  • 11. Data: 2008-07-04 11:51:39
    Temat: Re: Ciekawa rozmowa z policjantem
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Mikołaj "Miki" Menke napisał(a):

    > 2. powinny być umieszczone nie wyżej niż 900 mm i nie niżej, niż 350
    > mm od powierzchni jezdni;

    Hmm... Więc Ci panowie powinni być zatrzymani przez drogówkę?
    http://www.opolska.policja.gov.pl/kw/images/stories/
    zespolprasowy/rower.jpg

    ;)

    j.

  • 12. Data: 2008-07-04 12:03:05
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Henry(k) wrote:

    > Czytałeś głupoty - nie zawsze można. Dziennikarze działają
    > na podstawie prawa prasowego.

    każdy człowiek może być dziennikarzem
    nie ma w PL usankcjonowanego prawnie zawodu dziennikarza i "zysku prawnego"
    z tego powodu
    legitymacja dziennikarska to raczej oznaka zaufania redakcji

    > Poza tym to tyczy publikowania - filmować zawsze można.

    policjant na służbie może być filmowany i upubliczniany
    choćby po to by można było sfilmować jego niezgodne z prawem działania -
    choćby jazdę na rowerze który nie spełnia wymogów

    a na policjanta spisałbym skargę

    BTW: ostatnio spotkałem się na żywo z przykładem tego że niebiescy to
    największe sku... w tym kraju... a chodzenie na pasku w tym zawodzie jest
    standardem

    --
    pozdrawiam

  • 13. Data: 2008-07-04 12:05:03
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

    Nie mam metrówki w oczach ale chyba te światła mieszczą się w tych granicach

  • 14. Data: 2008-07-04 12:15:12
    Od: "kuba " <j...@g...pl>

    Mikołaj \Miki\ Menke <m...@m...one.pl> napisał(a):

    > Może być?

    Spokojnie, chciałem tylko się upewnić czy na pewno wiesz, o czym mówisz;)

  • 15. Data: 2008-07-04 12:15:40
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
    > Prawdę mówiąc, to dura lex swoją drogą, a istnienie instytucji małej
    > szkodliwości społecznej swoją.

    W wykroczeniach nie ma niskiej szkodliwości społecznej jako takiej.
    Znikoma szkodliwość wyłącza karalność i zaistnienie przestępstwa.
    Jedynie co to ocena przypadku może mieć znaczenie w doborze represji na
    wykroczenie czy jej zaniechaniu, choć tolerowanie popełniania go to już nie
    wiem czy tak łatwo...

  • 16. Data: 2008-07-04 15:28:48
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Gienek" <g...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Nie mam metrówki w oczach ale chyba te światła mieszczą się w tych
    > granicach

    Chyba raczej nie

  • 17. Data: 2008-07-04 19:17:10
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    Czyli rower może mieć dowolne światło białe z przodu,
    czyli legalny jest Xenon w rowerze mimo że może oślepiać nawet kierowców ?

    Czy są jeszcze bardziej precyzyjne ograniczenia?

    zbyszek

  • 18. Data: 2008-07-04 21:46:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Jul 2008, zbyszek wrote:

    > Czyli rower może mieć dowolne światło białe z przodu,
    > czyli legalny jest Xenon w rowerze mimo że może oślepiać nawet kierowców ?

    Na mój gust i po kolei:
    - niby tak. ALE...
    - rowerzysta musi mieć skądś energię na tego Xenona.
    Istnieje ograniczenie na oślepiania *akurat* xenonem - powody są
    dwa, jeden to moc a drugi to powierzchnia (jaskrawość będzie w miarę
    mała, ledwo tak jak świateł samochodu :P)
    Lampy xenonowe są, rzekłbym, "normą na średniej półce".
    Obawiam się że napisałeś co innego niż miałeś na myśli: Xenon 3W
    a Xenon 100 W to pewna różnica, w tym w sprawności (na korzyść tego
    mocniejszego!)
    - Dużo "mocniej" na tym tle wychodzi LED. Parę szczegółów leży w zaciętej
    dyskusji na niniejszej grupie, więcej na .rowery i zapodanych tam
    linkach
    - z tym oślepieniem aż tak groźnie nie jest, acz olśnienie faktycznie
    może mieć miejsce. Rzeczywiście gęstość energii, liczonej
    "z jednostki powierzchni źródła" (czyli odzwierciedlającej
    to co można określić jako "widoczną jasność wobec tła")
    przekracza lampki samochodowe - może ktoś zechce sprawdzić, czy
    na zdjęciu takiego reflektora LED na tle reflektora samochodowego
    ten pierwszy jest widoczny jako jaśniejszy :) (mimo że *łączna*
    energia z tego drugiego jest większa, nawet znacznie większa).
    - dlaczego "nawet"? W drugą stronę mogą oślepiać i jest OK? ;)

    > Czy są jeszcze bardziej precyzyjne ograniczenia?

    Raczej nie ma. Dla białego.
    Ale w ogóle są - jak chcesz zaliczyć opad szczęki to odszukaj w archiwach
    .rowery wskazania na przepis, który definiuje co to jest "światło
    żółte selektywne". Trzymaj się mocno przed przeczytaniem :)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2008-07-04 22:33:23
    Od: "lukeg" <n...@n...com>

> [...]
    > .rowery wskazania na przepis, który definiuje co to jest "światło
    > żółte selektywne". Trzymaj się mocno przed przeczytaniem :)

    Witam!

    Z ciekawości przeszukałem *.rowery, ale odnośnego przepisu nie znalazłem.
    Lex wskazał mi na konwencję wiedeńską o ruchu drogowym, a tam, w dodatku:
    "
    Określenie barwy filtrów dla uzyskania barw wymienionych w niniejszym
    załączniku (współrzędne trójbarwne).
    (...)

    Żółta selektywna3)
    granica w kierunku czerwonej1): y ł 0,138 + 0,580x
    granica w kierunku zielonej1): y Ł 1,29x - 0,100
    granica w kierunku białej1): y ł - x + 0,966
    granica w kierunku wartości spektralnej1): y Ł -x + 0,992
    Do sprawdzenia charakterystyk kolorymetrycznych tych filtrów powinno być
    wykorzystywane źródło światła barwy białej o temperaturze 2854°K
    [odpowiadające źródłu A Międzynarodowej Komisji do Spraw Oświetlenia (CIE)].
    "

    Ale chyba nie o to Ci chodziło, jako że w tymże dodatku są również
    ograniczenia dla barwy białej.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2008-07-04 22:49:15
    Od: "lukeg" <n...@n...com>

> [...]

    "
    Określenie barwy filtrów dla uzyskania barw wymienionych w niniejszym

    granica w kierunku czerwonej1): y >= 0,138 + 0,580x
    granica w kierunku zielonej1): y <= 1,29x - 0,100
    granica w kierunku białej1): y >= - x + 0,966
    granica w kierunku wartości spektralnej1): y <= -x + 0,992