  • 41. Data: 2005-08-30 20:31:54
    Temat: Re: Brawurowa akcja SOK (przydlugie)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:df19kv$vd1$1@news.dialog.net.pl...

    > Miejsce, o którym mowa nie jest przejściem podziemnym. To krótki
    tunel
    > pozwalający przejść z jednej strony dworca kolejowego na drugą. Jest
    na tym
    > samym poziomie co chodnik i jezdnia. Górą lecą tory kolejowe. Ma
    także
    > komunikację z peronami (schody).

    Jest to po prostu chodnik i zakaz jazdy po nim oraz sytuacje, w
    których jest to dozwolone wynikają z PoRD. Moim zdaniem z Twojego
    opisu wynika, ze jeździć tam nie było wolno. I w tym zakresie SOK-ista
    miał racje. Ale mandatu wypisać nie mógł, bowiem SOK-ista ma
    ograniczone prawo do wystawiania mandatów do sytuacji gdy naruszono
    przepisy porządkowe.

  • 42. Data: 2005-08-30 20:32:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@n...fm> napisał w wiadomości

    > Idę sobie po schodach w głąb tunelu pod prąd (dramatyczny
    początek;))i zderzam
    > się brzuchem z idącym "prawidłowo" z przeciwka gościem. Kolega
    Robert wysmyczył
    > by za taką "kolizję " mandat aż miło;)))Przecież spowodowałem
    zagrożenie na
    > drodze;)

    Tylko jeszcze znajdź przepis nakazujący chodzić prawą strona drogi.

  • 43. Data: 2005-08-30 20:34:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Podstawę prawną poproszę. Ile to to w taryfikatorze? Ile punktów?
    ;))))

    Punkty przyznaje się kierującym, a pieszy nie jest kierującym. A w
    taryfikatorze masz to ujęte akurat.

  • 44. Data: 2005-08-30 20:39:30
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> niebacznie popelnil

    > Jadący pomiędzy stłoczonymi mniej lub bardziej podróżnymi
    > rowerzysta stanowi jak najbardziej realne zagrożenie. Poza tym
    > przejście podziemne nie jest korytarzem, a drogą w rozumieniu
    > PoRD (art. 2.1).
    Wiele razy już było.
    Czy zabiorą mi prawo jazdy gdy "pod wpływem" będę jeździć rowerem
    w swojej piwnicy i spowoduję (sam sobie robiąc krzywdę) uszkodzenie
    ciała skutkujące "w ilości 14 dni"?

    --
    pozdro
    poreba

  • 45. Data: 2005-08-30 21:31:39
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:df2fnc$a8f$1@inews.gazeta.pl Robert Tomasik
    <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > miał racje. Ale mandatu wypisać nie mógł, bowiem SOK-ista ma
    > ograniczone prawo do wystawiania mandatów do sytuacji gdy naruszono
    Nie potrafię powiedzieć, czy jest to teren kolejowy (skąd mam wiedzieć?) ale
    wydaje mi sie, że masz słuszność. Niemniej _przejeżdżam_ na rowerze tym
    tunelem dość często (olewając idiotyczny zakaz) i nie wyobrażam sobie jak
    jeden czy nawet dwóch SOKistów mogłoby mnie tam zatrzymać jeśli zdecyduję
    się do tego nie dopuścić.

    Jotte

  • 46. Data: 2005-08-30 21:59:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    sobie jak
    > jeden czy nawet dwóch SOKistów mogłoby mnie tam zatrzymać jeśli

    Zatrzymać Cię mogą. Może Cię tam zatrzymać nawet przechodzień
    korzystając z prawa do obywatelskiego zatrzymania.

    Najprostszy sposób, to stanąć Ci na drodze. Masz dwa wyjścia. Albo się
    zatrzymać, albo nie. Jeśli nie, to jest to czynna napaść na
    funkcjonariusza i dokąd go nie miniesz (do uciekającego już strzelać
    mu nie wolno) to nawet może do Ciebie strzelać, o pomniejszych
    sztukach w stylu wywracania nie wspomnę. Podejrzewam, że pewnie by
    jednak nie strzelał (tym bardziej, skoro są przechodnie), ale za
    kierownicę złapać może. Jeśli się przy tym wywrócisz, to masz pecha.
    Klasycznym sposobem jest przypadkowe zaplątanie się pałki w szprychy
    koła :-)

  • 47. Data: 2005-08-30 22:31:55
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:df2ksc$26u$1@inews.gazeta.pl Robert Tomasik
    <r...@g...pl> pisze:

    > Zatrzymać Cię mogą.
    Próbować.

    > Może Cię tam zatrzymać nawet przechodzień
    > korzystając z prawa do obywatelskiego zatrzymania.
    Niech próbuje, może się uda.

    > Najprostszy sposób, to stanąć Ci na drodze. Masz dwa wyjścia. Albo się
    > zatrzymać, albo nie.
    Wykluczasz możliwość ominięcia idioty?

