  • 1. Data: 2003-04-19 20:24:50
    Temat: Licencja na program
    Od: "Zdzich" <s...@i...pl>

    Witam,

    Mam taki problem:

    Jestem informatykiem-programistą, jakiś czas temu byłem zatrudniony na umowę
    o pracę (standartowa umowa, bez żadnych wzmianek o wartościach
    intelektualnych itepe). Mojemu pracodawcy napisałem aplikację, popracowałem
    jeszcze trochę i rozstaliśmy się za porozumieniem stron.
    Jakiś czas później okazało się, że tą samą aplikację (no, w 90% tą samą)
    mogę sprzedać innym firmom już jako osoba prowadząca działalność. Tak
    zrobiłem i tu jest szkopuł, gdyż mój były pracodawca twierdzi, iż nie miałem
    prawa tego robić, bo to jego kod. Nie pozwala mi czynić takich rzeczy w
    przyszłości i przebąkuje coś o prowizji od sprzedanych programów.

    Czy ma rację???

  • 2. Data: 2003-04-19 21:41:19
    Temat: Re: Licencja na program
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > Czy ma rację???

    Czesc!

    Ustawa d/t prawa autorskiego niedawno sie zmienila, ale
    wydaje mi sie, ze uregulowania tego zagadnienia chyba
    zostaly po staremu. Jezeli tak jest, to rzeczywiscie
    twoj byly pracodawca ma racje - stworzyles program
    bedac jego pracownikiem i to jemu przysluguja majatkowe
    prawa autorskie, on ma prawo czerpac korzysci z programu
    itp.

    Jezeli chodzi o zmiane (piszesz ze nowy program to 90% starego),
    to nie wiem jak to jest regulowane (nie jestem specem od
    prawa autorskiego), ale z pewnoscia i tak byly pracodawca
    moze miec zastrzezenia.

    Konrad

  • 3. Data: 2003-04-19 23:03:12
    Od: "Zdzich" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:b7sfq3$sqd$1@wroclaw.wro.vectranet.pl...

> [...]
    > to nie wiem jak to jest regulowane (nie jestem specem od
    > prawa autorskiego), ale z pewnoscia i tak byly pracodawca

    Dzięki za odpowiedź. Smutną dla mnie :(((
    Ale gdybym teraz pozmieniał moją aplikację - tak, aby ciężko było w niej
    rozpoznać starą? Tzn - algorytmy zostają, ale zmieniają się interface'y, to
    mogę ją rozpowszechniać?
    Bo chyba na wskutek pracy u jakiegoś gościa, nie mogę być na całe życie
    zablokowany w kwestii oprogramowywania danego tematu???

    Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki.

  • 4. Data: 2003-04-20 08:23:31
    Od: "Jurek Gajewski" <j...@o...pl>

> [...]
    > Bo chyba na wskutek pracy u jakiegoś gościa, nie mogę być na całe życie
    > zablokowany w kwestii oprogramowywania danego tematu???

    Wydaje mi się, że jeśli dobrze zmienisz interface, opisy itp. itd. i
    zostawisz tylko najważniejsze algorytmy, to będzie OK. Najlepiej, jeśli
    algorytmy realizują jakieś zadanie zgodnie z jakąś normą, czyli nie można
    robić tego innymi algorytmami, i dodatkowo są publicznie dostępne... Wtedy
    możesz uzasadnić, że to zadanie realizuje się w ten sposób jedyny i
    prawidłowy i jest to narzucone odgórnie.

    Pozdrawiam
    JG