  • 1. Data: 2004-03-25 20:11:26
    Temat: sąd pracy.
    Od: "news.tpi.pl" <j...@w...pl>

    Witam serdecznie wszystkich grupowiczów.

    Aktualnie jestem w czasie sprawy sądowej przeciwko pracodawcy (mam ustalony
    termin rozprawy).
    W związku z tym mam prośbę o wyjaśnienie mi czy mam prawo do dnia wolnego na
    czas rozprawy sądowej.
    Ewentualnie bardzo proszę o podanie konkretnej ustawy lub przepisu kodeksu
    pracy regulujących ten problem.
    Jednocześnie chcę zaznaczyć, że nadal jestem pracownikiem pozwanego
    pracodawcy.

    Bardzo dziękuję o ewentualną odpowiedź.

    Pozdrawiam serdecznie.
    Janusz.

    j...@w...pl

  • 2. Data: 2004-03-25 20:38:04
    Temat: Re: sąd pracy.
    Od: "Beata " <b...@N...gazeta.pl>

    Dz.U.96.60.281
    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ
    z dnia 15 maja 1996 r.
    w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania
    pracownikom zwolnień od pracy.

    § 6. Pracodawca jest obowiązany zwolnić pracownika od pracy na czas
    niezbędny do stawienia się na wezwanie organu administracji rządowej lub
    samorządu terytorialnego, sądu, prokuratury, policji albo organu
    prowadzącego postępowanie w sprawach o wykroczenia.

    Bardzo rzadko uzasadniony będzie cały dzień wolny. Raczej wtedy, gdy sąd
    jest w innej miejscowosci albo są jakieś trudności komunikacyjne.
    B.

  • 3. Data: 2004-03-25 20:53:48
    Od: "news.tpi.pl" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Beata " <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości