  • 1. Data: 2003-04-19 19:34:40
    Temat: [Kodeks Cywilny] Nieuczciwy sprzedawca
    Od: Jakub Urbaniak <k...@s...slupsk.pl>

    Witam !

    Sprawa dotyczy reklamacji obuwia z tytulu rekojmi (towar kupiony przed
    2003 r., wiec w zastosowaniu sa stare przepisy dotyczace rekojmi).

    Akurat na ta pare obuwia gwarancji nie ma, wiec domyslam sie, ze wszystkie
    reklamacje byly z tytulu rekojmi, chociaz na zgloszeniu reklamacyjnym nie
    ma o tym wzmianki. Tzn. tego, ze klient korzysta z tyt. rekojmi. Skoro
    jednak nie ma karty gwarancyjnej to jak nie z tyt. rekojmi to z czego jest
    ta reklamacja ? Obuwie reklamowano juz 3 razy. Dopoki nabywca zadal
    naprawy towaru nie bylo problemu. Jednak zmeczony czestymi
    usterkami, przy trzeciej reklamacji zazadal zwrotu gotowki. Poniewaz cena
    butow byla wysoka (ok. 200 zl) zona postanowila walczyc, bo gra jest warta
    swieczki. Nie do pomyslenia jest, ze obuwie za taka cene "zepsulo" sie juz
    3 razy, a nie minelo nawet pol roku. Kiedy przyszla po odbior obuwia
    okazalo sie, ze reklamacja nie zostala uwzgledniona, bo sprzedawca
    stwierdzil, ze "nie widzi, ze but jest rozklejony". Chociaz wade widac
    ewidentnie sprzedawca nie zgodzil sie z zarzutami. Zona postanowila nie
    przyjmowac nie naprawionego towaru, na co sprzedawca zagrozil, ze wysle
    buty na adres nabywcy. Jak powiedzial, tak zrobil.

    I tu pytanie, bo dowiedzialem sie, ze sa jakies okreslone postepowania w
    przypadku reklamacji na podst. KC. Czy sprzedawca ma prawo wyslac
    reklamowany towar do domu ? Dla mnie jest np. logiczne, ze skoro osobiscie
    zanioslem te buty do reklamacji to osobiscie je odbieram. Praktycznie
    sprzedawca sam na siebie uwinal bata, bo moge stwierdzic, ze w pudelku nie
    bylo butow tylko np. dwa kartofle. Ciekawe jestem co by sie teraz stalo
    jezeli przyszedlbym do sklepu z kwitem do odbioru butow.

    Czy opinie nt. usterki moze wydac sprzedawca ? Nie powinien rzeczoznawca ?
    Co radzicie robic ?

    --
    Pozdrawiam !

    Jakub Urbaniak, k...@s...slupsk.pl

  • 2. Data: 2003-04-20 00:31:29
    Temat: Re: [Kodeks Cywilny] Nieuczciwy sprzedawca
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <s...@z...ski.slupsk.pl>, Jakub Urbaniak wrote:
    > swieczki. Nie do pomyslenia jest, ze obuwie za taka cene "zepsulo" sie juz
    > 3 razy, a nie minelo nawet pol roku. Kiedy przyszla po odbior obuwia
    > okazalo sie, ze reklamacja nie zostala uwzgledniona, bo sprzedawca

    Ile to trwało? Tj od złożenia reklamacji po odpowiedz na nią?
    Czy jest pisemna odmowa?

> [...]
    >
    > I tu pytanie, bo dowiedzialem sie, ze sa jakies okreslone postepowania w
    > przypadku reklamacji na podst. KC. Czy sprzedawca ma prawo wyslac

    Nie bawiłbym się w takie gierki proceduralne bo to tylko strata czasu.

> [...]
    > bylo butow tylko np. dwa kartofle. Ciekawe jestem co by sie teraz stalo
    > jezeli przyszedlbym do sklepu z kwitem do odbioru butow.

    Owszem, MZ możesz :)

    > Czy opinie nt. usterki moze wydac sprzedawca ? Nie powinien rzeczoznawca ?
    > Co radzicie robic ?

    Opinie wydać może, bo czemu nie? To nie (jeszcze) jakaś rozprawa sądowa. W
    sumie przyjmując że była to rękojmia to pozostaje Ci właściwie już droga
    sądowa, no chyba że chciałbyś to dopracować formalnie i złożyć jeszcze raz
    pisemną reklamacje z klarownym zaznaczeniem że jest to z tyt. rękojmi. A
    jeśli nie tp, na początek można się zastanowić nad sądem polubownym.
    Proponuję abyś skontaktował się z Federacją Konsumentów - w Słubsku też
    mają swoich przedstawicieli:

    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
    name=Content&pa=showpage&pid=1

    Pomogą Ci z rzeczoznawcą i resztą. I w ogóle poczytaj sobie różne rzeczy
    na stronach ww.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2003-04-20 08:43:53
    Od: Jakub Urbaniak <k...@s...slupsk.pl>

    wrote:

    > Ile to trwało? Tj od złożenia reklamacji po odpowiedz na nią?
    > Czy jest pisemna odmowa?

    Jego szczescie, ze wyrobil sie w ciagu 14 dni. W sumie nic dziwnego, bo
    podejrzewam, ze na te buty nawet nie spojrzal, ale stwierdzil, ze nie
    widzi by byly rozklejone. Razem z butami przyslal pismo, ze reklamacja
    zostala rozpatrzona negatywnie, bo nie zauwazyl rozklejonego buta.

    A to "MZ" co oznacza ?

    --
    Pozdrawiam !

    Jakub Urbaniak, k...@s...slupsk.pl

  • 4. Data: 2003-04-20 08:57:49
    Od: Jakub Urbaniak <k...@s...slupsk.pl>

    wrote:

    > Nie bawiłbym się w takie gierki proceduralne bo to tylko strata czasu.

    No ja bym sie pobawil, bo jezeli sprzedawca nie mial prawa wyslac obuwia
    to zlamal przepis.

    --
    Pozdrawiam !

    Jakub Urbaniak, k...@s...slupsk.pl