  • 21. Data: 2005-08-28 19:38:33
    Temat: Re: Brawurowa akcja SOK (przydlugie)
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 26 Aug 2005 16:23:59 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    >Most Grota-Roweckiego to obszar zabudowany. A jak nie ma tam
    >tradycyjnego zatoru (czyli np. nocą) to IMHO i 200 można pojechać
    >bezpiecznie (osobiście nie próbowałem, bo mam za mało koników ;) )
    A gdyby na tym moscie byl dom starcow? (w przyszlosci!)

    WAM
    --
    NadMorskie forum dla szczurów lądowych ;)
    www.NadMorze.pl -> Forum

  • 22. Data: 2005-08-29 10:02:22
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    >Choć oczywiście jazda rowerem w przejściu
    > podziemnym jest zakazana, to moim zdaniem zakaz ten nie wynika z
    > przepisów porządkowych PKP, tylko z Prawa o Ruchu Drogowym. PoRD
    > reguluje miejsca w których można jeździć po chodnikach (przejście jest
    > de facto chodnikiem)

    Kodeks obowiązuje na drogach a nie w przejściach podziemnych i hotelowych
    korytarzach;))

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 23. Data: 2005-08-29 17:57:15
    Od: Shield <u...@g...9o.pl>

    > Kodeks obowiązuje na drogach a nie w przejściach podziemnych i hotelowych
    > korytarzach;))

    I tu się mylisz :)

    Art.1 p.2 Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym:

    2. Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu odbywającego się poza
    drogami publicznymi, jeżeli jest to konieczne dla uniknięcia zagrożenia
    bezpieczeństwa uczestników tego ruchu.

    --
    Pozdrawiam,
    Shield.

  • 24. Data: 2005-08-29 18:22:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@n...fm> napisał w wiadomości

    > Kodeks obowiązuje na drogach a nie w przejściach podziemnych i
    hotelowych
    > korytarzach;))

    Tak? A czemuż to?

  • 25. Data: 2005-08-29 19:31:48
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    Użytkownik "Shield" <u...@g...9o.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > 2. Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu odbywającego się poza
    > drogami publicznymi, jeżeli jest to konieczne dla uniknięcia zagrożenia

    Ale w tym wątku mówimy o konkretnym przypadku a nie o tych "również".
    To "również" ma zastosowanie w razie wypadku.
    Jazda po peronie lub przejściu podziemnym to wykroczenie porządkowe.

  • 26. Data: 2005-08-29 19:32:10
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    > Użytkownik "Leszek" <l...@n...fm> napisał w wiadomości

    > hotelowych
    >
    > Tak? A czemuż to?

    Bo tak napisano w ustawie.

  • 27. Data: 2005-08-30 08:35:43
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    > wiadomości news:devjos$734$1@inews.gazeta.pl...

    > Bo tak napisano w ustawie.

    Uffff.....kolejny analfabeta funkcjonalny

    Przejscie podziemne jest poza draga publiczna a przepisy obowiazuja po to
    aby jakis cep nie zrobil innemu czlowiekowi kuku. Skoro w ustawie jest
    napisane jako zywo, ze : "Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu
    odbywającego się poza drogami publicznymi, jeżeli jest to konieczne dla
    uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa uczestników tego ruchu." oznacza to, że
    w KAZDYM MIEJSCU innym niz droga jezeli ma miejsce zagrozenie bezpieczenstwa
    obowiazuje PoRD.

    Pozdrawiam Maver

  • 28. Data: 2005-08-30 08:52:21
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    Użytkownik "Maverick31" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Uffff.....kolejny analfabeta funkcjonalny.

    Bardzo nam przyjemnie.

    > oznacza to, że w KAZDYM MIEJSCU innym niz droga jezeli ma miejsce >zagrozenie
    > bezpieczenstwa obowiazuje PoRD.

    Zagrożenie bezpieczeństwa musi być realne a nie potencjalne. Potencjalne
    istnieje zawsze i wszędzie wobec czego ustawodawca nie pisałby " również" a
    wręcz pominąłby ten zapis. Zanim napiszesz, łyk zimnej wody.
    Podsumowując, jest tak jak napisałem a interpretacje przepisów zostaw
    mądrzejszym od siebie.

  • 29. Data: 2005-08-30 09:26:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Zagrożenie bezpieczeństwa musi być realne a nie potencjalne.

    Jadący pomiędzy stłoczonymi mniej lub bardziej podróżnymi rowerzysta
    stanowi jak najbardziej realne zagrożenie. Poza tym przejście
    podziemne nie jest korytarzem, a drogą w rozumieniu PoRD (art. 2.1).

  • 30. Data: 2005-08-30 09:37:42
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    > Jadący pomiędzy stłoczonymi mniej lub bardziej podróżnymi rowerzysta
    > stanowi jak najbardziej realne zagrożenie.

    Po pierwsze w wątku nic nie ma o "stłoczonych podróżnych" (przyjmijmy, że jest
    po północy i jest całkowite bezludzie).
    Po drugie: nie udawaj głupola. Wiesz dobrze, że dla art.86 KW ( a ten mówi o
    zagrożeniu bezpieczeństwa) potrzebny jest konkretny "ktoś", którego
    bezpieczeństwo zostało zagrożone. Nawet kolizja z zaparkowanym i pustym autem
    nie stanowi zagrożenia i jest ścigane z art.97.

    >Poza tym przejście
    > podziemne nie jest korytarzem, a drogą w rozumieniu PoRD (art. 2.1).

    Nic mi o takiej (nad)interpretacji nie wiadomo. Przejście przejściem a kładka
    lub tunel to dokładnie to co kładka lub tunel.