  • 1. Data: 2007-03-15 12:34:44
    Temat: Co komornik moze zabrac osobie prowadzacej wlasna dzialalnosc?
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Mam spore zadluzenie w bankach. Bede probowal ugody, ale chce sie dowiedziec
    co sie stanie, jesli banki sie nie zgodza. Nie mam nieruchomosci. Prowadze
    wlasna dzialalnosc. Co komornik moze zabrac z mieszkania?

    Czy moze zabrac przedmioty niezbedne do wykonywania dzialalnosci gosp.,
    takie jak komputer i literatura fachowa?

    Jak wyglada kwestia zajmowania wynagrodzenia? Wchodzi mi na konto firmowe i
    co dalej? Co to oznacza? Czy musze zamknac firme i nie mam juz mozliwosci
    zarabiania, a dlug mi rosnie, czy tez komornik nie moze zajac "wiecej niz" z
    kazdego wplywu i mam mozliwosc zaplacenia za lokal, zus, itd. i dalej
    prowadzic dzialalnosc, a on z kazdego wplywu na rachunek, przekraczajacego w
    danym miesiacu jakas kwote, bedzie pobieral jakis tam procent?

    Jestem zielony w temacie.

    Czy nawet jak dojdzie do egzekucji komorniczej, to to jest przemyslane tak,
    ze skoro chce i moge pracowac, to daje mi sie szanse splacania co miesiac
    czesci zadluzenia, czy tez spirala dlugu rosnie w nieskonczonosc i jak sie
    raz wpadnie w takie bagno, to juz sie nigdy z niego nie wyjdzie, chocby nie
    wiem co sie robilo?

    Czy w Polsce za dlugi mozna trafic do wiezienia? Mowimy o kwocie rzedu 85
    000 zl, ale przy braniu kredytow podpisalem bankowe tytuly egzekucyjne w
    sumie na jakies 200 000. Aha, zona niczego nie podpisywala, ale mamy
    wspolnote majatkowa.

  • 2. Data: 2007-03-15 12:41:12
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jak wyglada kwestia zajmowania wynagrodzenia? Wchodzi mi na konto firmowe
    > i co dalej?

    W przypadku, gdy prowadzisz firme, nie pobierasz "wynagrodzenia" - ochrona
    przewidzana dla pracownikow nie przysluguje Ci.
    Komornik ma prawo zajac Ci wszystkie pieniadze z konta firmowego (i zrobi
    to). Kazda wplata na konto (odkontrahentow np.) bedzie natychmiast blokowana
    i przelewana na konto komornika - przy czym wiekszosc bankow od *kazdego*
    takiego przelewu pobierze (w ramach dokopania lezacemu) zlodziejska oplate -
    typu 30 zl.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2007-03-15 13:14:32
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > blokowana i przelewana na konto komornika - przy czym wiekszosc bankow od
    > *kazdego* takiego przelewu pobierze (w ramach dokopania lezacemu)

    a czy zabierze np maszyny w przypadku punktu dorabiania kluczy?

    Adam

  • 4. Data: 2007-03-15 13:47:59
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    Adas napisał(a):
    > a czy zabierze np maszyny w przypadku punktu dorabiania kluczy?

    A dlaczego by nie?

    Tobi

  • 5. Data: 2007-03-15 18:57:40
    Od: "Washko" <w...@w...org>

    wiadomościnews:etbetb$rmp$1@news.onet.pl...

    > a czy zabierze np maszyny w przypadku punktu dorabiania kluczy?
    >
    > Adam

    To zależy od tego jakim sposobem wierzyciel będzie sobie życzył
    prowadzić egzekucję. Jeśli nie wybierze sposobu z ruchomości, to
    maszyny są bezpieczne. Jeśli jednak wybierze, to komornik może z
    ważnych przyczyn (np. obawa usunięcia, uszkodzenia, zużycia lub
    zniszczenia rzeczy) może zabrać maszyny. Jeśli ważne przyczyny nie
    wystąpią, to zostawia je pod dozorem dłużnika. Wówczas aż do czasu
    licytacji można z nich korzystać. Jeśli dłużnik uważa, że ważnych
    przyczyn nie było, a ruchomości zostały jednak zabrane, to może złożyć
    skargę na czynności komornika (koszt - 100 zł).

