  • 1. Data: 2003-04-20 00:23:49
    Temat: Cena bez VAT-u.
    Od: Tomasz Kałużny <camuflage@QWA_NIE_SPAMUJ.poczta.fm>

    Witam!
    Jakie sa konsekwencje dla firmy, ktora umieszcza na swojej reklamie
    tylko ceny netto. Czy obliguje ich to do sprzedazy po tej wlasnie cenie?
    Otrzymalem wczoraj pod drzwi gazetke reklamowa z bardzo atrakcyjnymi
    cenami plus jeszcze rabat jaki mam u nich wypracowany. Na dole jednak
    bylo napisane, ze sa to 'ceny netto'. Nie bylo nawet informacji ile
    wynosi VAT (choc i tak wiadomo przynajmniej dla mnie, ze 22% ;( )

    Pozdrawiam. Tomek.

  • 2. Data: 2003-04-20 08:25:10
    Temat: Re: Cena bez VAT-u.
    Od: "Jurek Gajewski" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kałużny" <camuflage@QWA_NIE_SPAMUJ.poczta.fm> napisał w
    wiadomości news:b7spd3$kjm$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > bylo napisane, ze sa to 'ceny netto'. Nie bylo nawet informacji ile
    > wynosi VAT (choc i tak wiadomo przynajmniej dla mnie, ze 22% ;( )

    nic nie wykombinujesz... może daj tym ludziom zarobić uczciwie? Dlaczego
    mieliby sponsorować Twój domniemany spryt? Czy uważasz to za moralnie dobre?

    Pozdrawiam
    JG

  • 3. Data: 2003-04-20 15:06:07
    Od: "Mate0" <m...@i...pl>

    > nic nie wykombinujesz... może daj tym ludziom zarobić uczciwie? Dlaczego
    > mieliby sponsorować Twój domniemany spryt? Czy uważasz to za moralnie
    dobre?

    A ty uwazasz za moralnie dobre to, iz chca pozyskac klienta podajac mu
    zanizone ceny?

    Mate0

  • 4. Data: 2003-04-20 15:25:42
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Mate0" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > A ty uwazasz za moralnie dobre to, iz chca pozyskac klienta podajac mu
    > zanizone ceny?

    a na jakiej podstawie zakladasz, ze sa to ceny zanizone?

  • 5. Data: 2003-04-20 15:36:15
    Od: "Jurek Gajewski" <j...@o...pl>

    > dobre?
    >
    > A ty uwazasz za moralnie dobre to, iz chca pozyskac klienta podajac mu
    > zanizone ceny?

    na kartce jest napisane, że to ceny netto, więc średniej klasy analfabeta z
    kalkulatorem powinien sobie poradzić

    Pozdrawiam
    JG

  • 6. Data: 2003-04-20 16:59:48
    Od: Tomasz Kałużny <camuflage@QWA_NIE_SPAMUJ.poczta.fm>

    Użytkownik "Jurek Gajewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    Dlaczego

    > na kartce jest napisane, że to ceny netto, więc średniej klasy
    analfabeta z
    > kalkulatorem powinien sobie poradzić

    Zaraz, zaraz... Nie wspomnialbym o tym gdyby nie zmiana prawa w kwestii
    podawania cen. Nie slyszales o tym? Wszak ceny bez VAT-u podawane sa od
    'zawsze' przez roznych sprzedawcow. A mierzi mnie to tym bardziej, ze
    jest to cena dla klienta koncowego, a nie jakiegos przedsiebiorcy, ktory
    ma zamiar sprzedawac towar dalej.

    Pozdrawiam. Tomek.

  • 7. Data: 2003-04-20 17:22:07
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > na kartce jest napisane, że to ceny netto, więc średniej klasy analfabeta
    > kalkulatorem powinien sobie poradzić

    a jesli nie ma podanej stawki VAT ?
    przeciez moge nie znac stawki i przyjac ze wynosi 0% lub ZW ;]

    Jean

  • 8. Data: 2003-04-20 17:53:23
    Od: "Mikolaj" <z...@N...gazeta.pl>

    > A ty uwazasz za moralnie dobre to, iz chca pozyskac klienta podajac mu
    > zanizone ceny?

    to 1.) trik handlowy 2.) pokazanie klientowi ze produkt tyle kosztuje a
    reszte to nakaz prawa i to on z tego nic nie ma ;)

    a wogole to n.p. w kanadzie nigdzie nie ma cen brutto, i bujaj sie sam w
    sklepie glowiac sie czy ten akurat produkt ma 7% czy tez 14% podatku.
    wszystkiego sie dowiadujesz w kasie.

  • 9. Data: 2003-04-21 00:00:17
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Mikolaj" <z...@N...gazeta.pl> niebacznie popelnil
    > a wogole to n.p. w kanadzie nigdzie nie ma cen brutto, i bujaj
    > sie sam w sklepie glowiac sie czy ten akurat produkt ma 7% czy
    > tez 14% podatku. wszystkiego sie dowiadujesz w kasie.
    A w takim Pernambuko czy nie przymierzając zakazanych dzielnicach
    Tokio to niezależnie od podanych cen i tak klien musi zapłącić tyle
    ile się właścicielowi podoba - jak nie zapłaci to grozi mu
    mordobicie.
    ICZT?!
    Informację o cenie można tak skomplikować że i bez znajomości równań
    rózniczkowych i liczb zespolonych tego nie rozgryzie. Bedzie jednak
    podana. Czy o to chodzi?

    --
    pozdro
    poreba

  • 10. Data: 2003-04-21 19:45:53
    Od: "kietlak" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > 'zawsze' przez roznych sprzedawcow. A mierzi mnie to tym bardziej, ze
    > jest to cena dla klienta koncowego, a nie jakiegos przedsiebiorcy, ktory

    W niektorych przypadkach zwolnienie z VAT-u jest przypisane do klienta
    i podawanie wowczas ceny brutto bez stawki VAT nie informowalo by
    o cenie za jaka ten klient dany towar moze nabyc.
    A do cen netto wiele osob przywyklo - klient koncowy czesto
    zakupuje najrozniejsze towary dla prowadzonej przez siebie
    dzialalnosci gospodarczej.

    kietlak