  • 1. Data: 2003-01-28 11:50:22
    Temat: Co mam robic
    Od: "wojcio" <w...@p...onet.pl>

    Nabyłem spadek a w nim dom.
    Mieszka w nim zameldowana osoba, ktora nie chce za nic palcic. Nie wpuszcza
    mnie do mojego domu. Policja odmawia przyjazdu /sprawa rodzinna/. Osoba
    zamieszkujaca dom ma tam tylko meldunek, mieszka bez zadnej umowy.
    Sprawa traw juz ponad rok. wystapiłem o eksmisje. Czy mogę żadać zapałaty
    czynszu, mimo , że osoba okupująca moja własnoć nie podpisałam żadnej umowy.
    czy może żadać odszkodowania za czynsz, który mógłbym dostać za wynajem
    mieszkania.

  • 2. Data: 2003-01-28 13:19:20
    Temat: Re: Co mam robic
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "wojcio" <w...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    umowy.
    > czy może żadać odszkodowania za czynsz, który mógłbym dostać za wynajem

    Legalnie ? Ciezko bedzie.
    Prawo chroni Posiadacza. A posiadaczem jest ten, kto rzeca faktcznie wlada.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-01-28 17:37:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Nie możesz żądać czynszu, bo nie masz umowy. Ale możesz żądać odszkodowania,
    w wysokości czynszu za czas, w którym nie mogłeś dysponować należącym do
    Ciebie majątkiem.

  • 4. Data: 2003-01-29 10:58:35
    Od: "Mongooes" <w...@b...com>

    Użytkownik "wojcio" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    umowy.
    > czy może żadać odszkodowania za czynsz, który mógłbym dostać za wynajem

    jezeli masz papiery ze to twoje mieszkanie to ja bym "wbil sie" (wywazyl
    drzwi czy cos) i siedzial w domu a jak tamten koles by cie oskarzyl za
    wlamanie to pokazujesz papiery i mowisz ze zgubiles klucze i nie miales jak
    sie dostac do domu. potem tylko wymieniasz zamki. no a co z tym kolesiem
    masz zrobic to nie wiem, ale za to bedziesz juz mial swobodny dostep do
    mieszkania... to sa tylko moje przemyslenia bez podstaw prawnych

    Mongooes

  • 5. Data: 2003-01-29 19:55:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Szczerze odradzam takie rozwiązanie.

  • 6. Data: 2003-01-29 19:58:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Co do sposobu pozbycia się lokatora, to są dwa rozwiązania. Pierwsze prawne,
    czyli pozew do sądu o zaniechanie naruszania Twojego prawa i komornik
    (ewentualność mieszkania zastępczego). Druga mniej elegancka. Wypowiedz jako
    właściciel umowy o dostarczanie gazu, prądu, wody motywując to zamierzonym
    remontem. Jest zima, długo nie wytrzyma.