  • 31. Data: 2005-08-30 09:40:41
    Temat: Re: Brawurowa akcja SOK (przydlugie)
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:df18n2$qnq$1@inews.gazeta.pl Robert Tomasik
    <r...@g...pl> pisze:

    > Poza tym przejście
    > podziemne nie jest korytarzem, a drogą w rozumieniu PoRD (art. 2.1).
    Miejsce, o którym mowa nie jest przejściem podziemnym. To krótki tunel
    pozwalajacy przejść z jednej strony dworca kolejowego na drugą. Jest na tym
    samym poziomie co chodnik i jezdnia. Górą lecą tory kolejowe. Ma także
    komunikację z peronami (schody).

    Jotte

  • 32. Data: 2005-08-30 10:01:32
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    >W wiadomości news:df18n2$qnq$1@inews.gazeta.pl Robert Tomasik

    > Miejsce, o którym mowa nie jest przejściem podziemnym. To krótki tunel
    > pozwalajacy przejść z jednej strony dworca kolejowego na drugą.

    Bez znaczenia. Przejście podziemne nie jest drogą. Na schodach nie dostaniesz
    mandatu jak pójdziesz lewą stroną;))

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 33. Data: 2005-08-30 10:14:55
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    Użytkownik "Leszek" <l...@n...fm> napisał w wiadomości

    > Bez znaczenia. Przejście podziemne nie jest drogą. Na schodach nie dostaniesz
    > mandatu jak pójdziesz lewą stroną;))

    Idę sobie po schodach w głąb tunelu pod prąd (dramatyczny początek;))i zderzam
    się brzuchem z idącym "prawidłowo" z przeciwka gościem. Kolega Robert wysmyczył
    by za taką "kolizję " mandat aż miło;)))Przecież spowodowałem zagrożenie na
    drodze;)

  • 34. Data: 2005-08-30 10:58:13
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    > [...]
    >
    > Od kiedy to SOKisci wlepiaja mandaty karne?\

    Jakby nie patrzeć to mają do tego uprawnienia.
    A mandat moga wlepić od 20 do 500zł (w zależności od
    humoru/pogody/whatever).
    Artykul 54 KW jak się nie mylę

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 35. Data: 2005-08-30 11:09:27
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Miernik" <m...@f...org> napisał w wiadomości
    in.local...

    > A w ogóle to jaki przepis zabrania jeżdżenia w przejściu pod torami na
    > rowerze? Bo mnie by chyba do głowy nie przyszło że nie można. Był tam
    > jakiś znak czy co?

    Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 listopada 2004 (Dz.U. 264
    Poz. 2637)

    par. 2
    Na obszarze kolejowym zabrania się ponadto:
    (...)
    8) wprowadzania na perony, do holów, poczekalni, tunelów i przejść między
    peronami oraz w pobliżu torów nieprzeznaczonych do przewozu koleją rowerów,
    motorowerów, motocykli lub innych pojazdów, z wyjątkiem wózków inwalidzkich
    i dziecięcych;
    9) jazdy rowerami, motorowerami, motocyklami lub innymi pojazdami oraz
    poruszania się na wrotkach i rolkach po peronach, w holach, poczekalniach
    dworcowych, w tunelach, w przejściach między peronami oraz w pobliżu torów,
    w odległości mniejszej niż 3 metry od skrajnej szyny;
    (...)

    Więc z powyższego wynika iż nawet nie można wprowadzić na dworzec roweru,
    jeżeli nie masz zamiaru go przewieźć pociągiem. Trochę to dziwne jest wg
    mnie. Za złamanie tych zakazów grozi mandat karny w wysokości 20-500PLN.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 36. Data: 2005-08-30 11:28:16
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    Użytkownik "kovalek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    rowerów,
    > motorowerów, motocykli lub innych pojazdów, z wyjątkiem wózków
    Eh, to polskie prawo...
    Ktoś idzie holem dworca z rowerem. Jak stwierdzić czy zamierza go przewieźć,
    czy nie jeśli jeszcze nie zdążył kupić biletu?
    A może właśnie go przywiózł, wprowadził do holu celem wydostania się na
    zewnątrz, a zatem rower nie jest przeznaczony do przewozu, więc mandat?
    Tak sobie gdybam...

    Jotte

  • 37. Data: 2005-08-30 12:41:11
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

> [...]
    > A może właśnie go przywiózł, wprowadził do holu celem wydostania się na
    > zewnątrz, a zatem rower nie jest przeznaczony do przewozu, więc mandat?

    No tego się nie da udowodnić w żaden sposób.
    Pasażer ma możliwość odprawy w pociągu, więc jak ktoś się go czepi to może
    powiedzieć iż ma zamiar rower przwieźć, ale ma kaprys bilet kupić w pociągu.
    No i zawsze można mieć kaprys przyjścia na pociąg np. 12 godzin przed jego
    odjazdem :-)

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 38. Data: 2005-08-30 15:55:18
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

> [...]
    > zderzam się brzuchem z idącym "prawidłowo" z przeciwka gościem. Kolega
    > Robert wysmyczył by za taką "kolizję " mandat aż miło;)))Przecież

    I slusznie by wysmyczyl... ba co wiecej nie bylaby to kolizja tylko wypadek
    jesli juz mowimy o szczegolach. A zakladajac, że po uderzeniu ów jegomosc
    polamalby sie na schodach to i odszkodaowanie sprawca by jak najbardziej
    slusznie zabulil.

    Fakt, ze przepis nie odpowiada jakiemus sprawcy wykroczenia czy przestepstwa
    nie oznacza, ze on nie obowiazuje. :)

    Pozdrawiam Maver

  • 39. Data: 2005-08-30 16:09:37
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    Użytkownik "Maverick31" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > I slusznie by wysmyczyl...

    Podstawę prawną poproszę. Ile to to w taryfikatorze? Ile punktów? ;))))

  • 40. Data: 2005-08-30 20:29:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Po pierwsze w wątku nic nie ma o "stłoczonych podróżnych"
    (przyjmijmy, że jest
    > po północy i jest całkowite bezludzie).
    > Po drugie: nie udawaj głupola. Wiesz dobrze, że dla art.86 KW ( a
    ten mówi o
    > zagrożeniu bezpieczeństwa) potrzebny jest konkretny "ktoś", którego
    > bezpieczeństwo zostało zagrożone. Nawet kolizja z zaparkowanym i
    pustym autem
    > nie stanowi zagrożenia i jest ścigane z art.97.

    Ale co to ma do rzeczy i czemu uważasz, że PoRD niema zastosowania dla
    przejścia podziemnego. Poza tym ciekawy jestem, czy przepisy
    porządkowe na PKP przewiduje zakaz jeżdżenia rowerem po przejściu
    podziemnym. Bo jak przewiduje, to oczywiście SOK-ista miał prawo dać
    mandat, ale raczej spodziewam się, by ekstra normowali to, co wynika z
    osobnego zakazu.

    2.1).

    > Nic mi o takiej (nad)interpretacji nie wiadomo. Przejście przejściem
    a kładka
    > lub tunel to dokładnie to co kładka lub tunel.

    A przeczytałeś zacytowany przeze mnie artykuł z PoRD? Może byś się
    właśnie dowiedział :-)