  • 1. Data: 2004-09-01 11:48:40
    Temat: CO ZROBIĆ? SPRAWA DŁUGU :-(
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    Witam!!

    Mam takie pytanko, sąsiad ma działalnośc gospodarczą jako sp. jawna. ?
    Wspólnikiem jest również sąsiad (syn). Na rozkręcenie interesu potrzebowali
    kasy, banki im nie udzieliły, pośpieszyłem z pomocą.
    Teraz jednak sąsiad po prawie roku prowadzenia działalności buduje dom i ma
    kilka aut, część w leasingu a 2 prywatne.Zatrudnia pracoweników (rodzinkę).

    Sprawa trafiła do sądu, (umowa pożyczki na szczęście była sporządzona
    notarialnie) i mam nieprawomocny nakaz zapłaty. Problem w tym, że dłuznik
    mówi wprost - wszystko co mam nie jest moje.

    1- Jak mogę więc sprawdzić, czy owe prywatne auta nie są rzeczywiście jego
    własnością lub -jesli nie są- to czyję są i kiedy zostały sprzedane?

    2- Jak mogę dowiedzieć się czyj jest budowany dom lub działka, skoro
    twierdzi, że to nie jego?

    3- Facet wykazuje straty, więc komornik formalnie niewiele zrobi, jak mogę
    udowodnić sąsiadowi że robi mnie w bambuko?

    Bedę wdzięczny za podpowiedź, tylko proszę nie piszcie mi o wywiadowniach
    gospodarczych, bo te potrafią być niesolidne i kosztowne. Czy jest jakiś
    rejestr aut, gdzie mogę sprawdzić ile facet ich ma?
    Podobnie z nieruchomościami?

  • 2. Data: 2004-09-01 12:07:25
    Temat: Re: CO ZROBIĆ? SPRAWA DŁUGU :-(
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 1 Sep 2004 13:48:40 +0200, remeeq naskrobał(a):

> [...]
    > gospodarczych, bo te potrafią być niesolidne i kosztowne. Czy jest jakiś
    > rejestr aut, gdzie mogę sprawdzić ile facet ich ma?

    nie rozumiem jeżeli wspólnikiem dłużnika jest twój syn to niech po prostu
    wypłaci ci kase z zakładu :)

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-09-01 12:09:12
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    Użytkownik "remeeq" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > gospodarczych, bo te potrafią być niesolidne i kosztowne. Czy jest jakiś
    > rejestr aut, gdzie mogę sprawdzić ile facet ich ma?

    Nie myslales o sprzedaniu dlugu?
    Stracisz czesc sumy, ale zyskasz czas, nerwy, zdrowie...

    --
    Prawda o olimpiadzie tylko TU!
    http://prt.psp.ee/olympics

  • 4. Data: 2004-09-01 12:14:19
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 1 wrz o godzinie 14:07, na pl.soc.prawo, Sebol napisał(a):

    > nie rozumiem jeżeli wspólnikiem dłużnika jest twój syn to niech po prostu
    > wypłaci ci kase z zakładu :)

    Żle odczytałeś posta, bez zrozumienia:
    cytat:
[...]

    Syn sąsiada, czyli również sąsiad pytającego tutaj.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 5. Data: 2004-09-01 12:15:49
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Wed, 1 Sep 2004 13:48:40 +0200, remeeq naskrobał(a):

    > nie rozumiem jeżeli wspólnikiem dłużnika jest twój syn to niech po prostu
    > wypłaci ci kase z zakładu :)

    Nie mój syn tylko jego, tj, ojciec i synek utworzyli sobie spółe jawną.

  • 6. Data: 2004-09-01 12:17:24
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:ch4e54$1k4$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "remeeq" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie myslales o sprzedaniu dlugu?
    > Stracisz czesc sumy, ale zyskasz czas, nerwy, zdrowie...

    Dług wobec os. fizycznej raczej nie jest atrakcyjny dla firm windyk. Poza
    tym oferują katastrofalnie niskie stawki, 10 -25 %.
    A nie po to zabezpieczalem się umową notarialną :-(

  • 7. Data: 2004-09-01 12:50:34
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 1 Sep 2004 14:15:49 +0200, remeeq naskrobał(a):

    > Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości

    > wywiadowniach

    > Nie mój syn tylko jego, tj, ojciec i synek utworzyli sobie spółe jawną.

    no to powództwo o sądowe wyjawienie majątku.

  • 8. Data: 2004-09-01 16:31:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "remeeq" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    A czym sąsiad handluje, albo co robi. Spróbuj namierzyć jakiegoś większego
    kontrahenta jego i jemu opchnąć dług. Taki da Ci 80-90%, bo on po prostu
    zamiast uregulować swoje zobowiązanie gotówką skompensuje się.

  • 9. Data: 2004-09-01 20:55:05
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> naskrobał/a w

> [...]
    > większego kontrahenta jego i jemu opchnąć dług. Taki da Ci 80-90%,
    > bo on po prostu zamiast uregulować swoje zobowiązanie gotówką

    Wcześniej można dać cynk komornikowi o tym kontrachencie.
    Zajmie wierzytelność i może odzyskać 100% sumy.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Most people would rather die than think; in fact, they do so.

  • 10. Data: 2004-09-01 21:02:04
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "remeeq" <r...@o...pl> naskrobał/a w

    > 1- Jak mogę więc sprawdzić, czy owe prywatne auta nie są
    > rzeczywiście jego własnością lub -jesli nie są- to czyję są i kiedy
    > zostały sprzedane?

    W wojewódzkim rejestrze pojazdów (czy jakoś tak). Ale to dopiero po
    uprawomocnieniu się nakazu i przbiciu klauzuli wykonalności.
    Moze tez w starostwie/urzedze miasta.

    > 2- Jak mogę dowiedzieć się czyj jest budowany dom lub działka, skoro
    > twierdzi, że to nie jego?

    W wydziale ksiąg wieczystych w sądzie?

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Podrzuc wlasne marzenia swoim wrogom; moze zgina przy ich realizacji.