  • 1. Data: 2008-07-04 09:28:34
    Temat: Ciekawa rozmowa z policjantem
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Jechaliśmy z kolegą rowerami i spotkaliśmy policyjny patrol rowerowy.
    Stwierdziłem, że uwiecznię panów funkcjonariuszy i zrobiłem im zdjęcie
    oraz krótki filmik. Panowie zaczęli z nami rozmawiać, w czasie dyskusji
    wyszło kilka ciekawych rzeczy. Panowie jeżdżą na rowerach bez
    obowiązkowego oświetlenia, mało tego twierdzą, że tak można, a kiedy im
    tłumaczyliśmy, że nie, to stwierdzili, że oni nie są strażnikami
    miejskimi, żeby tak głupio czepiać się oświetlenia w dzień i za to w
    sumie należy im się pochwała. Potem panowie chcieli żebym im pokazał
    zdjęcia i filmik. I teraz meritum. Po pokazaniu policjant zażądał
    skasowania filmu. Zapytałem na jakiej podstawie, pan na to odrzekł, że
    mam skasować bo ochrona wizerunku. Powiedziałem mu, że jasna sprawa, ale
    ochrona polega na zakazie publikowania. On na to, że on i tak wie, że ja
    to umieszczę w sieci i poza tym on nie wie kim ja jestem. Ja nie
    przejmując się schowałem telefon. Wtedy on powiedział, że przecież
    wyraźnie mówił, że mam skasować film i że na razie tylko grzecznie
    prosi. Ponieważ nie miałem ochoty się użerać to film skasowałem. Teraz
    pytania: wiadomo filmować mogę i co do tego nie mam wątpliwości,
    natomiast czy przypadkiem z racji tego, że to byli funkcjonariusze na
    służbie nie mam czasem prawa nawet tego publikować? Czy warto pisać
    jakąś skargę do przełożonych?

    --
    http://miki.menek.one.pl m...@m...one.pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

  • 2. Data: 2008-07-04 09:43:51
    Temat: Re: Ciekawa rozmowa z policjantem
    Od: RBprv <b...@o...pl>

    Mikołaj "Miki" Menke napisał(a):
> [...]
    > natomiast czy przypadkiem z racji tego, że to byli funkcjonariusze na
    > służbie nie mam czasem prawa nawet tego publikować? Czy warto pisać

    Możesz ten film jeszcze przecież odzyskać.

  • 3. Data: 2008-07-04 09:47:12
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Dnia 2008-07-04 11:43 użytkownik RBprv napisał :

    > Możesz ten film jeszcze przecież odzyskać.

    Tak, wiem, nawet próbowałem, coś tam odzyskałem, ale coś w pliku się
    skićkało i filmik nie idzie. Ale to jest NTG, tutaj może poruszajmy
    aspekt prawny tej historii. ;-)

  • 4. Data: 2008-07-04 09:59:22
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Mikołaj "Miki" Menke napisał(a):

    > Tak, wiem, nawet próbowałem, coś tam odzyskałem, ale coś w pliku się
    > skićkało i filmik nie idzie. Ale to jest NTG, tutaj może poruszajmy
    > aspekt prawny tej historii. ;-)

    Aspekt prawny jest taki, ze dales sie zastraszyc ;)

    j.

  • 5. Data: 2008-07-04 10:15:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Jul 2008, "Mikołaj \"Miki\" Menke" wrote:

    > kilka ciekawych rzeczy. Panowie jeżdżą na rowerach bez obowiązkowego
    > oświetlenia,

    No, tego mogli akurat nie chcieć upubliczniać ;0

    > mało tego twierdzą, że tak można, a kiedy im tłumaczyliśmy, że
    > nie, to stwierdzili, że oni nie są strażnikami miejskimi, żeby tak głupio
    > czepiać się oświetlenia w dzień i za to w sumie należy im się pochwała.

    Prawdę mówiąc, to dura lex swoją drogą, a istnienie instytucji małej
    szkodliwości społecznej swoją.
    Jak na mój gust, jazda w dzień, dopóki nic nie wskazuje na możliwość
    że "nieoświetlony" nie będzie tego światła potrzebował, pasuje dość
    dobrze do kryterium - zero szkody.