    Pozdrawiam,
    Washko
    http://washko.wordpress.com

  • 6. Data: 2007-03-16 10:33:23
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 15 mar o godzinie 13:34, na pl.soc.prawo, Tomek napisał(a):

    > Czy moze zabrac przedmioty niezbedne do wykonywania dzialalnosci gosp.,
    > takie jak komputer i literatura fachowa?

    Wyłączenia spod egzekucji komorniczej regulują następujące art. Kodeksu
    postępowania cywilnego (Dz.U.64.43.296 ze zmianami):
    Art. 829. Nie podlegają egzekucji:
    1) przedmioty urządzenia domowego, pościel, bielizna i ubranie codzienne,
    niezbędne dla dłużnika i będących na jego utrzymaniu członków jego rodziny,
    a także ubranie niezbędne do pełnienia służby lub wykonywania zawodu;
    2) zapasy żywności i opału niezbędne dla dłużnika i będących na jego
    utrzymaniu członków jego rodziny na okres jednego miesiąca;
    3) jedna krowa lub dwie kozy albo trzy owce potrzebne do wyżywienia
    dłużnika i będących na jego utrzymaniu członków jego rodziny wraz z zapasem
    paszy i ściółki do najbliższych zbiorów;
    4) narzędzia i inne przedmioty niezbędne do osobistej pracy zarobkowej
    dłużnika oraz surowce niezbędne dla niego do produkcji na okres jednego
    tygodnia;
    5) u dłużnika pobierającego periodyczną stałą płacę - pieniądze w kwocie,
    która odpowiada nie podlegającej egzekucji części płacy za czas do
    najbliższego terminu wypłaty, a u dłużnika nie otrzymującego stałej płacy -
    pieniądze niezbędne dla niego i jego rodziny na utrzymanie przez dwa
    tygodnie;
    6) przedmioty niezbędne do nauki, papiery osobiste, odznaczenia i
    przedmioty służące do wykonywania praktyk religijnych oraz przedmioty
    codziennego użytku, które mogą być sprzedane tylko znacznie poniżej ich
    wartości, a dla dłużnika mają znaczną wartość użytkową.
    Art. 831. par. 1. Nie podlegają egzekucji:
    1) sumy i świadczenia w naturze wyasygnowane na pokrycie wydatków lub
    wyjazdów w sprawach służbowych;
    2) sumy przyznane przez Skarb Państwa lub jednostki gospodarki
    uspołecznionej na specjalne cele (np. stypendia, wsparcia itp.), chyba że
    wierzytelność egzekwowana powstała w związku z urzeczywistnieniem tych
    celów albo z tytułu obowiązku alimentacyjnego;
    3) prawa niezbywalne, chyba że możność ich zbycia wyłączono umową, a
    przedmiot świadczenia nadaje się do egzekucji albo wykonanie prawa może być
    powierzone komu innemu;
    4) wierzytelności przypadające dłużnikowi od państwowych jednostek
    organizacyjnych z tytułu dostaw, robót lub usług przed ukończeniem dostawy,
    roboty lub usługi w wysokości nie przekraczającej 75% każdorazowej wypłaty,
    chyba że chodzi o wierzytelność pracowników dłużnika z tytułu pracy
    wykonywanej przy tych dostawach, robotach lub usługach;
    5) świadczenia z ubezpieczeń osobowych oraz odszkodowania z ubezpieczeń
    majątkowych, w granicach określonych w drodze rozporządzenia przez
    Ministrów Finansów i Sprawiedliwości; nie dotyczy to egzekucji mającej na
    celu zaspokojenie roszczeń z tytułu alimentów.
    Par. 2. W wypadkach wymienionych w pkt 1 i 2 paragrafu poprzedzającego nie
    podlegają egzekucji również sumy i świadczenia w naturze już wypłacone lub
    wydane.
    Par. 3. W wypadku wymienionym w pkt 4 paragrafu pierwszego dopuszczalne
    jest jednak zajęcie kwoty, która dłużnikowi przypadnie po wykonaniu
    dostawy, roboty lub usługi.

    --
    Herbi
    16-03-2007 11:33:17

  • 7. Data: 2007-03-19 18:40:14
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    > 4) narzędzia i inne przedmioty niezbędne do osobistej pracy zarobkowej

    Czy to znaczy, ze jesli ja prowadze dzialalnosc gospodarcza w postaci
    tworzenia oprogramowania i jest mi do tego niezbedny komputer, to nie moga
    mi go zabrac?
    A jesli zona tez pracuje na komputerze na umowy o dzielo, to moga jej ten
    komputer zajac?

    > 6) przedmioty niezbędne do nauki

    Czy mozna pod to podciagnac informatyczna literature fachowa?

  • 8. Data: 2007-03-19 21:28:08
    Od: "Morski" <m...@o...pl>

> [...]
    > komputer zajac?

    > Czy mozna pod to podciagnac informatyczna literature fachowa?

    Koleś , nie panikuj i nie daj sie zwariować, komornik nie będzie Ci zabierać
    książek Nawet na nie nie spojrzy. Jeśli komuter służy ci do zarobkowania to
    go też nie ruszy.

    A tak w ogóle to pilna jest rozdzielność z żoną. To daje pewność że
    przynajmniej jej majątek jest niewindykowalny.

    Morski

  • 9. Data: 2007-03-19 23:06:14
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

> [...]
    >
    > A tak w ogóle to pilna jest rozdzielność z żoną. To daje pewność że
    > przynajmniej jej majątek jest niewindykowalny.

    Dzieki, ale zawsze myslalem, ze rozdzielnosc chroni przy kredytach, ktore
    sie zawrze po jej zawarciu, a nie przed??
    Nie mamy zadnego majatku. Tylko pare gratow w domu, 2 kompy, na ktorych
    zarabiamy i tyle. No i oboje zarabiamy. Nie chce, zeby komornik wszedl zonie
    na pensje. Czy rozdzielnosc zawarta teraz nas przed tym uchroni?

    Ile czasu to sie zalatwia i ile to kosztuje?
    Sorry za panike, ale wiesz - stresy. Nie bralem kasy na zabawy, tylko na
    leczenie. Teraz boje sie, ze moge nie dac rady splacac i ze nas zlicytuja.
    Chce sie zabezpieczyc przed najgorszym i dowiedziec sie, co mi grozi w
    najgorszym wypadku.

  • 10. Data: 2007-03-20 04:11:57
    Od: "Morski" <m...@o...pl>

> [...]
    > leczenie. Teraz boje sie, ze moge nie dac rady splacac i ze nas zlicytuja.
    > Chce sie zabezpieczyc przed najgorszym i dowiedziec sie, co mi grozi w

    1.Komornik nigdy nie wejdzie na pensję zony.
    2. Sporządzenie umowy wyłączającej rozdzielność małzeńska kosztuje mniej niz
    500 zł. Trwa 15 minut.
    3. Z momentem storzenia rozdzielności jej majątek odrębny czyli powstały po
    podpisaniu rozdzielności jest nie do ruszenia.
    4. Rozdzielność ma skutki po jej podpisaniu, czyli to co dotychczas macie w
    majątku i było wspólne podlega egzekucji ( nie bezpośrednio, ale po
    przeprowadzeniu rozprawy)
    5. Poczytaj sobie kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz KPC.
    6. Jeśli masz szansę spłacić zadłużenie to dogaduj się z wierzycielem. Każdy
    wierzyciel, nawet Urząd Skarbowy (za wyłaczeniem cholernegu ZUS)będzie chciał
    się dogadać jak będzie wiedział że nie ma z czego windykować.
    Powodzenia
    Morski

    Powodzenia
    MOrski