  • 1. Data: 2004-03-25 17:06:57
    Temat: Prawo i Religia
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    Witam
    Prowadzimy tutaj na pl..soc.religia dyskusje z kolega Asmi i nasza dyskusja
    przeszla na tematy czysto prawnicze.Nie mozemy sobie sami poradzic z
    dojsciem do porozumienia,wiec moze fachowcy w tej dziedzinie pomoga nam to
    jakos roztrzygnac.
    Kolega Asni twierdzi ze:
    1.Kazda umowa miedzynarodowa,a wiec konkordat,umowa o wspolpracy kuturalnej
    pomiedzy Polska a Indiami i traktat stowarzyszeniowy z UE maja jednakowa
    taka sama hierarchie waznosci.
    Ja uwazam ze w hierarchii waznosci tych umow wystepuje kolosalna roznica.
    2.W umowach miedzynarodowych nie ma zadnego podzialu na umowy pociagajace za
    soba skutki formalno-prawne i umowy-porozumienia o charakterze czysto
    kurtuazyjnym.
    Ja uwazam ze chociaz nie ma oficyjalnych zapisow ze dana umowa ma charakter
    formalno-prawny,.czy tylko czysto kurtuazyjny,to wedle dokonanych tam
    zapisow
    mozna umowy te podzielic na te dwie kategorie.
    3.Twierdzi ze kazda umowa,zarowno miedzynarodowa,jak i najprostsza
    wewnetrzna krajowa jest aktem prawnym.
    Ja uwazam ze umowa jest tylko dowodem w procesie.Sad rozpatrujac sprawe i
    wydajac wyrok opiera sie na dowodzie jakim jest umowa,ale wyrok wydaje na
    mocy aktow prawnych zawartych w danym kodeksie.
    4.Twierdzi ze polskie sady moga wydac i wydaja {zobowiazal sie nawet
    wyszukania takich wyrokow w gazetce OSP iKA} wyroki nie na mocy
    obowiazujacego w
    Polsce prawa,tylko na mocy zobowiazania zapisanego w umowie bilateralnej.
    Ja uwazam ze umowa bilateralna i zapisane tam zobowiazanie beda dla sadu
    wylacznie dowodem w procesie lecz wyrok sad moze wydac tylko i wylacznie na
    mocy obowiazujacego w Polsce prawa.Czyzbym sie mylil ?

    Bardzo prosze o wypowiedzi w powyzszych tematach.

    Pozdr.
    Adam