  • 1. Data: 2004-09-01 11:49:20
    Temat: Komu poskarzyc sie na Poczte Polska? - dlugie
    Od: Krzysiolek <k...@K...Obrzud.jest.de.besciak.i.cala.jego.banda.tez.rotfl.pl.eu.org>

    Jakiś czas temu kupiłem przez internet teleskop, wysłano go z Chin
    przesyłką ubezpieczoną. Po dłuższym czasie doszła do polski
    (konkretnie do Bytomia) gdzie została komisyjnie otwarta i oclona.
    Potem wysłano ją do mnie do krakowa. Paczkę odebrałem, zaniosłem do
    domu i okazało się że teleskop jest rozpierniczony. Natychmiast
    napisałem reklamację (w końcu paczka była ubezpieczona) i czekam.

    Po jakimś czasie poczta zarządała dostarczenia pudła (haha, miałem), a
    później otrzymałem z powrotem pudło z pismem z którego wynika, że w
    trakcie tego komisyjnego clenia, teleskop był jeszcze w jednym
    kawałku. Oprócz tego przypomniano że paczka powinna być zapakowana
    tak, aby nie uległa uszkodzeniu podczas transportu (no była tak
    zapakowana skoro doszła cała z chin, jeśli ją niewłaściwie zapakowano
    to właśnie w Urzędzie pocztowym w Bytomiu gdzie ją clono).

    Na koniec powiadamiają mnie, że ja nie mam prawa wnosić żadnych skarg,
    może to zrobić wyłącznie strona ktora paczkę nadała. Sugerują też
    skontaktowanie się z nadawcą.

    Czy to nie jest absurdalne że na uszkodzenie paczki przez Pocztę
    Polską na trasie Bytom-Kraków mam wnosić skargę w Pekinie?

    A po drugie, skontaktowałem się z nadawcą z chin, który twierdzi że
    owszem może wnieść reklamację, ale potrzebne mu są do tego teleskop, i
    pudło które znajdują się oczywiście u mnie, w polsce.

    Da się jakoś rozwiązać ten problem?

  • 2. Data: 2004-09-01 17:41:54
    Temat: Re: Komu poskarzyc sie na Poczte Polska? - dlugie
    Od: "adas" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiolek"
    <k...@K...Obrzud.jest.de.besciak.i.cala.je
    go.banda.tez.rotfl.pl.eu
    .org> napisał w wiadomości
> [...]
    > owszem może wnieść reklamację, ale potrzebne mu są do tego teleskop, i
    > pudło które znajdują się oczywiście u mnie, w polsce.

    Sąd.

  • 3. Data: 2004-09-01 18:25:31
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

    > Da się jakoś rozwiązać ten problem?

    Tak ogólnie to poczta zaproponowała Ci żebyś pisał na Beryczów. Ciekawe czy
    podala alternatywnego dostarczyciela listu :-). Tomek

  • 4. Data: 2004-09-01 19:37:18
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 01 Sep 2004 13:49:20 +0200, Krzysiolek
    wrote:

    >Na koniec powiadamiają mnie, że ja nie mam prawa wnosić żadnych skarg,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Kto oni? UP? RUP? DOP?

    Napisz odwolanie do wyzszej instancji poczty. Moze poskutkuje.

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 5. Data: 2004-09-01 21:04:26
    Od: Krzysiolek <k...@K...Obrzud.jest.de.besciak.i.cala.jego.banda.tez.rotfl.pl.eu.org>

    On Wed, 01 Sep 2004 21:37:18 +0200, WAM <n...@n...nopl.pl> wrote:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >Kto oni? UP? RUP? DOP?

    ONI - czyli Poczta Polska

    >Napisz odwolanie do wyzszej instancji poczty. Moze poskutkuje.

    Świetnie ale właśnie tego dotyczy pytanie tytułowe "kto jest instancją
    wyższą poczty" czyli komu się można na nią poskarżyć?

  • 6. Data: 2004-09-02 02:16:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <o...@4...com>, WAM wrote:
    > On Wed, 01 Sep 2004 13:49:20 +0200, Krzysiolek
    > Napisz odwolanie do wyzszej instancji poczty. Moze poskutkuje.

    Ja się tu tylko nie mogę powtrzymać przed opowiedzeniem historii jak to
    posłałem coś do TPSA poleconym za potwierdzeniem odbioru. Potwierdzenie
    nie przyszło, ale list dotarł bo TPSA odpowiednio zareagowała. Złożylismy
    reklamację, na co poczta polska odpowiedziała że nie mogła ustalić adresu
    odbiorcy. Ani potwierdzenia ani zwrotu listu nie dostaliśmy do dziś :)
    Słowem życzę powodzenia.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2004-09-02 08:37:26
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik
    <k...@K...Obrzud.jest.de.besciak.i.cala.je
> [...]

    na początek

    www.federeacja-konsumentow.org.pl

    później albo jednocześnie pisz do dyrekcji poczty

    a później sąd :)

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 8. Data: 2004-09-02 08:40:51
    Od: w...@p...onet.pl

    > na początek
    >
    > www.federeacja-konsumentow.org.pl
    >

    > później albo jednocześnie pisz do dyrekcji poczty
    >
    > a później sąd :)

    zdaje sie, ze w ministerstwie infrastruktury jest cos takiego jak departament
    poczty...moze tam czegos sie dowiesz

    pozdrawiam
    d.

  • 9. Data: 2004-09-02 20:32:16
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 01 Sep 2004 23:04:26 +0200, Krzysiolek
    wrote:

    >Świetnie ale właśnie tego dotyczy pytanie tytułowe "kto jest instancją
    >wyższą poczty" czyli komu się można na nią poskarżyć?
    I jeszcze tu zajrzyj:
    http://www.poczta-polska.pl/prawo_3.htm
    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY 1)
    z dnia 13 października 2003 r.
    w sprawie reklamacji powszechnej usługi pocztowej
    w zakresie przesyłki rejestrowanej i przekazu pocztowego

    Art 9-11.

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 10. Data: 2004-09-02 20:34:59
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    wrote:

    >ONI - czyli Poczta Polska
    Poczta Polska ma swoja strukture organizacyjna, z grubsza rzecz biorac
    od gory wyglada to tak:

    Jest Zarzad http://www.poczta-polska.pl/tadeusz_bartkowiak.htm
    sa DOPy http://www.poczta-polska.pl/dopy.htm
    RUPy http://www.dop.krakow.pl/obszar/krakow.html
    a w RUPach urzedy http://www.dop.krakow.pl/obszar/urzedy/krakow.html

    Mi do tej pory w sporach z poczta pomagalo pisanie do DOPu, ale
    rozumiem ze pismo dostales od Zarzadu (piszesz ze od Poczty Polskiej a
    nie od DOP czy RUP) i chcesz sie odwolac wyzej. Jezeli nie bylo to
    pismo od zarzadu tylko od nizszej instancji to sprawdz w regulaminie
    uslug jaka jest sciezka odwolawcza, regulamin powinien byc na
    http://www.poczta-polska.pl/regulamind.htm
    ("Strona w trakcie przebudowy") :)) Byc moze na stronach DOPow tez sa
    te regulaminy i tam znajdziesz informacje.

    Jezeli juz bedziesz mial pisac wyzej niz zarzad to wyzej mamy
    http://www.urtip.gov.pl/urtip/index.jsp z 16 oddzialami okregowymi (wg
    wojewodztw)
    http://www.urtip.gov.pl/urtip/a/index.jsp?place=urti
    p_menu&news_cat_id=29