  • 1. Data: 2004-08-16 19:20:58
    Temat: Co grozi za posiadanie plyt pirackich i Programow bez licencji.
    Od: Adam <a...@w...pl>

    Czesc

    Mam problem - Co grozi jezeli weszla Ci do mieszkania Policja i
    zobaczyla w domu komputer na ktorym bedzie Windows-XP, Office - jak sie
    okazalo policja uznala ze jest on nielegalny i inne programy tez uznala
    za nielegalne. W komputerze bylo tez sporo mp3. Policja zabrala komputer
    i wiele plyt z grami i programami bo stwierdzila ze sa nielegalne.
    Jestem studentem informatyki i te programy uzywalem tylko do nauki - na
    uczelni mowiona ze dopoki jest sie studentem i uzywa sie ich tylko do
    nauki to mozna uzywac tych programow. Nikomu tych programow nie
    udostepnialem anie nie sprzedawalem. Takich osob jak ja sa setki tysiecy
    w Polsce.

    Co grozi za cos takiego - ale prosze tylko o prawdziwe odpowiedzi - bez
    wyglupow.

    Czy wogole Policja mogla tak sobie wejsc bez nakazu - twierdzili ze moga.

    Dzieki za wszelka pomoc.

  • 2. Data: 2004-08-16 19:45:16
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 16 Aug 2004 21:20:58 +0200, Adam naskrobał(a):

    > Co grozi za cos takiego - ale prosze tylko o prawdziwe odpowiedzi - bez
    > wyglupow.

    nic nie grozi - karalne jest rozpowszechnianie a w szczególności pobieranie
    pożytków.

    > Czy wogole Policja mogla tak sobie wejsc bez nakazu - twierdzili ze moga.

    nie mogą, ale jak to był akademik to nie jestem pewien czy nie wystarczy że
    dogadali się z uczelnią.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-08-16 19:59:37
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Przeglądam pl.soc.prawo
    a tam użytkownik Adam pisze:

    > Mam problem - Co grozi jezeli weszla Ci do mieszkania Policja i
    > zobaczyla w domu komputer na ktorym bedzie Windows-XP, Office - jak sie
    Kolega mieszkający onegdaj w akademiku ("w akademykach najlepiej sie
    pije") miał najazd poliji. Ktoś go podkablował. Policja oprócz Windowsa,
    Office znalazła kilka wersji Autocada, Photoshopa itp. Całość
    posiadanych programów wyceniła na kilkast tysięcy złotych.
    Wartość sprzedanego ponoć przez kolegę oprogramowania wycenili na
    kilka milionów. :-)

    Obrońca srwierdził braki formalne i merytoryczne oceny biegłego,
    a także oceny ilości i wartości sprzedanego oprogramowania.

    Na drodze ugody (dobrowolne przyznanie sie do winy) sprawa skończyła się
    rokiem w zawiasach i karą 4 tys. grzywny dla kolegi, oraz 10 i 16 dla
    jego współspaczy.

    Zarekwirowany komputer policja oddała. Co ciekawe miał zainstalowane
    pirackie gry i oprogramowanie (w dalszym ciągu), oraz nowe gry,
    prawdopodobnie pirackie na ktorych grali policjanci (sic!).

    Dodam, że nie uzyskiwali żadnych dochodów z nagrywania Autocada i
    Photoshopa (główny zarzut prokuratury). Po prostu byli studentami
    politechniki, mieli nagrwywarkę. I jak weszła nowa wer. tychże programów
    to je sobie załatwiali.

    > Czy wogole Policja mogla tak sobie wejsc bez nakazu - twierdzili ze moga.
    W przypadku znajomego policja miała nakaz.

  • 4. Data: 2004-08-16 20:16:53
    Od: Adam <a...@w...pl>

    > nic nie grozi - karalne jest rozpowszechnianie a w szczególności pobieranie
    > pożytków.

    Dzieki za odpowiedz - normalnie mi cisnienie zmalalo a bylo wysokie.

  • 5. Data: 2004-08-16 22:45:11
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 16 Aug 2004 19:59:37 GMT, jaszczur naskrobał(a):

> [...]
    > Photoshopa (główny zarzut prokuratury). Po prostu byli studentami
    > politechniki, mieli nagrwywarkę. I jak weszła nowa wer. tychże programów

    a pomijając szum informacyjny dalej nie wiadomo o co go oskarżono :)

  • 6. Data: 2004-08-17 06:12:30
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Przeglądam pl.soc.prawo
    a tam użytkownik Sebol pisze:

    > a pomijając szum informacyjny dalej nie wiadomo o co go oskarżono :)
    O ile się orientuję - ostatecznie, po weryfikacji oceny biegłego,
    kolegę o nielegalne posiadanie softu w celu osiągnięcia korzyści
    majątkowych. Pozostałych oskarżonych - nie wiem.