    Czy to nie oszczerstwo? :P

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2008-07-04 10:27:55
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Aspekt prawny jest taki, ze dales sie zastraszyc ;)

    Własnie :-(

    Kiedyś tu wyczytałem, że "milicjant" na służbie nie podlega ochronie
    wizerunku, bo jest służbowo a nie prywatnie i możesz publikować. Na tej
    zasadzie działają dziennikarze filmujący urzędasów przy pracy i publikujący
    w TV ten materiał.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 7. Data: 2008-07-04 10:58:09
    Od: "kuba " <j...@g...pl>

    Mikołaj \Miki\ Menke <m...@m...one.pl> napisał(a):

> [...]
    > tłumaczyliśmy, że nie, to stwierdzili, że oni nie są strażnikami
    > miejskimi, żeby tak głupio czepiać się oświetlenia w dzień

    A co to jest twoim zdaniem, to obowiązkowe oświetlenie?

  • 8. Data: 2008-07-04 11:35:31
    Od: "kuba " <j...@g...pl>

> [...]
    > Jak na mój gust, jazda w dzień, dopóki nic nie wskazuje na możliwość
    > że "nieoświetlony" nie będzie tego światła potrzebował, pasuje dość

    Nie na tym polega instytucja znikomej szkodliwości społecznej. Jeśli
    ustawodawca czegoś zakazuje - choćby dłubania w nosie - to nie możemy uznać,
    że dłubanie w nosie w sumie to żadnej szkody nie wyrządza i dłubać można.
    Sens tej instytucji jest taki, żeby wyjąc spod zakresu penalizacji pewne
    szczególne sytuacje, które ze względu na bardzo wyjątkowe okoliczności są
    istotnie różnią się od innych sytuacji tego rodzaju.

    pozdrawiam
    kuba

  • 9. Data: 2008-07-04 11:41:11
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 4 Jul 2008 12:27:55 +0200, Agent 0700 napisał(a):

> [...]
    > zasadzie działają dziennikarze filmujący urzędasów przy pracy i publikujący

    Czytałeś głupoty - nie zawsze można. Dziennikarze działają
    na podstawie prawa prasowego.
    Poza tym to tyczy publikowania - filmować zawsze można.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 10. Data: 2008-07-04 11:45:26
    Od: "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@m...one.pl>

    Dnia 2008-07-04 12:58 użytkownik kuba napisał :
    > Mikołaj \Miki\ Menke <m...@m...one.pl> napisał(a):
    >
    > Panowie jeżdżą na rowerach bez
    >
    > A co to jest twoim zdaniem, to obowiązkowe oświetlenie?

    Moje zdanie się nie liczy. Za to liczy się zdanie Ministra.
    Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 31.12.2002 w sprawie warunków
    technicznych pojazdów oraz ich niezbędnego wyposażenia, Dz. Ustaw 2003
    nr 32 poz. 262

    Art. 53.

    ust. 1. Rower powinien być wyposażony:

    1. z przodu - w jedno światło barwy białej lub żółtej selektywnej;
    2. z tyłu - w jedno światło odblaskowe barwy czerwonej o kształcie
    innym niż trójkąt oraz jedno światło pozycyjne barwy czerwonej, które
    może być migające
    3. w co najmniej jeden sprawnie działający hamulec;
    4. w dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku

    Art. 56.

    ust. 1. Światła pojazdu o których mowa w par. 53-55, powinny odpowiadać
    następującym warunkom:

    1. światła pozycyjne oraz światła odblaskowe oświetlone światłem
    drogowym innego pojazdu powinny być widoczne w nocy przy dobrej
    przejrzystości powietrza z odległości co najmniej 150 m;
    2. powinny być umieszczone nie wyżej niż 900 mm i nie niżej, niż 350
    mm od powierzchni jezdni;
    [...]

    5. światła czerwone nie mogą być widoczne z przodu, a światła białe
    (żółte selektywne) - z tyłu.

    ust. 2. Dopuszcza się umieszczanie świateł odblaskowych barwy żółtej
    samochodowej:

    1. na bocznych płaszczyznach kół pojazdu, o którym mowa w par.
    53-55, z tym zastrzeżeniem, że z każdego boku pojazdu powinny być
    widoczne dwa światła: jedno umieszczone na kole przedniej osi, a a
    drugie - na kole tylnej osi.
    2. na pedałach roweru i motoroweru
    [...]
    3. Jeżeli do pojazdu zaprzęgowego lub roweru przyczepiony jest inny
    pojazd, maszyna lub urządzenie, powinien on być wyposażony co najmniej w
    jedno światło pozycyjne barwy czerwonej oraz w jedno światło odblaskowe
    barwy czerwonej widoczne z tyłu, a ponadto w jedno światło odblaskowe
    barwy białej widoczne z przodu, jeśli szerokość pojazdu ciągniętego
    (maszyny, urządzenia) przekracza szerokość pojazdu ciągnącego [...].

    Może być?