  • 61. Data: 2010-02-06 22:13:21
    Temat: Re: Co grozi za nieplacenie pracownikowi za prace?
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "BK" <b...@g...com> wrote in message
    news:23070dd2-e667-4355-90ef-e94e51cc8fac@l26g2000yq
    d.googlegroups.com...
    On Feb 6, 8:20 pm, "pmlb" <p...@d...com> wrote:

    > To slynne slowa Prymasa Glepa: "socjalizm tak, ale ochrzczony"

    tak slynne, ze google po wpisaniu tej frazy pokazuje jedynie Twojego
    posta na tej grupie :)
    Googli wowczas nie bylo:)))

  • 62. Data: 2010-02-06 22:18:35
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-02-06 22:34, RadoslawF pisze:

    > Ty mnie i innym ciemnoty nie wciskaj i nie każ sie pytać rodziców.
    > Sam w mięsnym w kolejkach niejedną godzinę przestałem.
    > A jak sobie chciałem z kolegami pod namiot w lecie wyjechać
    > to do mięsnego po puszki w kolejkę stawało się wieczorem,
    > kwitło pod sklepem do rana a rano okazywało sie że z zaplecza
    > wynieśli na sklep 5 (słownie pięć) mielonek.

    Ja pamiętam jak stałam z dzieckiem w kolejce po 5 ręczników ( tylko do 5
    szt. można było kupić). Jak babcię kocham :-)
    Z 5 godzin tak stałam. Te ręczniki mam do dzisiaj, bo to było solidne
    wykonanie. Duże i bardzo ładne te ręczniki.
    O kolejce po wędlinę i mięso to się nie bede wypowiadała, bo jak sobie
    przypominam to mi się niedobrze robi. Zajmowałam kolejkę i wychodziłam
    na powietrze.

    > Jasne, TV mieliśmy więcej niż w UK, samochodów mieliśmy więcej
    > niż w USA a autostrad więcej i lepsze niż szkopy. I wszystko to
    > nam zabrali przez Solidarność i wrednych kapitalistów. :-)

    Ach te taloniki na telewizorki Rubin (czy jak im tam) i samochodziki
    fiaciki :-)

    --
    animka

  • 63. Data: 2010-02-06 22:22:08
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    RadoslawF napisal:
> [...]
    > kwitło pod sklepem do rana a rano okazywało sie że z zaplecza
    > wynieśli na sklep 5 (słownie pięć) mielonek.

    No wiec ewidentnie opisujesz realia juz po roku 1980. Wczesniej
    az takich perturbacji nie bylo.

    > Pieprzysz jak potłuczony.

    Szanuj rozmowce, bedziesz szanowany. Na razie to poza kilkoma
    emocjonalnymi wtretami nic konkretnego nie napisales.

    > Najpierw sprawdź sobie co są "akcje dywersyjne"

    Dokladnie to, co bylo: finansowanie podziemia z pieniedzy CIA i BND.
    To nie jest kwestia oburzenia, bo PPR a pozniej PZPR byla finansowana
    przez Moskwe. To tylko prosty opis faktu. Podobnie, jak zwiazki zawodowe
    brytyjskich gornikow kierowane przez Scargila, a rozwalone brutalnie przez
    Thatcher, byly finansowane przez KGB.

    A wywolywanie zamieszek spolecznych poprzez nakladanie embarga gospodarczego
    jest typowa zagrywka polityczna. Udaje sie ona szczegolnie wtedy, gdy powstajace
    trudnosci uda sie poprzez akcje propagandowa przypisac lokalnemu rzadowi, tak
    jak to bylo w przypadku Polski w latach 1980/81.

    Jezeli natomiast ten skutecznie pileczke odbije, to nastepuje wrecz
    akcja odwrotna: konsolidacja spoleczenstwa i odkrycie wroga zewnetrznego
    vide Iran lub Wenezuela. We wszystkich trzech przypadkach promotorem
    embarga byly USA.

    > Jasne sami pracownicy Wolnej Europy wysadzili pięć mostów i
    > siedemnaście fabryk i jeden komitet. :-)

    W stylu twojego powyzszego zdania: co cpales ostatnio? Podziel sie nowina?

    > To po co wprowadzaliście ten stan wojenny ?
    > Trzeba było nie prowokować.

    Do kogo to kierujesz to 'wprowadzaliscie'? Zaczynasz coraz nizej latac
    z erystyka. Znow w stylu twojej wypowiedzi: bylo nie strajkowac za amerykanskie
    pieniadze?

    > Jasne, TV mieliśmy więcej niż w UK, samochodów mieliśmy więcej
    > niż w USA a autostrad więcej i lepsze niż szkopy. I wszystko to
    > nam zabrali przez Solidarność i wrednych kapitalistów. :-)

    Z TV to akurat prawda. Zdziwiles sie, co? Pomysl: dla owczesnych wladz
    posiadanie telewizora przez kazda rodzine to byla sprawa rownie
    fundamentalna dla rozpowszechniania propagandy, jak szerokie
    rozpowszechnianie tanich odbiornikow radiowych w latach piecdziesiatych
    i szescdziesiatych.

    > A twój psychiatra wie że masz dostęp do internetu ?

    A to juz jest wybitnie chamskie. Sadzac z twoich innych wypowiedzi
    nie spodziewalem sie, ze sie stoczysz do takiego magla.

    W takim razie EOT, bo nie zamierzam sie licytowac na bluzgi.
    Moglbys pokonac mnie doswiadczeniem...

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 64. Data: 2010-02-06 22:24:13
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    RadoslawF napisal:
    > Sugerujesz że kury od kilkuset lat karmione czym innym nagle
    > zastrajkowały i przestały przyjmować pokarm inny niż z
    > importowanej kukurydzy ?

    A ty wiesz, co to jest przemyslowa produkcja drobiu
    i czym sie rozni od przydomowego kurnika na piec niosek?

    > To pytanie czy to były kury patriotki czy tylko jakiś
    > idiota siedzący za biurkiem z nadania partyjnego znowu
    > dokonał niewłaściwego wyboru ?

    W tej chwili tak samo karmimy kury, jak za Gierka. I tak samo
    jestesmy uwiazani do importu paszy. I tak samo jestesmy wrazliwi
    na ewentualne embargo gospodarcze. Tym razem, na embargo drugiej
    strony: gazowo/naftowe.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 65. Data: 2010-02-06 22:28:06
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    "RadoslawF" <r...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > kwitło pod sklepem do rana a rano okazywało sie że z zaplecza
    > wynieśli na sklep 5 (słownie pięć) mielonek.

    Napisz jeszcze jaki to byl rok!

    > Pieprzysz jak potłuczony.
    > Najpierw sprawdź sobie co są "akcje dywersyjne"

    No wlasnie miedzy innymi takie.

    > Jasne sami pracownicy Wolnej Europy wysadzili pięć mostów i
    > siedemnaście fabryk i jeden komitet. :-)

    Wiesz co to potega mediow?
    Czlowieku, ty tak malo wiesz...
    Wystarczylo by, by RWE pwoedzialo "spalic komitet" i juz za dwie godziny
    masz rewolucje.
    Zopbacz dzis sile mediow. Dzis media mowia, ze sondaze PO i piS to prawie
    95%!:))) i ludzie w to wierza bo tak wlasnie potem glosuja:)

    > To po co wprowadzaliście ten stan wojenny ?
    > Trzeba było nie prowokować.

    Ja wprowadzilem? Owszem ja jestem zwolennikiem wprowadzenia SW a prowokowac?
    Kogo i do czego - czlowieku glupi jestes , tamte czasy znasz z przekazow
    debili z IPN-u.
    W grudniu 1981 roku grozila totalna zawieruch panstwowa z ralnymi ofiarami
    potrafoisz to zrozumiec!?
    W rodzinach dochodzilo do rekoczynow miedzy radykalami a zwolennikami iscia
    na uklad z wladza.
    Zreszta co ty mozesz wiedziec.
    Stan Wojenny dla 99% Polakow byl jak gleboki oddech i spokoj...
    SW najbardziej przerazil ekstreme a raczej ich przywodcow, im sie zdawalo,
    ze obala komune w Polsce... przypominam wowczas byl Brezniew. USA szykowalo
    sankcjie bez wzgledu na wydarzenia, czy bedzie SW czy tylko rozpierducha
    narodowa ktora sama w sobie polzyla by kres eksportowi.
    Mozna powiedziec, ze sankcjie wobec polski byly juz przygotowane i Regan sie
    SW nie spodziewal. Ale wycofac sie juz nie mogl.

