    From: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co grozi komornikom za egzekucje fałszywych wyroków?
    Date: Mon, 26 Sep 2016 12:45:15 +0200
    Sender: m...@n...agh.edu.pl

    W dniu 26.09.2016 10:13, Liwiusz pisze:
> [...]
    liony-na-podstawie-falszywych-wyrokow-sadow/ex578e

    > Nie ma o czym dyskutować, to są jakieś brednie. Komornik nie działa
    > na podstawie samego wyroku sądu arbitrażowego - potrzebna jest
    > jeszcze klauzula sądu powszechnego.
    >
    > Zatem albo ona jest - wówczas komornik jest czysty, albo jej nie ma,
    > wówczas nie wydaje mi się, aby jakikolwiek komornik podjął
    > jakiekolwiek czynności.

    Media opisywały takie sprawy od pewnego czasu, i owszem, były klauzule
    sądu powszechnego, więc jeżeli ktoś tu nawalił, to sąd, a nie komornik.
    Nie mam pojęcia, jaka jest procedura i jak sąd może sprawdzić
    wiarygodność tego arbitrażu. I czy to wszystko odbywa się bez
    informowania (rzekomego) dłużnika, czy też wymaga najpierw przejęcia
    jego poczty (ale skoro można sfałszować umowy sprzedaży, to po co do
    tego jeszcze arbitraż?)...

    http://wyborcza.biz/biznes/1,147872,17819950,Estonsk
    i_skok_na_spolke__Oszusci_okradaja_polskie.html

    MJ