  • 71. Data: 2010-02-07 06:41:24
    Temat: Re: Co grozi za nieplacenie pracownikowi za prace?
    Od: BK <b...@g...com>

    On 6 Lut, 23:13, "pmlb" <p...@d...com> wrote:
    > "BK" <b...@g...com> wrote in message

    d.googlegroups.com...

    > tak slynne, ze google po wpisaniu tej frazy pokazuje jedynie Twojego
    > posta na tej grupie :)
    > Googli wowczas nie bylo:)))

    I teraz tylko Ty to cytujesz? :) Sorry jak dla mnie nie jestes zbyt
    wiarygodnym zrodlem skoro nigdzie indziej sie ta fraza nie pojawia.
    To, ze wowczas googli nie bylo nic nie zmienia :)

  • 72. Data: 2010-02-07 06:44:08
    Od: BK <b...@g...com>

    On 6 Lut, 23:29, Jacek_P <L...@c...edu.pl> wrote:

    > Trudno, zeby pokazywal teksty z prasy komunistycznej starsze od Google'a
    > o dwadziescia lat. Nie sadze, aby komus zachcialo sie ocr-owac te stare
    > gazety. O ile w ogole jeszcze istnieja.
    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    >
    > Jacek

    Nie no nie przesadzajmy w internecie mozna odszukac pelne teksty
    wypowiedzi rzymskich politykow czy greckich myslicieli,
    sredniowiecznych biskupow, renesansowych artystow, zwyklych ludzi z
    dwoch-trzech ostatnich stuleci ect. ect. ale wiekopomny cytat z
    prymasa polski nie istnieje bo sie komus gazet nie chcialo ocr-owac.

    A nie wpadles na to, ze poza pmbl ktosby zacytowal takie slowa gdyby
    faktycznie padly? ;)

  • 73. Data: 2010-02-07 08:02:59
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 6 Feb 2010 22:32:25 -0000, pmlb napisał(a):

    > Korea gloduje?
    > Masz jakies zrodla tej rewelki?

    Wikipedia. Jeżeli to nieprawda, to sprostuj ją na Wiki:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Korea_P%C3%B3%C5%82nocn

    Planowanie centralne, wszechobecny terror polityczny są przyczyną stagnacji
    w gospodarce. Seria klęsk ekologicznych, postępująca korupcja, a także
    upadek bloku socjalistycznego w Europie Centralnej i Wschodniej, ze
    Związkiem Radzieckim na czele, pogorszyły i tak złą sytuację. Rolnictwo
    jest w złym stanie, dystrybucja żywności skierowana jest do wojska. Korea
    Północna jest jedynym z krajów Dalekiego Wschodu, który nie przeżył cudu
    gospodarczego.

    W efekcie prawie całkowitego odcięcia się od świata zewnętrznego,
    niewystarczających ilości nawozów, klęsk żywiołowych, niewielkiej ilości
    gruntów ornych oraz krótkiego sezonu wegetacyjnego, produkcja żywności jest
    o ponad milion ton mniejsza od zapotrzebowania kraju.

    Korea Północna otrzymywała pomoc w postaci żywności z Chińskiej Republiki
    Ludowej oraz USA w zamian za obietnicę nierozwijania badań i produkcji
    broni atomowej. W czerwcu 2005 roku, Stany Zjednoczone zaoferowały
    dostarczenie 50 000 ton żywności, czyli tyle samo co rok wcześniej. W roku
    2003 USA dostarczyły 100 000 ton żywności. Dobra te nie zawsze docierają do
    najbardziej potrzebujących.

    > Bo wg. informacji CIA to w Korei jest nizsza smirtelnosc na 1000 mieszkancow
    > niz w Polsce:))

    Podasz źródło?

    > Moze ten "glod" im sluzy?
    > Gdybys choc troche wiecej poczytal o korei to bys wiedzial, ze po wielkiej
    > suszy poczatku lat 90-siatych KIm wybudowal potezne silosy i magazyny
    > rzywnosciowe, ktore wg.danych amerykanskich sa w stanie wyrzywic Koree
    > Polnocna przez 5 lat klesk zywiolowych...

    Jak Amerykanie będą je regularnie napełniali żywnością LOL

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 74. Data: 2010-02-07 08:21:07
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 6 Feb 2010 22:22:08 +0000 (UTC), Jacek_P napisał(a):

    > No wiec ewidentnie opisujesz realia juz po roku 1980. Wczesniej
    > az takich perturbacji nie bylo.