    Słuchaj, ja tę cała resztę znam i rozumiem. Po prostu staram się zawsze
    rozważyć, czy przepis jest słuszny, rozsądny i czy czemuś mądremu służy.
    Jeśli stwierdzam, że nie to po prostu kieruję się rozumem, to wszystko.

    Jotte

  • 48. Data: 2005-08-30 23:00:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Próbować.

    Wiesz, odmowa zatrzymania się do kontroli drogowej może się sama w
    sobie smutnie skończyć, gdyby jednak Cię dopadli. W tym wypadku to
    jest to samo, co byś się przez policyjną blokadę przebił. Nie
    twierdzę, że to niemożliwe (zwłaszcza przy pieszym patrolu SOK) -
    przecież są tacy, co im się udało - ale konsekwencje mogą być bardzo
    dolegliwe. Spójrz do art. 92§2 i §3 kw. Możesz zostać pozbawiony prawa
    prowadzenia jakichkolwiek pojazdów przez sąd nawet do 3 lat (art. 29
    kw)

    > Niech próbuje, może się uda.

    Może Ci się uda, a może nie. Po włożeniu parasola w szprychy
    (przypadkowo oczywiście) na pewno Ci się nie uda. Znam takie
    przypadki. Parasol, grabie :-), torebka lub reklamówka rzucona w
    twarz. Wszystko oczywiście przypadkowo :-) I jeszcze rowerzysta płacił
    za zniszczone rzeczy w reklamówce.

    > Wykluczasz możliwość ominięcia idioty?

    Ale ów "idiota" ma możliwość przemieszczania się. Poza tym on nie wie,
    czy Ty go wyminiesz, toteż może uważać, że nie. A, że nie, to może Cię
    lekką pchnąć. Potem powie, że go potrąciłeś. Jak myślisz, komu da
    wiarę sąd - jeśli już w tych kategoriach piszemy.

> [...]
    służy.
    > Jeśli stwierdzam, że nie to po prostu kieruję się rozumem, to

    Takie rozumowanie ma dotąd sens, dokąd zdołasz do swojej racji
    przekonać sąd w razie konieczności. Szarża rowerowa na SOK-istów,
    pomijając wykroczenie opisane wyżej, to i może zostać z powodzeniem
    potraktowana jako przestępstwo (art. 224§2 kk - groźba potrącenia). W
    konsekwencji, z jednej strony ryzykujesz mandatem za 50 zł, a z
    drugiej zatrzymaniem prawa jazdy na 3 lata i ewentualną odsiadką 3
    lat. Uważasz, że to mądre?

  • 49. Data: 2005-08-30 23:11:43
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:df2oe3$bcv$1@inews.gazeta.pl Robert Tomasik
    <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > przypadki. Parasol, grabie :-), torebka lub reklamówka rzucona w
    > twarz. Wszystko oczywiście przypadkowo :-) I jeszcze rowerzysta płacił
    Daj spokój. Po kopie w ryj zawalidrogi można wsiąść na rower i jechać dalej.
    Oczywiście przypadkowo. ;)
    A swoja drogą, czy to wielki problem sprzedać kopa przejeżdżajac obok
    (przypadkowo, naturalnie)?

> [...]
    > lekką pchnąć. Potem powie, że go potrąciłeś. Jak myślisz, komu da
    > wiarę sąd - jeśli już w tych kategoriach piszemy.
    Nie. Piszemy w takich kategoriach, że "idiota" dostaje kopa, pada, a
    rowerzysta jedzie dalej.

    > Takie rozumowanie ma dotąd sens, dokąd zdołasz do swojej racji
    > przekonać sąd w razie konieczności.
    Takie rozumowanie ma sens jeśli się sprawdzi w praktyce.

> [...]
    > konsekwencji, z jednej strony ryzykujesz mandatem za 50 zł, a z
    > drugiej zatrzymaniem prawa jazdy na 3 lata i ewentualną odsiadką 3
    Przestań, dobrze wiesz o czym piszę. A jeśli nie - to tym bardziej przestań.

    Jotte

  • 50. Data: 2005-08-31 07:45:25
    Od: "Leszek" <l...@n...fm>

    > Ale co to ma do rzeczy i czemu uważasz, że PoRD niema zastosowania dla
    > przejścia podziemnego.

    Bo nie ma. Nie ma również zastosoowania na schodach i korytarzach hotelowych
    mimo tego iż hotel leży blisko drogi i stanowią one drogę dla pieszych. Nie
    filozuj;)

    > A przeczytałeś zacytowany przeze mnie artykuł z PoRD? Może byś się
    > właśnie dowiedział :-)

    Gdzie tam widzisz kładki lub przejscia podziemne??
    Nie nadinterpretuj. A tą właśnie ustawę znam na bank lepiej od ciebie. Również z
    obfitym komentarzem.

    --
    Pozdr
    Leszek