  • 1. Data: 2003-09-25 14:33:24
    Temat: CIEKAWY problem
    Od: "thraxx" <t...@f...interia.pl>

    Witam, nie wiem, czy na dobrą grupę trafiłem, ale chyba tak:
    Czy i gdzie można domagać się jakiegoś odszkodowania, za to, że podczas
    pełnienia służby wojskowej na terenie jednostki doznało się uszkodzenia
    kręgosłupa szyjnego? A precyzyjniej: nastąpiło pęknięcie dwóch sąsiadujących
    kręgów szyjnych. Dodam, że problem jest trochę przedawniony, gdyż dotyczy
    mojego ojca, który pochodzi z rocznika 1946.

    Bardzo proszę o jakąś odpowiedź, ewentulanie wskazówkę.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2003-09-25 14:36:26
    Temat: Re: CIEKAWY problem
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > kręgów szyjnych. Dodam, że problem jest trochę przedawniony, gdyż dotyczy
    > mojego ojca, który pochodzi z rocznika 1946.

    A wypadek wydarzył się w okolicach 1966r.? Jeśli tak, to sprawa jest
    rzeczywiście przedawniona i żadnego odszkodowania nie można uzyskać.

    Liwiusz
    l...@i...pl

  • 3. Data: 2003-09-25 15:22:20
    Od: "thraxx" <t...@f...interia.pl>

    | A wypadek wydarzył się w okolicach 1966r.? Jeśli tak, to sprawa jest
    | rzeczywiście przedawniona i żadnego odszkodowania nie można uzyskać.

    Pięknie dziękuję. I jeszcze jedno: czy mógłbyś napisać dlaczego i w jakich
    okolicznościach możnaby się domagać odszkodowania? tzn. czy są -i jeśli są
    to jakie- limity czasowe? czy też inne przyczyny dyskwalifikują sprawę?
    pozdrawiam.

  • 4. Data: 2003-09-25 20:55:01
    Od: "Marcin Olender" <d...@p...onet.pl>

    "thraxx" <t...@f...interia.pl> wrote in message

> [...]
    > okolicznościach możnaby się domagać odszkodowania? tzn. czy są -i jeśli

    > to jakie- limity czasowe? czy też inne przyczyny dyskwalifikują sprawę?

    Artykuły 117-125 Kodeksu cywilnego. Zasadniczo termin przedawnienia wynosi
    10 lat. Mozna by cos pokombinować z tym, że za komuny nie można było od
    wojska dochodzić roszczeń, ale i tak od 1990 minęło więcej lat niz 10 więc
    po frytkach.

    Gdyby nie to, to można by pogdybać było. A tak, to nie ma o czym.

    Depi.