    To skoro wszystko było, to skąd wzięła się afera mięsna? Dlaczego rzucono
    gawiedzi na pożarcie Wawrzeckiego? Gdzie podziało się mięso, którego było
    według Ciebie pod dostatkiem? Zeżarł je Wawrzecki, CIA, czy reakcjoniści z
    Bonn?

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 75. Data: 2010-02-07 08:37:03
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 06 Feb 2010 22:32:25 +0000, pmlb napisał(a):

> [...]
    > wielkiej suszy poczatku lat 90-siatych KIm wybudowal potezne silosy i
    > magazyny rzywnosciowe, ktore wg.danych amerykanskich sa w stanie

    No jak one są takie właśnie to bardzo możliwe, że jednak chodzi o coś
    innego ;-)

    Maoisto! ;-)

    --
    :) Olgierd || http://olgierd.bblog.pl

  • 76. Data: 2010-02-07 09:14:31
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 6 Feb 2010 22:32:25 -0000, pmlb napisał(a):

    > Korea gloduje?
    > Masz jakies zrodla tej rewelki?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawa_cz%C5%82owieka_w_
    Korei_P%C3%B3%C5%82nocnej#Ekonomia

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 77. Data: 2010-02-07 10:38:22
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-02-06 23:28, Użytkownik pmlb napisał:

    Ilosc TV kolorwych w Poslce na 100 000 mieszancow nie odbiegala od
    > sredniej w UK! Potrafisz to zrozumiec?

    Telewizory kolorowe jako produkt nowy i poszukiwany nie były
    dostępne dla wszystkich w sklepach u nas tak jak w UK.
    U nas znaczny procent tych odbiorników stał w gabinetach,
    klubach, świetlicach, domach kultury czy innych przybytkach
    socjalizmu i dla przeciętnego obywatela był niedostępny.

    Pozdrawiam

  • 78. Data: 2010-02-07 10:47:01
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Przemysław Bernat napisal:
> [...]
    > według Ciebie pod dostatkiem? Zeżarł je Wawrzecki, CIA, czy reakcjoniści z

    Ehm, z faktu, ze tak zestawiasz te sprawy, widze, ze jestes rocznikiem
    dorastajacym po roku 1989 i znasz to wylacznie z opowiesci telewizyjnych.

    Wawrzecki to pierwsza polowa lat szescdziesiatych i Gomulka.
    Stan wojenny to lata osiemdziesiate i Jaruzelski. W srodku byla
    dziesieciolatka Gierka. Wrzucac to wszystko do jednego worka,
    to tak, jak sprasowac razem rzady Olszewskiego, Cimoszewicza, Buzka, Millera,
    Belki, Marcinkiewicza, Kaczynskiego i Tuska. Jedynym wspolnym
    mianownikiem tych rzadow jest etykieta III/IV RP. Za jednych z tych rzadow
    rolnicy sie wieszali, za innych gowniarze brali kolosalne kredyty
    i robili kariery. Jak bylo tak dobrze, to dlaczego ci rolnicy sie wieszali?

    Rozumiesz teraz bezsens takiego zestawiania? Roznice miedzy tymi
    epokami politycznymi byly dramatycznie duze.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 79. Data: 2010-02-07 10:49:27
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    BK napisal:
> [...]
    > dwoch-trzech ostatnich stuleci ect. ect. ale wiekopomny cytat z
    > prymasa polski nie istnieje bo sie komus gazet nie chcialo ocr-owac.

    Trybuna Ludu, Robotnicza i inne gazety tamtego okresu to jednak
    nie pisma greckich czy rzymskich myslicieli :)

    > A nie wpadles na to, ze poza pmbl ktosby zacytowal takie slowa gdyby
    > faktycznie padly? ;)

    Sadze, ze podal raczej parafraze niz scisly tekst. Glemp byl na tyle
    sprawnym i sliskim politykiem, ze moge po nim spodziewac sie dowolnego
    tekstu w zaleznosci od kontekstu ;)

    Wojtyla nieprzypadkowo na nastepce Wyszynskiego wybral kunktatora
    i oportuniste. Mial byc sterowny z Watykanu i nie zaogniac sytuacji.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 80. Data: 2010-02-07 10:56:56
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    RadoslawF napisal:
> [...]
    > klubach, świetlicach, domach kultury czy innych przybytkach
    > socjalizmu i dla przeciętnego obywatela był niedostępny.

    Do mniej wiecej roku polowy lat siedemdziesiatych - tak.
    Wiekszosc z importu: Rubiny 710, 711 i 712. W drugiej polowie
    lat siedemdziesiatych - nie. Rubiny 714p i Jowisze byly juz
    dostepne. Co nie znaczy, ze byly tanie w relacji do zarobkow.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek