  • 1. Data: 2003-04-19 18:39:34
    Temat: Czy to jest SPAM ?
    Od: "Maciek" <m...@c...pl>

    Nie wiem czy na dobre grupy trafilem ale do rzeczy.

    Zalozmy ze mam na stronie www formularz "Polec serwis znajomym, wyslij im
    wiadomosc"
    No i po wpisaniu email'a w polu formularza i kliknieciu na guzik "wyslij"
    odbiorca otrzyma *informacje o serwisie* ktory zajmuje sie "tym i tym" i ma
    swojej ofercie "to i to"

    czy to bedzie potraktowane jako SPAM i scigane polskim prawem ?

    Przeciez w takim przypadku sam wlasciciel serwisu nie rozsyla tego typu
    informacji, tylko ludzie, ktorzy odwiedzaja witryne.

  • 2. Data: 2003-04-19 18:59:06
    Temat: Re: Czy to jest SPAM ?
    Od: Damador <w...@n...arg[attn:use_rot13_to_decode]>

    When: Sat, 19 Apr 2003 20:39:34 +0200
    Who: "Maciek" <m...@c...pl>
    Where: <b7s55i$ia5$1@nemesis.news.tpi.pl> Group: pl.news.mordplik
    begin quoted message:

    :Nie wiem czy na dobre grupy trafilem ale do rzeczy.
    :
[...]
    :w
    :swojej ofercie "to i to"
    :
    :czy to bedzie potraktowane jako SPAM i scigane polskim prawem ?

    a czy ktos sobie to zamawia ?

    :Przeciez w takim przypadku sam wlasciciel serwisu nie rozsyla tego typu
    :informacji, tylko ludzie, ktorzy odwiedzaja witryne.

    ale udostepnia mozliwosc taka innym - on dba za ro co wychodzi z JEGO
    serwisu
    --
    http://edonkeyportal.prv.pl - eDonkey FAQ site / # osiolek - IRC
    Uważasz, że Twój OE jest dobrze skonfigurowany? http://www.oe.it-faq.pl

  • 3. Data: 2003-04-19 19:33:35
    Od: "PiK" <r...@a...com>

    In news:b7s55i$ia5$1@nemesis.news.tpi.pl, Maciek typed:
> [...]
    > odbiorca otrzyma *informacje o serwisie* ktory zajmuje sie "tym i tym" i

    Tak

    > i scigane polskim prawem ?

    Nie ma precedensu. Ale jesli ktos to zgłosi jako niezamowioną informację
    handlową to do ciebie - jako do źrodła zgłoszą się odpowiednie "organa".
    Jesli w wiarygodny sposób wykazaesz ze to nie ty i wskażesz winnego to
    pewnie unikniesz kary. Ale wykazanie tego w wiarygodny sposob bedzie
    oznaczało konieczność podjęcia działań wykraczających poza przejrzenie
    logow. Jesli więc wolisz uniknąć klopotów - to z tego pomysłu zrezygnuj.

    > Przeciez w takim przypadku sam wlasciciel serwisu nie rozsyla tego typu
    > informacji, tylko ludzie, ktorzy odwiedzaja witryne.

    Zrób rejestrację użytkowników z weryfikacją emaila i wejściem do serwisu z
    hasłem - wtedy będziesz kryty. Ale lepiej w ogóle nie rób takiego
    powiadamiania. Ewentualnie zrób takie, ktore uruchomi mailera u uzytkownika,
    zredaguje list i zaproponuje wyslanie w normalny sposób, poprzez serwer
    pocztowy uzytkownika. Myślę, że czujesz, że w obu wypadkach skutecznie
    zniechęcisz swoich uzytkowników do takiego powiadamiania. A skoro tak - to
    znaczy że to nic dobrego.

