  • Data: 2021-10-15 12:58:25
    Temat: Re: Co dzieje się na granicy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 14 Oct 2021 17:15:58 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Pytanie, czy jest przestępstwem. Może być różnie.

    Skoro zakazane, to pewnie jest.

    > Jak turystyka, to akurat bliskie prawdy, albowiem zwiedza okolice
    > granicy. Może po prostu pomylił drogę i dlatego trzeba mu wskazać, gdzie
    > jest Białoruś.

    Ale on krzyczy, ze chce azyl w Polsce :-)

    osku-o-nadanie-statusu-uchodzcy/w-jaki-sposob-zlozyc
    -wniosek-o-nadanie-statusu-uchodzcy/

    > Złożenie wniosku o udzielenie ochrony międzynarodowej jest możliwe:
    >
    > No i pewnie z tego powodu powodu nie chcemy ich aresztować.

    Zapewne.

    > No więc najpierw zacytuję: "podczas pobytu na terytorium
    > Rzeczypospolitej Polskiej (należy zgłosić się do dowolnego oddziału lub
    > placówki Straży Granicznej),".

    > A później zwrócę Ci uwagę, że oni nie są
    > na terenie Polski. Oni zbłądzili i są na Białorusi.

    Twoje kulsonstwo przeraza. Sa po naszej stronie granicy, ale to
    Bialorus.
    Nastepnym razem mozesz uslyszec - ja nie jestem w sklepie.
    Ja tylko zbładzilem, ja jestem w domu na kwarantannie".

    Czy "ja nie jestem na terenie zabudowanym. Ja zbłądziłem, jestem na
    terenie niezabudowanym i dlatego moge jechac 90".

    Czy wreszcie "ja nie jestem w cudzym domu, ja zbładzilem, jestem we
    wlasnym domu i pakuje rzeczy do przeprowadzki"

    A jesli jakis Bialorusin czy np Rosjanin naprawde zbladzi i spotka
    patrol naszej SG ... to oni moga mu powiedziec "do granicy w tamta
    strone", czy raczej powinni na oficjalne przejscie odstawic?

    > Gdyby uznać, ze są w
    > Polsce, to trzeba by było aresztować tymczasowo, wymierzyć wyrok i
    > wydalić jako osobę niepożądaną, bowiem popełniającą tu przestępstwo.

    No jak - zabłądził przeciez :-)

    Poza tym widze, ze zapominasz, ze w areszcie moze o azyl poprosic :-)

    > Czemu Łukaszenki? Raczej Pakistanu.

    A jak wybierze ambasade na Bialorusi, to Łukaszenki ?

    > Skoro im nie pozwalają "wyładować" pasażerów, to się nie dziwię.

    Białorus nie pozwala?

    > W sumie mogą sobie ich wozić w te i we wte, jak im pasuje.

    Jak kupili bilet w dwie strony ... to czemu nie ..

    > To zapraszamy i do nas.

    No nie, bo do nas trzeba szengenska wize.

    Tzn jak na krotka wycieczke, to zapraszamy do ambasady, zlozyc wniosek
    o wize, a czy jej udzielimy ... sie zobaczy.

    Z jakis powodow wybieraja jednak Bialorus, a nie Polske,
    z ktorej mozna bez problemow pojechac do Niemiec czy dalej,
    i tam o azyl poprosic.

    J.