  • 1. Data: 2008-07-04 06:46:05
    Temat: jak się bronić przed bezprawiem w RUMI (pomorskie)
    Od: redgrist <r...@n...spam>

    Link: http://wejher.info/index.php?mod=news&id=2868

    tekst:
    "Do niedawna bez zgody właściciela Strażnicy Miejscy w Rumi mogli
    dokonać kontroli posesji jedynie przez... płot. Od tygodnia dzięki
    upoważnieniu burmistrz miasta Elżbiety Rogali - Kończak, strażnicy mogą
    w godzinach od 6. do 22. kontrolować prywatne posesję nawet jeżeli
    właściciele nie wyrażają na to zgody. Przez całą dobę natomiast
    funkcjonariusze SM mogą kontrolować obiekty, w których prowadzona jest
    działalność gospodarcza. Jest to możliwe, dzięki ustawie Prawo Ochrony
    Środowiska.
    - Jeszcze niedawno - mówi Roman Świrski, komendant rumskiej SM, -
    mieliśmy bardzo w tym względzie utrudnione działanie. Bo na
    przeprowadzenie kontroli posesji musiał się zgodzić jej właściciel. Nie
    muszę dodawać, że wielu przypadkach posesje kontrolowano zza płotu, a w
    ten sposób nie ma mowy o skuteczności.
    Okazało się jednak, że taka zgoda nie jest wcale potrzebna, a stanowi o
    tym ustawa Prawo Ochrony Środowiska z dnia 27 kwietnia 2001 r. Na jej
    podstawie 25 czerwca burmistrz Elżbieta Rogala - Kończak upoważniła
    imiennie wszystkich strażników ,,do wstępu wraz z rzeczoznawcami i
    niezbędnym sprzętem przez całą dobę na teren obiektu, nieruchomości lub
    ich części na których prowadzona jest działalność gospodarcza, a w godz
    6. do 22. na pozostały teren." Chcemy jednak uspokoić mieszkańców Rumi,
    że ich posesji nie zaleje w związku z tym fala kontroli.
    - Wydałam takie upoważnienia ponieważ na terenie miasta są posesje, z
    którymi mamy ciągłe problemy - mówi burmistrz Rogala Kończak. - Jest tam
    notoryczny bałagan, a często składowane są niebezpieczne dla środowiska
    i ludzi odpady. Ich właściciele utrudniali dotychczas kontrolę
    strażnikom miejskim, odmawiając najczęściej wstępu na swe posesje.
    Dlatego zgodnie z posiadanymi uprawnieniami, postanowiłam udzielić
    takich upoważnień. Nie oznacza to jednak, że od tej pory będą mogli
    kontrolować kogo chcą i kiedy chcą. Chodzi o szczególne przypadki, a do
    nadzór nad wszystkim ma komendant SM.
    Komendant Świrski również zapewnia, że wszystkie kontrole - tak jak
    dotychczas - przeprowadzane będą oczywiście bez nadużywania otrzymanych
    uprawnień. Jednak notoryczni i niepoprawni bałaganiarze oraz łamiący
    obowiązujące prawo i przepisy nie mogą liczyć na pobłażanie strażników."

    To jest jakaś paranoja, Rumia "Policyjna"?
    Czy takie coś jest zgodne z konstytucją?

    redgrist

  • 2. Data: 2008-07-04 06:52:11
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    >
    > To jest jakaś paranoja, Rumia "Policyjna"?
    > Czy takie coś jest zgodne z konstytucją?

    Nie bardzo wiem, o co chodzi z tymi kontrolami posesji (wchodzą do domu,
    czy na podwórko?), ale generalnie, mnie te wypowiedzi przekonują. Skoro
    uprawnienia nie będą nadużywane, to w czym problem?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 3. Data: 2008-07-04 06:59:12
    Od: redgrist <r...@n...spam>

    Any User pisze:

    > Nie bardzo wiem, o co chodzi z tymi kontrolami posesji (wchodzą do domu,
    > czy na podwórko?), ale generalnie, mnie te wypowiedzi przekonują. Skoro
    > uprawnienia nie będą nadużywane, to w czym problem?

