  • 1. Data: 2004-03-25 19:41:01
    Temat: Co mozna zbudowac bez pozwolenia?
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    Witam,
    Chcialbym na dzialce postawic szope (taki skladzik na drewno, moze letnia
    kuchenka itp). Jaki musi byc to obiekt zeby mozna to bylo postawic bez
    zezwolenia na budowe? Czy krytycznymi wartosciami jest metraz kwadratowy?
    material z ktorego sie to zbuduje?
    Prosilbym o jakies wskazania na przepisy, to sie chetnie doksztalce w tym
    temacie.
    Dzieki
    Piotrek

  • 2. Data: 2004-03-26 09:28:36
    Temat: Odp: Co mozna zbudowac bez pozwolenia?
    Od: "brett" <b...@i...com.pl>

    Ustawa Prawo budowlane - do nabycia w większych księgarniach, a i na
    internecie znajdziesz.

    A szopy bez pozwolenia nie wybudujesz. Bez pozwolenia to teraz można
    wybudować zamek z piasku na plaży.

    brett

  • 3. Data: 2004-03-26 10:43:27
    Temat: Re: Co mozna zbudowac bez pozwolenia?
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > material z ktorego sie to zbuduje?
    > Prosilbym o jakies wskazania na przepisy, to sie chetnie doksztalce w tym

    Ciekawy tok rozumowania. Zamiast określić co chcesz postawić i ewentualnie
    dowiadywać się jak załatwić pozwolenie na tę budowę kombinujesz co by tu
    postawic byle bez pozwolenia.

    Alek

  • 4. Data: 2004-03-26 12:11:10
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Alek wrote:

> [...]
    > dowiadywać się jak załatwić pozwolenie na tę budowę kombinujesz co by tu

    Tok rozumowania jest jak najbardziej prawidlowy.
    Jesli ktos zdaje sobie sprawe ile problemow i ile kosztuje
    zalatwienie pozwolenia na budowe i wie ze w Ustawie jest punkt
    "zezwolenia na budowe nie wymaga..." lub o podobnych skutkach,
    to WLASNIE najpierw trzeba sie zastanowic, czy ktorys z
    nie wymagajacych pozwolenia obiektow nie spelni naszych oczekiwan.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-03-26 14:59:06
    Temat: Re: Odp: Co mozna zbudowac bez pozwolenia?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    brett wrote:

    > A szopy bez pozwolenia nie wybudujesz. Bez pozwolenia to teraz można
    > wybudować zamek z piasku na plaży.

    A taką dużą budę dla dużego psa? No chyba nikt nie wymaga zezwolenia na
    budowę psiej budy? ;-P

  • 6. Data: 2004-03-26 15:04:55
    Od: "gonzo" <p...@e...pw.edu.pl>

    m.st. Warszawa wybudowalo na naszej ziemi przy ul. Częstochowskiej 3a
    budynek, samo dalo sobie pozwolenie i dlatego go straci w sadzie albo bedzie
    musialo rozebrac (450m2)

    bu ha ha ha

    Czyz nie jest to parodia i to za nasze pieniądze.

    "W resteuracji :
    -Kto zamawiał ruskie
    - Nikt same przyleźli"

  • 7. Data: 2004-03-26 15:11:18
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Alek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawy tok rozumowania. Zamiast określić co chcesz postawić i ewentualnie
    > dowiadywać się jak załatwić pozwolenie na tę budowę kombinujesz co by tu
    > postawic byle bez pozwolenia.

    Bo w naszym kraju, trzeba sie pytac urzednika
    o to co mozna zbudowac na wlasnym gruncie.
    A przeciez jest prawo, jest ustawa - wiec
    po co zgoda urzednika?

    WOJSAL

  • 8. Data: 2004-03-27 08:10:37
    Od: "miab" <m...@f...pl>

    WOJSAL <w...@g...pl> wrote:
> [...]
    >>

    > Bo w naszym kraju, trzeba sie pytac urzednika
    > o to co mozna zbudowac na wlasnym gruncie.
    > A przeciez jest prawo, jest ustawa - wiec

    Użentnik jako szczytowe dzieło procesu ewolucji(lub stworzenia jak tam
    już kto woli) potrzebuje żyć z kogoś/czegoś, Ty nie(musisz żyć)z jego
    punktu widzenia.
    http://serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,34513,1990177.ht
    ml
    94&v=2&s=0
    P.S. Jeszcze wyższym etapem rozwoju jest JewroUżentnik.

    miab

  • 9. Data: 2004-03-27 10:46:38
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > A taką dużą budę dla dużego psa? No chyba nikt nie wymaga zezwolenia na
    > budowę psiej budy? ;-P

    Teraz juz nie.....
    Najlepiej zobaczyc do ustawy Prawo Budowlane...
    Tam jest paragraf 29.1
    Pozwolenia na budowe nie wymaga:

    2 budynkow gospodarczych wiat i altan o powierzchni zabudowy do 10
    m^2......

    16 pomostow o dlugosci calkowitej do 25 m....

    22 obiektow malej architektury.....

    Tak wiec psia bude o ile jes "budynkiem gospodarczym", i jest mniejsza niz
    10 m^2 albo "obiektem malej architektury" postawic bez zezwolenia mozna..
    JEDNAK

    jest jeszze art 30 ktory mowi
    Zgloszenia wlasciwemu organowi wymaga:

    Budowa o ktorej mowi art 29.1 pkt 1-3 i 5-21
    tak wiec jesli psia buda jest budynkiem gospodarcy wymaga zgloszenia,
    jeslim alej architektury - nie, pomosty wymaga..

    No to na razie tyle

    Pozdrowienia

    Boguslaw

  • 10. Data: 2004-03-27 13:28:50