    PiK

  • 4. Data: 2003-04-19 19:38:03
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Damador" <w...@n...arg[attn:use_rot13_to_decode]> napisał
    w wiadomości news:b7sdb8.3dg.1@damador.gdzies.z.neverlandu...
    > ale udostepnia mozliwosc taka innym - on dba za ro co wychodzi z JEGO
    > serwisu

    hm... poczta.onet.pl poczta.wp.pl
    open relaye
    wiec tez udostepniaja taka mozliwosc.
    microsoft - dzieki ich outlookowie tez mozna wyslac wiadomosc.
    czym sie rozni formularz na www umozliwiajacy wyslanie e-maila
    od programu umozliwiajacego wyslanie e-maila?

  • 5. Data: 2003-04-19 19:42:40
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "PiK" <r...@a...com> napisał w
    wiadomości news:b7s8hf$nb6$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > Tak

    br...
    dlaczego z gory zakladasz, ze kazdy kto otrzyma taka wiadomosc
    potraktuje to jako spam? ja dla przykladu, gdybym dostal
    polecenie jakiegos serwisu ww od znajomego, ktorego
    RZECZYWISCIE znam i bylo to jasno i wyraznie zaznaczone,
    potraktowalbym to tak samo jakbym dostal wiadomosc od niego samego.
    czy nie moge wyslac znajomemy e-maila z linkiem do jakiejs "fajnej" strony?
    wg. Ciebie moj znajomy powinien mnie pozwac?

    > Nie ma precedensu. Ale jesli ktos to zgłosi jako niezamowioną informację
    > handlową to do ciebie - jako do źrodła zgłoszą się odpowiednie "organa".

    chwila, dlaczego "źródła", skoro on pośredniczy? moim zdaniem
    osobą wysyłającą jest internauta, któremu udostępniono narzędzie.

  • 6. Data: 2003-04-19 19:51:38
    Od: Lech Szychowski <l...@p...pl>

    In pl.news.mordplik Krzysztof Gil <k...@p...pl>:

[...]

    Bingo. Niech tą wiadomość wyśle właśnie on sam, nie będzie wtedy problemu.

    : czy nie moge wyslac znajomemy e-maila z linkiem do jakiejs "fajnej" strony?

    Możesz. Ale ja osobiście bym to uczynił tak, jak zwykle wysyłam
    coś do owego znajomego. Z paru względów, z których dość ważnym
    jest nie podawanie bez wyraźnej potrzeby adresów mailowych
    - zwłaszcza cudzych i zwłaszcza w miejscach, co do których
    raczej nie mam żadnej pewności, co zrobią z tymi adresami.

    --
    Leszek.

    -- l...@p...pl 2:480/33.7 -- REAL programmers use INTEGERS --
    -- speaking just for myself...

  • 7. Data: 2003-04-19 20:00:48
    Od: "PiK" <r...@a...com>

    In news:b7s8u9$5ht$1@nemesis.news.tpi.pl, Krzysztof Gil typed:

    > czy nie moge wyslac znajomemy e-maila z linkiem do jakiejs "fajnej"
    strony?
    > wg. Ciebie moj znajomy powinien mnie pozwac?

    Oczywiście przesadziłem. Celowo, przepraszam za tak bezkompromisowe
    podejście ale chodziło mi o pokazanie reackji jakie się pojawią. Predzej czy
    później znajdzie sie cymbał, który użyje tego serwisu do anonimowego
    powiadomienia wszystkich ludzi z mordpliku, tak w ramach kolejnego
    "dowcipu". Właściwie ten cymbał już jest, działa juz od jakiegoś czasu.
    Dowcipnisiów nie brakuje. Tak więc oczywiście nie każda wysłana informacja
    zostanie potraktowana jako spam, wiekszość z pewnością nie. Ale takie
    dowcipy pedzej czy później też się trafią. Co wcale nie znaczy, że
    natychmiast odbiorca poleci z tym na policję. Jednak jesli uzna, ze takie
    wiadomości nalezy blokować, to zablokuje właśnie ten serwer, dokładnie na
    tej samej zasadzie, na jakiej blokuje się open relays czy open proxies.
    Zreszta poradziłem też jak tego mozna uniknąć (rejestracja uzytkowników).

