  • 1. Data: 2004-09-01 11:47:21
    Temat: Wniosek - Co o tym sądzicie?
    Od: "Madab" <o...@p...onet.pl>

    Na wskutek umorzenia śledztwa z powodu stwierdzenia niepoczytalnosci
    podejrzanego przez biegłych psychiatrów. Mimo,że kurator nie przeprowadził
    obowiązkowego w takim wypadku wywiadu środowiskowego. Złożyłem do
    prokuratury nastepujący wniosek:

    śledztwa o sygn. Ds. XXXX/04 przeciwko D. Xkowskiemu, składam wniosek o
    zwrócenie uwagi na niedopełnienie wszystkich formalności postępowania
    przygotowawczego.
    Zgodnie z Art. 297. § 1 kpk: "Celem postępowania przygotowawczego jest
    zebranie danych stosownie do art. 213 i 214." Zaś Art. 214. § 2 i punkt
    2-gi stanowi: " Przeprowadzenie wywiadu środowiskowego jest obowiązkowe: gdy
    istnieje uzasadniona wątpliwość co do poczytalności oskarżonego."
    Art. 214. § 1. W razie potrzeby sąd, a w postępowaniu przygotowawczym
    prokurator lub Policja, zarządza w stosunku do oskarżonego przeprowadzenie
    wywiadu środowiskowego przez zawodowego kuratora sądowego.
    Art. 214. § 3 i punkty 3-ci i 4-ty: "Wynik wywiadu środowiskowego powinien
    zawierać: 3) zwięzły opis dotychczasowego życia oskarżonego oraz dokładne
    informacje o środowisku oskarżonego, w szczególności rodzinnym, szkolnym lub
    zawodowym, 4) własne spostrzeżenia i konkluzje kuratora."

    W przypadku nie przychylenia sie do mojego zażalenia proszę o postąpienie wg
    art. 306. § 2. kpk: "Zażalenie wnosi się do prokuratora nadrzędnego nad
    prokuratorem, który wydał lub zatwierdził postanowienie. Jeżeli prokurator
    nadrzędny nie przychyli się do zażalenia, kieruje je do sądu."

    Nadmieniam też, że wg Art. 102. § 1.: "Każdy organ postępowania jest
    obowiązany przedstawić uchybienie stanowiące przyczynę nieważności
    orzeczenia sądowi właściwemu do stwierdzenia nieważności.
    § 2. Nieważność z mocy samego prawa stwierdza na posiedzeniu z urzędu, z
    inicjatywy organu postępowania albo na wniosek strony, sąd apelacyjny w
    składzie trzech sędziów."
    Art. 103. § 1. W razie rozpoznawania z urzędu kwestii nieważności sąd
    wstrzymuje wykonanie orzeczenia.

    Art. 264. § 3. Jeżeli umorzenie postępowania następuje z powodu
    niepoczytalności oskarżonego, można utrzymać tymczasowe aresztowanie do
    czasu prawomocnego zakończenia postępowania w przedmiocie środka
    zabezpieczającego.

    P.s. Wymienione artykuły pochodzą z USTAWY z dnia 6 czerwca 1997 r.
    Kodeksu postępowania karnego. (Dz. U. Nr 89, poz. 555)<<

    Co o tym sądzicie?
    To kontynuacja wątku z tematu: "Jakie są moje szanse wobec sprytnego
    przestepcy?" Tam zacytowałem całe Zażalenie, które złożyłem w wymaganym
    terminie 7-io dniowym od powiadomienia mnie o Umorzeniu.
    W/w Wniosek złozyłem po tym terminie. Ale Wnioski chyba mogę składać zawsze
    i powinny być uwzglednione raczej.
    Pozdrawiam
    Arek Madański

  • 2. Data: 2004-09-01 12:43:06
    Temat: Re: Wniosek - Co o tym sądzicie?
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Madab napisał(a) w wiadomości
> [...]
    > terminie 7-io dniowym od powiadomienia mnie o Umorzeniu.
    > W/w Wniosek złozyłem po tym terminie. Ale Wnioski chyba mogę składać zawsze

    I myślisz że Prokurator nie zna kodesku postepowania karnego, żebys go mu
    cytował.
    I na dodatek cytujesz niektóre przepisy w nieaktulanym brzmieniu. Choćby:
    - art. 214 kpk - już nie jest obligatoryjne przpeorwadzanie wywiadów
    środowsikowych a takich sytuacjach;
    - art. 102-103 kpk - nie ma już tych przepsiów i instytucji nieważności.
    Po takim wniosku nikt nie bedzie na Ciebie patrzył poważnie.
    A czemu jesteś taki pewny że to rzeczywiście nie był świr?
    Ps. Co pl.soc.psychologia nie pomogli ;) ?

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-09-01 14:50:46
    Od: "Madab" <o...@p...onet.pl>

    Dzieki za cenne info. Cytowałem nie dlatego bym uważał, że nie zna. Choc raz
    w rozmowie wykazał/a/ sie nieznajomoscią twierdząc, że już nie mogę zastrzec
    danych osobowych. Wskazałem jej, że ustawa nie definiuje w jakim terminie
    mam prawo je zastrzec, moge zatem w dowolnym czasie. Na co ustąpiła.
    Czyli te przepisy już zostały zmienione? Zatem szkoda, że dałem ten wniosek,
    czyli sie wygłupiłem. Ale czy ja prawnik jestem? A że nie bedą na mnie
    patrzeć poważnie? To tylko o nich źle świadczy.
    Zresztą czy Ty myslisz, że ludzie na prawników patrzą za ich plecami na nich
    poważnie? ;-)
    Czy on nie swir to nie moge być pewny. Bo czy ja go znam? Jestem jednak
    pewny, że w momencie napadu był zupuełnie świadom tego co robi, był swiadom
    tego kilkanaście minut po napadzie, gdy twierdził policjantom, że pierwszy
    raz mnie widzi. I był tego swiadom, gdy po aresztowaniu zeznał, że szedł za
    mną od bankomatu, a ja /po około 500 metrach po skreceniu w prawo i wejściu
    schodami na wyżej położoną dzielnice/ zatrzymałem sie pytajac go: "Czy Pan
    chce mnie okraść"
    A na pl.soc.psychologia niektórzy wysyłają mnie na te grupę. Niektórzy
    udzielają ciekawych porad prawnych. Jak chcesz to zerknij w temat:"Czy
    biegli sie nie mylą?"
    Jeszcze raz Ci dziekuję za świerze informacje
    Łączę serdeczne pozdrowienia
    Arek

  • 4. Data: 2004-09-01 14:54:54
    Temat: próba