  • Data: 2016-09-27 20:03:50
    Temat: Re: Co grozi komornikom za egzekucje fałszywych wyroków?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27-09-16 o 17:18, J.F. pisze:
    > Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    > -----
    >
    > Jak dluznik twierdzi ze nie ma z czego, to komornik jest jak najbardziej
    > zasadny.
    > Jak nie jest winien, to powinien to w sadzie wykazac.
    > A jak nic nie wiedzial o sprawie, bo adres zly, to mu ta klauzula nie
    > pomoze ani nie zaszkodzi - powiadomienie o ewentualnej sprawie w kwestii
    > jej wydania tez pewnie pod zly adres pojdzie.
    >
    > I co najwyzej komornik powinien miec zakaz/nakaz zatrzymania w
    > depozycie, w razie niezgodnosci adresow.

    To nie wydaje mi się dobrym pomysłem. W mojej ocenie należałoby zrobić
    wszystko, by nie było możliwości otrzymania tytuły wykonawczego na obcy
    adres. Po pierwsze skoro zbiór PESEL jest urzędowym, to zupełnie nie
    rozumiem z jakiego powodu sąd z urzędu nie wysyła choćby krótkiej
    informacji o toczącym się postępowaniu.

    Gdy to nie daje skutku moim zdaniem należałoby stworzyć mechanizm
    podobny do mechanizmu "poszukiwania celem ustalenia miejsca pobytu".
    Moim zdaniem nie można obecnie opierać się na Poczcie Polskiej, bo
    kiedyś to był urząd, a teraz po prostu komercyjna firma. To, że
    listonosz napisze, że nie odebrano w terminie może niekoniecznie polegać
    na prawdzie i powinno jednak podlegać weryfikacji przez jakiegoś
    urzędnika. Policjanta? Komornika? Na pewno nie listonosza.

    Uważam, że należy wszystko zrobić, by prawomocny tytuł wykonawczy, gdy
    już zapadnie, był pewnikiem. Tu już nie ma miejsca na jakieś "macanki" z
    tematem, bo postępowania nam się w nieskończoność wydłużą, a nie o to
    chodzi.