    > chwila, dlaczego "źródła", skoro on pośredniczy? moim zdaniem
    > osobą wysyłającą jest internauta, któremu udostępniono narzędzie.

    Dlatego, że w nagłówku maila pojawi się IP serwisu www, ktory wyslal list. W
    naturalny wiec sposob znajdzie się on w kregu zainteresowania osób
    wyjaśniających sprawę (oczywiście jesli komukolwiek bedzie się chiało ją
    wyjasniać). Wtedy przyjdzie czas na ew. wyjasnienia że serwis nie jest
    źródłem tylko pośrednikiem.

    Pomijam tu fakt, że mozna tak skonstruowac nagłówki, żeby tam wstawiac
    dodatkowo Received: form IP faktycznego nadawcy.

    PiK

  • 8. Data: 2003-04-19 20:36:53
    Od: Grendel <n...@b...spamerzy.to.idioci>

    On Sat, 19 Apr 2003 20:39:34 +0200, "Maciek" <m...@c...pl>
    wrote:

    >Zalozmy ze mam na stronie www formularz "Polec serwis znajomym, wyslij im
    >wiadomosc"

    Moim zdaniem to już przeżytek - nie rób takiej opcji, bo to trąci
    jakimś MLMowym barachłem... Jeśli któryś z klientów będzie chciał
    polecić Twoją stronę, to zrobi to osobiście i bardziej przekonująco. A
    na 100% będą tacy, którzy potraktują taką przesyłkę jako spam. I
    niewiele będzie ich obchodzić to, że ktoś nadużył niezabezpieczonego
    formularza na stronie...

    --
    Grendel

  • 9. Data: 2003-04-21 10:08:49
    Od: "d." <s...@s...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ma
    > swojej ofercie "to i to"
    >
    > czy to bedzie potraktowane jako SPAM i scigane polskim prawem ?

    a czy to przypadkiem nie bedzie wylaczenie z art...hmm nie mam ustawy przed
    soba chwila...
    mam
    a art. 2 pkt. 2 ?
    [...] z wyłączeniem informacji umożliwiającej porozumiewanie się za pomocą
    środków komunikacji elektronicznej z określoną osobą ...?

    imho oczywiscie tylko wtedy, jesli polecenie serwisu nastapi z prywatnego
    mejla osoby polecajacej, a nie z mejla serwisowego

    pozdrawiam
    d.

    a tak a propos
    nie wiem jak Wy, ale ja wielokrotnie w skrzynce znajduje mejle typu
    "...czesc mam na imie kasia
    pisze do ciebie, bo wlasnie odwiedzilam fajna strone [tu adres]..."
    albo
    "...czesc, jestem modelka, wlasnie zamiescili moje fotki na [tu adres]..."

    oczywiscie info z nieistniejacych adresow ;)
    kogo wtedy scigac?

  • 10. Data: 2003-04-22 07:03:47
    Od: "l.e:h" <l...@...pl>

    Grendel <n...@b...spamerzy.to.idioci> skribis:

    >Moim zdaniem to już przeżytek

    eee, tam.

    >- nie rób takiej opcji, bo to trąci
    >jakimś MLMowym barachłem...

    bzdura.

    >Jeśli któryś z klientów będzie chciał
    >polecić Twoją stronę, to zrobi to osobiście i bardziej przekonująco.

    co ty tam wiesz...

    >na 100% będą tacy, którzy potraktują taką przesyłkę jako spam.

    ich sprawa, i ich glupoty.

    >niewiele będzie ich obchodzić to, że ktoś nadużył niezabezpieczonego
    >formularza na stronie...

    a niby jak taki form ma byc zabezpieczony?

    Pozdrawiam, Leh
    --
    Dzisiaj zrobilem analize "efektywnosci" tego mojego spamu i zupelnie
    nie rozumiem jaki jest sens spamu. Przeciez to w cholere sie nie oplaca.