  • 1. Data: 2007-03-15 12:46:55
    Temat: Wyłudzenie pomocy dla szkół
    Od: "Jan Werbinski" <j...@j...com>

    Dzwoni do mnie pani podająca się za pracownika z księgarni Rubikon w
    Krakowie oferując możliwość zakupu po 100 zł plansz dydaktycznych dla
    żarskiego gimnazjum przy ulicy Broni Pancernej.

    Gawędzimy sobie, ale postanowiłem zapytać ile pomocy faktycznie trafi do
    szkoły. To okazało się być tajemnicą. Pani przyznała się do prowizji 10%,
    ale
    jak dużą kolejną część zabiera firma jest tajemnicą. Chciałem ten temat
    rozwinąć ale pani zrobiła się bardzo nerwowa i szybko mnie pożegnała.

    Zapewnia, że ma pisemne upoważnienie szkoły, a na koniec otrzymam listem
    poleconym całą dokumentację.

    Zadzwoniłem też do firmy Rubikon. http://www.ksiegarniarubikon.pl/ Oddzwonił
    szef, który zapewnił, że nie mają obecnie żadnego reprezentanta, ani nie
    prowadzą żadnej akcji tego typu. Kilka lat temu ktoś próbował takie coś
    robić i akcja się skończyła w prokuraturze. Nie jestem pewien czy nie ma
    innej firmy o tej samej nazwie, ale zbieżność miasta, nazwy i przedmiotu
    działalności nie może być przypadkowa.

    Wyświetlił mi się krakowski numer telefonu, ale nie zdążyłem go zapisać. Na
    żądanie prokuratora TP poda ten numer.

    Ma ktoś podobne przygody? Która jednostka policji zajmuje się tego typu
    sprawami?
    Podobne telefony otrzymuję od kilku lat.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2007-03-18 07:25:38
    Temat: Re: Wyłudzenie pomocy dla szkół
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jan Werbinski napisał(a):

> [...]
    > rozwinąć ale pani zrobiła się bardzo nerwowa i szybko mnie pożegnała.
    >
    > Zapewnia, że ma pisemne upoważnienie szkoły, a na koniec otrzymam listem

    Przemyśl ten stan faktyczny jeszcze raz, bo coś się nie klei. W końcu
    pani działa w imieniu szkoły (chcę przedstawić pełnomocnictwo) czy
    księgarni (chce sprzedać szkole książki)?

    > Ma ktoś podobne przygody? Która jednostka policji zajmuje się tego typu
    > sprawami?

    Zasadniczo działalnością gospodarczą policja nie powinna się zajmować.
    Walka ze "spekulantami" się "na razie" skończyła.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 3. Data: 2007-03-18 09:43:28
    Od: "Jan Werbinski" <j...@j...com>

    > Przemyśl ten stan faktyczny jeszcze raz, bo coś się nie klei. W końcu pani
    > działa w imieniu szkoły (chcę przedstawić pełnomocnictwo) czy księgarni
    > (chce sprzedać szkole książki)?

    W imieniu szkoły zbiera pieniądze jako pracownik firmy wydawniczej.
    Deklaruje chęć przedstawienia stosu dokumentów _po_ całej sprawie.
    Ustaliłem, że firma wydawnicza nie wie nic o całej sprawie. Mamy zatem
    bardzo wątpliwą sytuację.

  • 4. Data: 2007-03-18 09:48:04
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jan Werbinski napisał(a):

    > W imieniu szkoły zbiera pieniądze jako pracownik firmy wydawniczej.

    Nic nic rozumiem.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 5. Data: 2007-03-18 14:45:05
    Od: "Jan Werbinski" <j...@j...com>

    > Nic nic rozumiem.

    Przedstawia się, jako pracownik firmy wydawniczej.
    Ta firma rzekomo ma pisemne upoważnienie wystawione przez szkołę do
    zbierania pomocy.

  • 6. Data: 2007-03-19 06:13:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Jan Werbinski napisał(a):

    > Przedstawia się, jako pracownik firmy wydawniczej.
    > Ta firma rzekomo ma pisemne upoważnienie wystawione przez szkołę do
    > zbierania pomocy.

    Nadal nic nie rozumiem. Od kogo zbiera i co? Co to jest pomoc?

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com