    Problem w tym że na pewno będą bo SM w tym mieście jest mściwa,
    nadpobudliwa i postępuje na zasadach z poprzedniego ustroju.
    A mieliśmy z nimi utarczkę i mimo ich przegranej w sądzie nadal starają
    się uprzykrzać życie.
    stara sprawa:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/browse_th
    read/thread/731ffbef146a8b35/7fa8754be24df0ab?hl=pl&
    lnk=st&q=redgrist+rumia#7fa8754be24df0ab

    (Firma już jest przeniesiona)

    redgrist

  • 4. Data: 2008-07-04 07:01:25
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Nie bardzo wiem, o co chodzi z tymi kontrolami posesji (wchodzą do domu,
    > czy na podwórko?), ale generalnie, mnie te wypowiedzi przekonują. Skoro
    > uprawnienia nie będą nadużywane, to w czym problem?

    Pewnie w tym, że nigdzie nie ma napisane, że nie będą nadużywane. Mogą robić
    co chcą.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 5. Data: 2008-07-04 07:52:04
    Od: K <...@...c>

    redgrist pisze:

> [...]
    > http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/browse_th
    read/thread/731ffbef146a8b35/7fa8754be24df0ab?hl=pl&
    lnk=st&q=redgrist+rumia#7fa8754be24df0ab

    ja mam dzialanosc zarejestrowana w rumi, ale biuro handlowe mam w gdyni.
    tak czy inaczej na podworku mam dwa amstaffy i tabliczke uwaga zly pies,
    panowie wchodza na swoje ryzyko ;] nie rpowadze zadnej produkcji itp,
    tak wiec na posesji moge jedynie skontrolowac trawnik, a do domu nie
    wejda bo nie maja na to uprawnien.

  • 6. Data: 2008-07-04 08:10:30
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 04 Jul 2008 08:46:05 +0200, redgrist napisał(a):

    > To jest jakaś paranoja, Rumia "Policyjna"?
    > Czy takie coś jest zgodne z konstytucją?

    Zgodnie z aktualną ustawą jest to legalne (art 379 i następne).
    Co do mściwości to w czym problem - po każdej kontroli musi
    być protokół - więc jeśli będą wymyślać bzdurne preteksty to
    będzie to na piśmie.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 7. Data: 2008-07-04 08:15:46
    Od: redgrist <r...@n...spam>

    Henry(k) pisze:
    [ciach]
    > być protokół - więc jeśli będą wymyślać bzdurne preteksty to
    > będzie to na piśmie.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Henry

    Problem w tym że "oni" bujają się po sądach za nasze pieniądze bo im za
    to płacą a nam obywatelom nikt nie rekompensuje tej wątpliwej przyjemności.

    redgrist

  • 8. Data: 2008-07-04 17:34:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Any User wrote:

    > Nie bardzo wiem, o co chodzi z tymi kontrolami posesji (wchodzą do
    > domu, czy na podwórko?), ale generalnie, mnie te wypowiedzi
    > przekonują. Skoro uprawnienia nie będą nadużywane, to w czym problem?

    nadawanie nadmiernych uprawnień jest szkodliwe. Imho to wjescie na teren
    powinno być przeprowadzane zawsze na podstawie nakazu prokuratorskiego.

  • 9. Data: 2008-07-04 17:38:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Henry(k) wrote:

> [...]
    > Co do mściwości to w czym problem - po każdej kontroli musi
    > być protokół - więc jeśli będą wymyślać bzdurne preteksty to

    i tu jest problem, prawodawcy ustawą wprowadzają przepisy które naruszają
    prawa obywatelskie. Za chwile okaże sie że Sm może ci myszkować po
    mieszkaniu w celu sprawdzenia czy nie trzymasz tam niebezpiecznych odpadów,
    np starych świetlówek.

    to jest psucie prawa. Do naruszenia terenu prywatnego bez zgody właściciela
    powinna być tylko upoważniona policja na podstawie nakazu prokuratorskiego.

  • 10. Data: 2008-07-04 19:20:13
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 4 Jul 2008 19:38:26 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

> [...]
    > powinna być tylko upoważniona policja na podstawie nakazu prokuratorskiego.

    Musi być jakiś kompromis - biorąc pod uwagę nieodpowiedzialność pewnych
    ludzi to już chyba tak jest lepiej.

    Pozdrawiam,
    Henry