    > Z kimś mnie pomyliłeś z tymi telewizorami.
    > Ale nie ma dziwnie dla kogoś kto fakty myli z komunistyczną propagandą.

    Mozliwe, ale macie te same mity IPN-owskie wiec latwo was odruznic nie
    jest:)

    > Jasne, TV mieliśmy więcej niż w UK, samochodów mieliśmy więcej
    > niż w USA a autostrad więcej i lepsze niż szkopy. I wszystko to
    > nam zabrali przez Solidarność i wrednych kapitalistów. :-)

    Ilosc TV kolorwych w Poslce na 100 000 mieszancow nie odbiegala od sredniej
    w UK! Potrafisz to zrozumiec?
    Lata 70 siate i 80 siate to poczatki TV kolorowej. Do dzis w UK ok
    3%odbiorcow ma tv czarnobiale:)
    Ale ilosc TV HD na 100 000 mieszkancow w UK a w Poslce to przepasc. Oznacza
    to, ze dzis Polska sie cofa.
    To nie w UK nie placi sie za prace, ba za PRL-u to bylo nie do pomyslenia...
    to dzis sie nie placi za prace w wolnej polsce... Polska sie cofa juz jest
    50 lat na wstecznym a w 1989 roku to bylo zaledwie pare lat po demolce
    zrobionej przez solidarnosc.
    Polaks technologicznie nie odbiegala od czolowki swiatowej za PRL-u a dzis?
    Co masz dzis?
    Galerie handlowe...
    W Polsce nie bylo samochodow tak duzo jak w niemczech, bo samochody byly
    drogie, ale za to w Poslce praktycznie kazdy mial mieszkanie, kazdy mial
    zagwaranbtowana sluzbe zdrowia na niezlym poziomie duzo wyzszym niz dzis
    (wowczas ludzi nie wywalno ze szpitala bo nie ma kasy) mieli szkoly za
    darmo. Transport publiczny byl tak tani, ze jazda samochodem byla i tak
    nieoplacalna... z Zakopanego do gdyni pociag kosztowal rownowartosc kilku
    bulek:)
    Zreszta to byl inny system,. nastwiony na czlowieka a nie na profit.

  • 66. Data: 2010-02-06 22:29:09
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    BK napisal:
    > tak slynne, ze google po wpisaniu tej frazy pokazuje jedynie Twojego
    > posta na tej grupie :)

    Trudno, zeby pokazywal teksty z prasy komunistycznej starsze od Google'a
    o dwadziescia lat. Nie sadze, aby komus zachcialo sie ocr-owac te stare
    gazety. O ile w ogole jeszcze istnieja.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 67. Data: 2010-02-06 22:32:25
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > czy Kuby. Kubańczycy jakoś się trzymają dzięki dolarom od turystów. Korea
    > jest już jednym wielkim gułagiem. Ludność głoduje, a Kim pracuje nad bombą
    > atomową.

    Korea gloduje?
    Masz jakies zrodla tej rewelki?
    Bo wg. informacji CIA to w Korei jest nizsza smirtelnosc na 1000 mieszkancow
    niz w Polsce:))
    Moze ten "glod" im sluzy?
    Gdybys choc troche wiecej poczytal o korei to bys wiedzial, ze po wielkiej
    suszy poczatku lat 90-siatych KIm wybudowal potezne silosy i magazyny
    rzywnosciowe, ktore wg.danych amerykanskich sa w stanie wyrzywic Koree
    Polnocna przez 5 lat klesk zywiolowych...
    No ale po co temat zglepbic jak TVN poda na talezy gotowy material, ze
    koreanczycy kore jedza i trawe tak jak w PRL-u...

  • 68. Data: 2010-02-06 22:55:48
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    pmlb napisal:
    > Mozna powiedziec, ze sankcjie wobec polski byly juz przygotowane i Regan sie
    > SW nie spodziewal. Ale wycofac sie juz nie mogl.

    Spodziewal sie. Byl powiadomiony przez wlasne sluzby, ktore to uzyskaly
    m.in. od Kuklinskiego. Nic nie przekazano Solidarnosci i wystawiono
    ja na odstrzal. Nieomal jak szyitow w czasie pierwszej wojny w Zatoce.
    Straty dopuszczalne.

    > Mozliwe, ale macie te same mity IPN-owskie wiec latwo was odruznic nie
    > jest:)

    Klamstwo powtorzone tysiac razy staje sie prawda, w obiegu spolecznym
    Propaganda IPN-u jest godna nastepczynia propagandy Szczepanskiego,
    a wystapienia co bardziej agresywnych aktywistow do zludzenia przypominaja
    mi Albina Siwaka - najtwardszy beton PZPR-u.

    > drogie, ale za to w Poslce praktycznie kazdy mial mieszkanie, kazdy mial

    Eee, tu sie troche zagalopowales. Kazdy mieszkal, a nie kazdy mial mieszkanie.
    To dosc istotna roznica. W szczegolnosci norma bylo, zreszta jak dzis, mieszkanie
    katem u rodzicow i najpierw kilkunastoletnie a potem dluzsze oczekiwanie na
    mieszkanie.
    Pozytyw: nikomu w zasadzie nie grozila eksmisja za dlugi. Obecnie mozesz
    mieszkanie miec duzo wczesniej do dyspozycji, ale z kredytowym mieczem
    Damoklesa nad szyja. I z przyplaszczonym pelzaniem w robocie w stylu
    'keep your head low', aby tylko miec biezace wplywy na splate biezacych rat.

    > zagwaranbtowana sluzbe zdrowia na niezlym poziomie duzo wyzszym niz dzis

    Powszechniejszy dostep na nizszym poziomie. Medycyna dosc mocno sie
    rozwinela, a dostep sie zawezil.

    > (wowczas ludzi nie wywalno ze szpitala bo nie ma kasy)

    Dzis tez jeszcze nikogo nie wywalaja, wiec tu jedziesz ostro po bandzie
    i bez podstaw.

    > mieli szkoly za darmo.

    Dzis tez masz. Nikt nie kaze ci isc do platnej.

    > Transport publiczny byl tak tani, ze jazda samochodem byla i tak
    > nieoplacalna...

    Ehm, nie byl tani. Byl dotowany. TANSTAAFL.

    > z Zakopanego do gdyni pociag kosztowal rownowartosc kilku bulek:)
    > Zreszta to byl inny system,. nastwiony na czlowieka a nie na profit.

    Ehm, nie siej propagandy. To byl system nastawiony na utrzymanie wladzy
    przy pomocy zaspokojenia PODSTAWOWYCH potrzeb. Podstawowych. Inne byly
    kompletnie pomijane. Technika jest bardzo prosta: zabierz ludziom 95%
    zarobkow, daj im tanie zarcie i tanie mieszkania. Reszta w relacji do
    pozostalej 5% wartosci zarobkow stanie sie horrendalnie, dwudziestokrotnie
    bardziej, droga. I tak wlasnie funkcjonowal PRL. A na dotowanie zarcia
    i mieszkan szla niewielka na poczatku czesc zagarnianych zarobkow. Reszta
    dotowala przemysl ciezki. Moze mam przypomniec oslawiona wypowiedz Gomulki:

    Co prawda ceny zywnosci wzrosly, ale stanialy lokomotywy i podkady kolejowe,
    wiec statystycznie jest coraz taniej.

    Obecnie propaganda zaczyna coraz bardziej zblizac sie do wzorca gomulkowskiego,
    poprzez nachalne lansowanie nielicznych obnizek oraz ustawiczne manipulowanie
    przy metodzie obliczania wskaznika inflacji.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 69. Data: 2010-02-06 22:59:00
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Animka napisal:
    > Ach te taloniki na telewizorki Rubin (czy jak im tam) i samochodziki
    > fiaciki :-)

    Dlaczego tak pogardliwie sie o wypowiadasz o tych telewizorach i samochodach?
    Za dwadziescia lat twoje ubostwiane plazmy, elcedeki czy inne samochody beda
    wygladac rownie zalosnie przy nowszych sprzetach.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 70. Data: 2010-02-07 05:12:37
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-02-06 23:59, Jacek_P pisze:

    > Dlaczego tak pogardliwie sie o wypowiadasz o tych telewizorach i samochodach?
    > Za dwadziescia lat twoje ubostwiane plazmy, elcedeki czy inne samochody beda
    > wygladac rownie zalosnie przy nowszych sprzetach.

    Dlaczego pogardliwie? Wtedy nie było do wyboru lepszych i czekałam z
    talonami na to właśnie.

    --
    animka