  • 1. Data: 2005-01-13 16:19:59
    Temat: Brak odpowiedzi na pytanie = pozwolenie ?
    Od: "SQ9HHL" <k...@N...pl>

    Witam serdecznie. Mam takie pytanie. Do internetu podłączony jestem przez
    telewizję kablową. Chciałem postawić u siebie router, serwer poczty, DNS,
    FTP itp. do niego podłączyć huba z pięcioma portami i poprowadzić kable do
    wszystkich pomieszczeń w domu gdzie pod jedno z nich podłączał bym komputer
    docelowy. Przestudiowałem więc regulamin i doczytałem się, że do danego
    przyłącza można podpiąć tylko jeden komputer. W innych przypadkach musi być
    zrobiony aneks do umowy. Wysłałem więc maila do administratora, gdzie
    opisałem mu to co chcę zrobić, zaznaczyłem, że serwer nie będzie stacją
    roboczą bo nie będzie miał monitora i klawiatury, będzie służył tylko do
    rozdzielania sieci i będą na nim uruchomione takie i takie usługi. Na końcu
    prosiłem o opisanie procedury którą muszę przejść aby to wszystko było
    legalnie. Niestety nie otrzymałem żadnej odpowiedzi (a było to w
    październiku). Pod koniec listopada wysłałem takiego maila ponownie.
    Dostałem nawet potwierdzenie, że mail został odebrany, ale niestety również
    nie doczekałem się odpowiedzi. Czy w takim przypadku mogę uznać, że zgadzają
    się na wykonanie takiej "mini sieci" ? Czy brak odpowiedzi na takiego maila
    mogę traktować jako pozwolenie ?
    Pozdrawiam
    Krzysztof Doniczka

  • 2. Data: 2005-01-13 17:25:27
    Temat: Re: Brak odpowiedzi na pytanie = pozwolenie ?
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > zrobiony aneks do umowy. Wysłałem więc maila do administratora, gdzie

    Mail nie jest skutecznym doreczeniem poczty ... wyslij polecony ;-)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2005-01-13 20:57:10
    Od: "Ajron" <a...@p...fm>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> napisał w wiadomości
    > Mail nie jest skutecznym doreczeniem poczty ... wyslij polecony ;-)

    Tak sie wlasnie zastanawiam, czy wyslanie listu poleconego i braku
    odpowiedzi na niego, oznacza zgode w tym przypadku ?
    Np mozna prosic o odpowiedz w terminie 14 dni od daty doreczenia ?

    Ajron.

  • 4. Data: 2005-01-13 21:32:34
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Ajron" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Tak sie wlasnie zastanawiam, czy wyslanie listu poleconego i braku
    > odpowiedzi na niego, oznacza zgode w tym przypadku ?
    > Np mozna prosic o odpowiedz w terminie 14 dni od daty doreczenia ?

    Prosić można o wszystko, ale 'brak zgody' == 'brak zgody'. Póki pozwolenia
    nie otrzymasz to go po prostu nie masz.
    Zresztą w tym przypadku, o ile w ogóle udzielą zgody, konieczne byłoby
    podpisanie nowej umowy lub aneksu do starej.

    Alek

  • 5. Data: 2005-01-13 21:53:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    SQ9HHL wrote:

    > docelowy. Przestudiowałem więc regulamin i doczytałem się, że do danego
    > przyłącza można podpiąć tylko jeden komputer. W innych przypadkach musi być
    > zrobiony aneks do umowy. Wysłałem więc maila do administratora, gdzie

    Jak dosłownie brzmi ten zapis?

    Bo jeśli właśnie tak, to do przyłącza podpinasz jeden komputer. A że na
    komputerze 'chodzi' programowy router z maskaradą i do tegoż jednego
    (regulaminowego) komputera podpięte są inne komputery, to już inna sprawa.

    Co innego, gdyby były jeszcze jakieś dodatkowe zakazy udostępniania
    łącza więcej jak jednej maszynie w lokalu.

    Może po prostu wyżej wspomniany zapis o aneksach dotyczy sytuacji
    podpinania kilku stacji roboczych (bez routera z maskaradą) - wtedy
    każdej z nich admin musiałaby nadać osobne IP w lokalnej sieci.