  • 21. Data: 2011-04-17 19:44:16
    Temat: Re: Brak odpowiedzialnosci kupujacego.. odbior przesylki Allegro sklepy
    Od: zdumiony <z...@j...pl>

    W dniu 2011-04-17 21:30, niusy.pl pisze:

    > Bo to wbrew logicznym zasadom jest.

    > Może za mało rzeczy kupowałeś.

    Gdy kupujemy w sklepie to dostajemy i płacimy raczej w tym samym czasie.
    Natomiast cała filozofia Allegro to kliknięcie i wpłata z
    elektronicznego banku najpierw.
    Gdy takie coś się zdarza to można kupować u tych co mają dużo
    pozytywnych komentarzy. Dlaczego to sprzedający ma ryzykować
    nieodebrania przesyłki? Poza tym dla odbiorcy jest niedobra opłata za
    pobranie, mnie w Allegro przeszkadza opłata za przesyłkę.

  • 22. Data: 2011-04-17 20:00:07
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    Użytkownik "zdumiony" <z...@j...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > komentarzy. Dlaczego to sprzedający ma ryzykować nieodebrania przesyłki?
    > Poza tym dla odbiorcy jest niedobra opłata za pobranie, mnie w Allegro

    oplata za pobranie jest wieksza wg cennika poczty
    najtansza paczka 12,50
    list polecony 10,50 priorytet 13,50

    to nie tak ze wiecej bo sprzedajacy, ale ktos to przelewy musi realizowac
    prawda

  • 23. Data: 2011-04-17 20:08:04
    Od: zdumiony <z...@j...pl>

    W dniu 2011-04-17 22:00, Kris pisze:
> [...]
    > najtansza paczka 12,50
    > list polecony 10,50 priorytet 13,50
    >
    > to nie tak ze wiecej bo sprzedajacy, ale ktos to przelewy musi

    To tym bardziej nie opłaca się żadnej ze stron. Ja narzekam na ceny
    wysyłek a tu mamy jeszcze większą, a sprzedawca doliczy sobie jeszcze
    cenę koperty i energii zużytej na pakowanie. Możemy mieć znaczny procent
    wartości kupionej rzeczy podczas gdy wysyłający nic na tym nie zyska a
    jedynie otrzyma pieniądze później i ryzykuje nieodebranie.

  • 24. Data: 2011-04-17 21:20:54
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

> [...]
    > wartości kupionej rzeczy podczas gdy wysyłający nic na tym nie zyska a
    > jedynie otrzyma pieniądze później i ryzykuje nieodebranie.

    ruzykuje bo zastala zawarta umowa kupna sprzedazy
    i teraz co jesli jedna ze stron sie nie wywiwazuje i nie odbiera przesylki
    ??

    rownie dobrze mozna by powiedziec ze konkurencja che pozbyc sie konkurencji
    i namawia znajomych na zakupy i nieodbieranie przesylek
    tworzy konta (bo teraz do allegro nietrzeba) i postanawia ze w danym
    miesiacu
    da wycisk na jakies 4-5tys zl za przeslki nieodebrane

  • 25. Data: 2011-04-17 23:36:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/17/2011 11:51 AM, zdumiony wrote:

    > Normalne jest na Allegro że płaci się płatnościami Allegro a potem
    > dostaje się paczkę. Niektórzy dopuszczają możliwość zapłacenia przy
    > odbiorze ale z większą opłatą za dostawę. Nie wiem czemu widziwiać i nie
    > płacić wcześniej kliknięciem. Mi się nigdy nie zdarzyło abym nie dostał
    > paczki za którą zapłaciłem.

    to ci przcież napisałem, że zakazu nie ma.
    Ale spróbuj coś sprzedać i miej pecha trafić na upierdliwego kupującego.

  • 26. Data: 2011-04-17 23:43:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/17/2011 2:44 PM, zdumiony wrote:
    > Natomiast cała filozofia Allegro to kliknięcie i wpłata z
    > elektronicznego banku najpierw.

    Absolutnie nie.

  • 27. Data: 2011-04-17 23:44:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/17/2011 4:20 PM, Kris wrote:
> [...]
    > miesiacu
    > da wycisk na jakies 4-5tys zl za przeslki nieodebrane

    a skąd oni by tylu znajomych wzięli, żeby się sprawa nie wydała.

  • 28. Data: 2011-04-18 03:52:09
    Od: zdumiony <z...@j...pl>

    W dniu 2011-04-18 01:43, witek pisze:

    > Absolutnie nie.

    Jak to nie?
    Allegro to serwis internetowy. Mamy tu kliknięcie i łączenie się z
    naszym bankiem internetowym np. mBankiem i koniec. Niestety nie można
    nic fizycznego przesłać przez internet więc więc trzeba trochę poczekać
    i zapłacić, im krócej czekać (na priorytet) tym więcej zapłacić.
    Kontra rozwiązanie staroświeckie, że wyciągamy pieniądze, wypełniamy
    ręcznie kwitek i płacimy (jeszcze więcej!)

  • 29. Data: 2011-04-18 04:16:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/17/2011 10:52 PM, zdumiony wrote:

> [...]
    > Kontra rozwiązanie staroświeckie, że wyciągamy pieniądze, wypełniamy
    > ręcznie kwitek i płacimy (jeszcze więcej!)

    "absolutnie nie" dotyczy słowa najpierw.
    Mamy kliknięcie i zawarcie transakcji i na tym nastepuje koniec allegro
    jako pośrednika
    Transakcja została zawarta i przedmiot zmienił właściciela.
    Teraz on już jest twój.
    Sprzedawca ma obowiązek go wydać, a kupujący zapłacić.

    No to teraz czytaj uwaznie.

    Art. 544. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez sprzedawcę
    do miejsca, które nie jest miejscem spełnienia świadczenia, poczytuje
    się w razie wątpliwości, że wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w
    celu dostarczenia rzeczy na miejsce przeznaczenia sprzedawca powierzył
    ją przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.

    § 2. Jednakże kupujący obowiązany jest zapłacić cenę dopiero po
    nadejściu rzeczy na miejsce przeznaczenia i po umożliwieniu mu zbadania
    rzeczy.

    ----

  • 30. Data: 2011-04-18 05:36:19
    Od: zdumiony <z...@j...pl>

    W dniu 2011-04-18 06:16, witek pisze:
    > § 2. Jednakże kupujący obowiązany jest zapłacić cenę dopiero po
    > nadejściu rzeczy na miejsce przeznaczenia i po umożliwieniu mu zbadania
    > rzeczy.

    A co to za przepisy? Ustawodawca wchodzi między kupującego i
    sprzedającego pozwalając tylko na jeden rodzaj sprzedaży a nie na inny.
    Zresztą powinno być zmienione bo nie pasuje do nowoczesnych serwisów
    internetowych typu Allegro i internetowych banków.
    Ta ustawa jest z 23 kwietnia 1964 gdzie nikomu nie śniło się o
    płatnościach Allegro.