  • 21. Data: 2006-09-12 08:10:16
    Temat: Re: Co potrzeba do zameldowania sie w domu rodzicow?
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    kam napisał(a):

    > osoba której przysługuje spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu nie
    > jest najemcą...
    > i co z innymi osobami które mają inny tytuł prawny do lokalu niż najem?

    Już wiem o co Wam chodzi: w rozporządzeniu faktycznie mowa jest o
    najemcy lub właścicielu, a w ustawie ogólniej - o osobie posiadającej
    tytuł prawny do lokalu.

    Generalnie w tej dyskusji chodziło mi o to, że nie tak łatwo się
    zameldować, nie można tego zrobić samemu, nawet na pobyt czasowy.
    Wymagana jest obecność, czyli w praktyce zgoda, tej magicznej osoby z
    tytułem prawnym.

    Sugestie, że należy złożyć pismo i się nie przejmować, nie rozwiążą
    problemu. Na przykład nie otrzymam potwierdzenia zameldowania (par. 10,
    11 rozporządzenia). Poza tym jaki adres miałbym podać policjantowi na
    ulicy? Zgodnie z ewidencją nie zostałem przecież zameldowany w nowym
    miejscu. Na podstawie samego złożonego pisma nie odbiorę poleconego na
    poczcie itp.

    I z tych powodów obowiązek meldunkowy to fikcja :-)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 22. Data: 2006-09-12 11:23:27
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> napisał:

    > w rozporządzeniu faktycznie mowa jest o najemcy lub właścicielu,
    Przy zameldowaniu na czas do 2 m-cy.

    >a w ustawie ogólniej - o osobie posiadającej tytuł prawny do lokalu.
    To z kolei dotyczy meldunku na pobyt stały i co ważne masz przedstawić
    dokumenty, a NIE ciągać ze sobą właściciela/najemcy.

    > Generalnie w tej dyskusji chodziło mi o to, że nie tak łatwo się
    >zameldować,
    Ja kładłem nacisk bardziej na spełnieniu obowiązku meldunkowego.

    >nie można tego zrobić samemu, nawet na pobyt czasowy.
    Na czasowy (do 2 m-cy) ustawa nie nakazuje nic prócz danych osobowych
    i, co jest bzdurą, zaświadczenie o wymeldowaniu z poprzedniego miejsca
    zameldowania. Innych zaświadczeń nie trzeba, czyli można "samemu".

    >Wymagana jest obecność, czyli w praktyce zgoda, tej magicznej osoby z
    >tytułem prawnym.
    Obecność nie jest ustawowo wymagana. Minister wydał rozp. w punkcie
    zameldowania na pobyt czasowy do 2-m-cy z naruszeniem ustawy.
    Przykład: chcę się zameldować na 1 m-c, w lokalu członka sp-ni
    mieszkaniowej.

    > Poza tym jaki adres miałbym podać policjantowi na ulicy?
    Ten z dowodu osobistego ;-)

    > I z tych powodów obowiązek meldunkowy to fikcja :-)
    Fikcja jest w praktyce, ale z pozycji obywatela są to czasami duże
    problemy.

    --
    Artur Golański