mogę rozmawiać z Panią Anną Nowak.
    > Jeśli sie pyta skąd dzwonię moge powiedzieć najwyżej że z banku. W 99%
    > wystarcza.

    Co wystarcza? I podchodzi jakaś kobieta. Jak sparwdzisz, czy jest Anną NOWAK?

    > Zapytał czy jest mój brat. Brata nie było więc poprosiła o przekazanie
    > informacji (numer sprawy, imie i nazwisko, rodzaj wykroczenia, miejsce)

    No i gdzie tu masz dane osobowe?

  • 5. Data: 2006-09-10 06:10:16
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia Sun, 10 Sep 2006 02:48:01 +0200, Robert Tomasik w wiadomości
    <news:edvoch$p2c$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > No i gdzie tu masz dane osobowe?

    A "informacje z postępowania przygotowawczego"?

    --
    Sz.

  • 6. Data: 2006-09-10 11:05:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Szerr" <s...@g...peel> napisał w wiadomości

    > A "informacje z postępowania przygotowawczego"?

    A to było przestępstwo, by prowadzono postępowanie przygotowawcze?