  • 11. Data: 2003-04-21 22:14:40
    Temat: Re: Cena bez VAT-u.
    Od: Tomasz Kałużny <camuflage@QWA_NIE_SPAMUJ.poczta.fm>

    Użytkownik "kietlak" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:b81hql$9pv$1@news.onet.pl...
    > W niektorych przypadkach zwolnienie z VAT-u jest przypisane do klienta
    > i podawanie wowczas ceny brutto bez stawki VAT nie informowalo by
    > o cenie za jaka ten klient dany towar moze nabyc.
    > A do cen netto wiele osob przywyklo - klient koncowy czesto
    > zakupuje najrozniejsze towary dla prowadzonej przez siebie
    > dzialalnosci gospodarczej.
    >
    > kietlak

    O! Ty tez tutaj? :-)
    Masz racje w tym co piszesz. Jednak ostatnio (od 1 kwietnia bodajze)
    prawo nakazuje podawanie pelnej ceny razem z VAT, lub dwoch cen, netto i
    brutto. Ulotka o ktorej mowa nie spelnia tego kryterium. Pytam sie wiec
    czy ja moge na tym jakos skorzystac ???

    Pozdrawia. Tomek.

  • 12. Data: 2003-04-21 22:14:56
    Od: Tomasz Kałużny <camuflage@QWA_NIE_SPAMUJ.poczta.fm>

> [...]

    prawo nakazuje podawanie pelnej ceny razem z VAT, lub dwoch cen, netto i
    brutto. Ulotka o ktorej mowa nie spelnia tego kryterium. Pytam sie wiec

    Pozdrawiam. Tomek.

  • 13. Data: 2003-04-22 12:03:13
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik kietlak napisał:

    > W niektorych przypadkach zwolnienie z VAT-u jest przypisane do klienta

    W których?

> [...]
    > A do cen netto wiele osob przywyklo - klient koncowy czesto
    > zakupuje najrozniejsze towary dla prowadzonej przez siebie

    Jeżeli kupuje na działalnośc i będzie odliczał vat to NIE JEST klientem
    końcowym w tym momencie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 14. Data: 2003-04-22 16:00:39
    Od: "Jurek Gajewski" <j...@o...pl>

    > brutto. Ulotka o ktorej mowa nie spelnia tego kryterium. Pytam sie wiec
    > czy ja moge na tym jakos skorzystac ???

    Mnie wydaje się, że nie skorzystasz na tym(np. przez zakup po obniżonej
    cenie). Co najwyżej możesz spowodować nałożenie kary na sprzedawcę nie
    stosującego się do prawa.

    Pozdrawiam
    JG

  • 15. Data: 2003-04-23 00:45:10
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    Użytkownik "Jean" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > a jesli nie ma podanej stawki VAT ?
    > przeciez moge nie znac stawki i przyjac ze wynosi 0% lub ZW ;]
    nie możesz przyjąć że ZW bo nie ma takiego klawisz na twoim kalkulatorze ;))

    Icek

  • 16. Data: 2003-04-23 00:50:31
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    > Informację o cenie można tak skomplikować że i bez znajomości równań
    > rózniczkowych i liczb zespolonych tego nie rozgryzie. Bedzie jednak
    > podana. Czy o to chodzi?

    ja zawsze byłem za tym żeby pewne aspekty regulował rynek. Może teraz
    będziemy określać, że towary o średniej cenie nie przekracającej 2 PLN za
    kilogram netto muszą być oznakowane ceną brutto na plakietce nie mniejszej
    niż 3 cm kwadratowe, pogubioną czcionka TIMES New Roman a nalepka musi być
    ni mniej ni więcej tylko 23,5 raza na metr kwadratowy pow opakowania???

    Boże, przecie niebawem to ktoś kto chce coś zrobić (DG) to zanim zacznie DG
    to sztab prawników do analizy będzie musiał zatrudnić albo 3 encyklopedie
    przeczytać

    I tak wiadomo, że jak sprzedawca będzie chciał olać przepis (może Pani w
    małym warzywniaku nawet nie będzie słyszała o nowym przepisie) to go oleje.
    A tak na koniec czy ktoś widział przed ustawą w warzywniaku ceny netto??? Bo
    mi się wydaje, że netto to tam gdzie przedsiębiorcy coś kupują a nie
    pospolity Kowalski ;)

    Czy jest sens tworzenie kolejnego martwego przepisu??

    Pozdr
    MI

  • 17. Data: 2003-04-23 05:00:48
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Michał wrote:
> [...]
    > pospolity Kowalski ;)
    >
    > Czy jest sens tworzenie kolejnego martwego przepisu??

    Myslę, że nie taki martwy, bo jak już przedsiębiorca narazi się to
    odpowiednie kontrole wszystko znajdą ;)

    KG