  • Data: 2021-10-15 16:33:36
    Temat: Re: Co dzieje się na granicy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 15 Oct 2021 16:02:13 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > U nas ścigamy przekroczenie w dowolną stronę. Pytanie, co to jest
    > przekroczenie?

    A ty jak rozumiesz ?

    > Noż było tu wiele razy podnoszone i nawet krytykowane, ze to niezgodne z
    > konwencją. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z
    > dnia 13 marca 2020 r. w sprawie czasowego zawieszenia lub ograniczenia
    > ruchu granicznego na określonych przejściach granicznych. W sierpniu
    > zmieniono jego treść i ma to krytyczne znaczenie, bo wprowadza właśnie
    > prawo do "pouczania", a na "sejm.gov.pl nie ma tekstu jednolitego.

    Po tytule bym sie nie domyslil, ze chodzi o całą granicę.

    A chodzi?
    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20200000435

    bo w sierpniu dodali to
    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20210001536

    § 1. W rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z
    dnia 13 marca 2020 r. w sprawie czasowego
    zawieszenia lub ograniczenia ruchu granicznego na określonych
    przejściach granicznych (Dz. U. poz. 435, z późn. zm.2))
    w § 3 po ust. 2 dodaje się ust. 2a i 2b w brzmieniu:
    ,,2a. Osoby, które nie należą do kategorii osób wymienionych w ust. 2,
    poucza się o obowiązku niezwłocznego
    opuszczenia terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
    2b. W przypadku ujawnienia osób, o których mowa w ust. 2a, w przejściu
    granicznym, na którym ruch graniczny został zawieszony lub ograniczony
    oraz poza zasięgiem terytorialnym przejścia granicznego, osoby takie
    zawraca się do linii granicy państwowej.".

    tylko "w przejsciu", choc tez "oraz poza zasiegiem terytorialnym
    przejscia" ...

    Ale w pierwotnym rozporzadzeniu stalo
    § 3. 1. Ogranicza się od dnia 15 marca 2020 r. od godz. 0.00 do
    odwołania ruch graniczny na przejściach granicznych
    z Republiką Federalną Niemiec, Republiką Czeską, Republiką Litewską,
    Republiką Słowacką oraz w lotniczych i morskich przejściach
    granicznych.

    2. Ograniczenie, o którym mowa w ust. 1, polega na ograniczeniu ruchu
    osobowego na przejściach granicznych, na kierunku wjazdowym do
    Rzeczypospolitej Polskiej, do następujących kategorii osób
    przekraczających granicę państwową w lotniczych i morskich przejściach
    granicznych oraz przekraczających granicę państwową samochodami
    osobowymi w drogowych przejściach granicznych:
    1) obywatele Rzeczypospolitej Polskiej;
    2) cudzoziemcy, którzy są małżonkami albo dziećmi obywateli
    Rzeczypospolitej Polskiej albo pozostają pod stałą opieką
    obywateli Rzeczypospolitej Polskiej;
    3) [...itd ]

    Czyli chodzilo o ograniczenie przyjazdow obcokrajowcow z innych krajow
    strefy Schengen.

    Ale tego punktu nie wykreslono pozniej?
    To juz poltora roku.

    Mogl tez ulec zmianie.

    P.S. ale przechodzic to mozna bylo, no chyba, ze byl zakaz w innym
    paragrafie :-)

    > No my też właśnie w tym duchu ich zawracamy.

    Ale kolega nie krzyczal, ze chce azyl, tylko naprawde chcial szybko
    wrocic do kraju :-)

    To jak tam - jest podstawa prawna na zawracanie, czy SG i wojsko
    dzialaja na podstawie tweeta ministra?

    J.