  • 31. Data: 2011-04-18 06:10:10
    Temat: Re: Brak odpowiedzialnosci kupujacego.. odbior przesylki Allegro sklepy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-18 07:36, zdumiony pisze:

    > A co to za przepisy? Ustawodawca wchodzi między kupującego i
    > sprzedającego pozwalając tylko na jeden rodzaj sprzedaży a nie na inny.
    > Zresztą powinno być zmienione bo nie pasuje do nowoczesnych serwisów
    > internetowych typu Allegro i internetowych banków.
    > Ta ustawa jest z 23 kwietnia 1964 gdzie nikomu nie śniło się o
    > płatnościach Allegro.

    Witek podał zły przepis. Nie wynika z niego, że nie można płacić po
    odebraniu, tylko definiuje, że moment dostarczenia, to moment nadania,
    zastrzegając jednak, że zapłata nastąpi dopiero po nadejściu (z tego nie
    wynika zakaz zapłaty przed nadejściem, czy zakaz stosowania tylko
    przedpłat. Ten przepis dotyczy po prostu czegoś innego).

    Prawdziwy zakaz zakazywania przedpłat jest w Ustawie o ochronie
    niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę
    wyrządzoną przez produkt niebezpieczny

    art. 11
    1. Umowa nie może nakładać na konsumenta obowiązku zapłaty ceny lub
    wynagrodzenia przed otrzymaniem świadczenia.

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2011-04-18 08:33:35
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Sun, 17 Apr 2011 18:44:49 -0500, witek napisał(a):

    > a skąd oni by tylu znajomych wzięli, żeby się sprawa nie wydała.

    A po co tylu znajomych?
    Wystarczy książką adresowa lub nawet telefoniczna.
    KT zrobisz bez zakładania konta w alledrogo :)
    Więc w czym problem?
    Kupujesz kartę pre-paid z paczką danych (dostęp do neta), bierzesz lapka
    klepiesz "zamówienia" u konkurencji za pobraniem :)
    Albo bez kosztów z kartą pre-paid - idziesz do McDonalda z lapkiem i
    klepiesz "zamówienia" z KT u konkurencji :)))

  • 33. Data: 2011-04-18 08:58:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-18 10:33, Kamil pisze:

> [...]
    > Albo bez kosztów z kartą pre-paid - idziesz do McDonalda z lapkiem i
    > klepiesz "zamówienia" z KT u konkurencji :)))

    Sam lapek nie zostawia żadnych śladów?

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2011-04-18 09:05:53
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Mon, 18 Apr 2011 10:58:38 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Sam lapek nie zostawia żadnych śladów?

    chodzi ci o MacAdres karty sieciowej z lapka, który zapisany zostanie w
    logach serwerów allegro, z tych aukcji w których zrobi KT?
    Jak sobie wyobrażasz "działania" organów policyjnych w takich "aukcjach"?
    :))))

  • 35. Data: 2011-04-18 09:07:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-18 11:05, Kamil pisze:

    > chodzi ci o MacAdres karty sieciowej z lapka, który zapisany zostanie w
    > logach serwerów allegro, z tych aukcji w których zrobi KT?

    Tak.

    > Jak sobie wyobrażasz "działania" organów policyjnych w takich "aukcjach"?
    > :))))

    Po cóż zatem się kryć za anonimowym internetem?

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2011-04-18 09:16:55
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Mon, 18 Apr 2011 11:07:08 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Tak.

    No to dla lepszej zabawy - kupuję kartę sieciową USB za 20-50zł. Nie
    korzysta się wbudowanej w lapku sieciówki. Po "akcji" ta karta sieciową USB
    ląduje w koszu w mcDonaldzie.

    > Po cóż zatem się kryć za anonimowym internetem?

    A co ma przyjść do siedziby konkurencji i złożyć oficjalnie zamówienie?
    Wtedy byłby obrót między podmiotami - ustawa konsumencka nie miałaby
    zastosowania.

    Celem jest "lekkie dowalenie konkurencji" :)
    HHehe - o takich mechanizmach pisałem ładnych kilka lat temu :)

    A może sprzedawca warunkować wysłanie "za pobraniem" rzeczy, ale dopiero po
    otrzymaniu od kupującego KOSZTÓW PRZESYŁKI?

  • 37. Data: 2011-04-18 09:17:34
    Od: Kamil <a...@a...com>

    > Tak.

    No to dla lepszej zabawy - kupuje kartę sieciową USB za 20-50zł. Nie
    korzysta się z wbudowanej w lapku sieciówki. Po "akcji" ta karta sieciową

  • 38. Data: 2011-04-18 09:20:01
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Mon, 18 Apr 2011 11:17:34 +0200, Kamil napisał(a):

    > No to dla lepszej zabawy - kupuje kartę sieciową USB za 20-50zł. Nie
    > korzysta się z wbudowanej w lapku sieciówki. Po "akcji" ta karta sieciową
    > USB ląduje w koszu w mcDonaldzie.

    Zresztą - to i tak bez znaczenia.
    Po adresie IP dojdą co najwyżej do McDonalda z którego hotspota przecież
    korzysta nasz "zamawiający" :)
    I tu się ślad urywa...
    No chyba że będziesz chciał zaaresztować WSZUYTKICH klientów tego mcdonalda
    :)

  • 39. Data: 2011-04-18 09:22:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-18 11:20, Kamil pisze:

> [...]
    > I tu się ślad urywa...
    > No chyba że będziesz chciał zaaresztować WSZUYTKICH klientów tego mcdonalda

    A jest możliwość wybadać, gdzie ten MacAdres się aktualnie loguje?

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2011-04-18 09:25:01
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Liwiusz napisał:
> [...]
    > 1. Umowa nie może nakładać na konsumenta obowiązku zapłaty ceny lub
    > wynagrodzenia przed otrzymaniem świadczenia.

    Pytanie co jest tym świadczeniem, sam towar czy też cała usługa towaru z
    dostawą.

    Bo jeśli sam towar, to ja wysyłam za pobraniem po wpłaceniu wcześniej
    kwoty za wysyłkę.

    ps. rozwiązaniem jest też po prostu ustalenie wysokiej opłaty za taką
    wysyłke pobraniową (np.50zł)