  • 1. Data: 2004-01-15 19:56:36
    Temat: Blokada P2P
    Od: Łukasz Lubojański <l...@n...pl>

    Mam taki problem. Ostatnio mój dostarczyciel internetu wymyślił sobie, że
    zablokuje programy p2p i tak okazuje się, że zrobił. Ja nie widzę nic w
    umowie na ten temat ale przytoczę tu część UMOWY :

    2. Firma ..... zobowiązuje się do świadczenia usługi dostępu do zasobów
    internetu za pośrednictwem lokalnej sieci komputerowej. Świadczenie usług
    odbywać się będzie zgodnie z Regulaminem będącym intergalną częścią umowy.

    4. Oświadczenie operatora
    4. Operator zapewni Abonentowi dostęp do sieci lokalnej.
    5. Operator zapewni konserwację sieci lokalnej.
    5. Opłata przyłączeniowa
    ... 2. W ramach usługi przyłączeniowej abonent otrzymuje:
    adres IP z grupy C;
    kanał transmisyjny o minimalnej prędkości do routera
    brzegowego 16kbit/s
    6 Opłata abonentowa
    7. Na opłtatę abonentową składa się:
    opłata za łącze sieci lokalnej;
    opłata za łącze internetowe;
    opłata za konserwację seci;
    opłata za gotowość serwisową;
    11 Dostępność usług
    Operator zapewnia nieprzerwany dostęp do Sieci z wyjątkiem:
    - okresów awarii, będądych skutkiem działania "siły wyższej", pod
    pojęciem
    której Strony rozumieją zdarzenia zewnętrzne, niemożliwe do
    przewidzenia
    i zapobieżenia nawet przy zachowaniu należytej staranności;
    - okresów konserwacji sprzętu i oprogramowaniwa, łącznie nie więcej
    niż 12
    godzin miesięcznie

    Teraz tak:
    Dostęp do innych części osiedla jest zablokowaty.
    No i najważniejsze robią wszystko by P2P nie działało.

    Czy oni mają prawo do takich blokad ??

    Łukasz Lubojański

  • 2. Data: 2004-01-15 21:03:40
    Temat: Re: Blokada P2P
    Od: "Big Jack" <A...@q...jlgavwgb.cy>

    W wiadomości: bu6rkv$pju$...@n...news.tpi.pl
    użytkownik: *Łukasz Lubojański* <l...@n...pl>
    napisał(a):

    [ciach]

    Nie możesz obejść tej blokady i mieć ich w... głebokim poważaniu?
    Big Jack

    --
    //////
    ( o o) GG: 660675

  • 3. Data: 2004-01-15 21:07:09
    Od: Markus Sprungk <z...@c...cy>

    Łukasz Lubojański napisał(a):

    > Czy oni mają prawo do takich blokad ??

    Moim zdaniem nie mają takiego prawa. TY płacisz za nieograniczony dostęp do
    sieci i to Ty powinieneś zdecydować w jaki sposób chcesz ten swój dostęp
    sobie wykorzystać. Czy tylko na pocztę, czy na korzystanie tylko z Usenetu,
    czy też może na P2P właśnie. Dla mnie to jest zwykła cenzura albo
    matołectwo Admina, który nie potrafi porządnie skonfigurować swojej sieci

    *ICQ-79050392* *Tlen-msprungk*
    *GG-1447098* *Skype-msprungk*

  • 4. Data: 2004-01-15 21:09:25
    Od: "Neutrino" <c...@W...op.pl>

    Użytkownik "Łukasz Lubojański" <l...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Teraz tak:
    > Dostęp do innych części osiedla jest zablokowaty.
    > No i najważniejsze robią wszystko by P2P nie działało.
    >
    > Czy oni mają prawo do takich blokad ??

    W zasadzie ... nie. Ale jedyne co mozesz zrobic to po prostu wypowiedziec
    umowe (im wielkiej krzywdy nie zrobisz, raczej sobie, bo stracisz net...),
    ew. zarzadac zwrotu naleznosci od czasu kiedy wymienione funkcje sa
    blokowane z tytulu niewywiazywania sie z umowy...

    Pozdrawiam,
    N.

  • 5. Data: 2004-01-15 21:40:57
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    Pemakai "Łukasz Lubojański" kemenangan <15 sty 2004> menyalin :

    > Mam taki problem. Ostatnio mój dostarczyciel internetu wymyślił sobie, że
    > zablokuje programy p2p

    abstrahujac od aspetkow, prawnych to mozna obejsc, to raz a dwa, zamiast robic tak,
    moglby ograniczyc
    szybkosc dostepu tak, zeby cala siec sie nie walila, kazaa ma niesamowity talent do
    pracowania z 150%
    szybkoscia lacza, ale to mozna kontrolowac

  • 6. Data: 2004-01-15 22:17:30
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    > ew. zarzadac zwrotu naleznosci od czasu kiedy wymienione funkcje sa
    > blokowane z tytulu niewywiazywania sie z umowy...

    Tylko uwazaj bo w ramach odwetu admin moze wlaczyc Ci udostepnienie netu a
    potem stosowne logi przekazac odpowiednim organom scigania...Tu sprawa jest
    sliska bo przeciez wszyscy wiedza po co Ci p2p...

  • 7. Data: 2004-01-15 22:23:54
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

    A masz w umowie punkt mowiacy, ze podporzadkujesz sie KC? Zreszta jesli nie
    masz to i tak admin ma prawo wylaczyc Ci dostep jesli lamiesz prawo -nawet
    nie tylko p2p w takim przypadku moe wylaczyc ale i cale lacze (takze w
    przypadku kiedy lacze wykorzystujesz w inny nielegalny sposob- wlamujesz sie
    itp.). Tak naprawde imho nie wygrasz jesli sciagasz nielegalne
    oprogramowanie filmy czy muzyke. Admin zawsze moze powiedziec i nawet
    przedstawic dowody na podstawie ktorych wysnul podejrzenia, ze sciagasz
    nielegalny rzeczy. Rozumiem, ze mozna sie klocic w przypadku gdybys Ty byl
    czysty ale tak naprawde lamiesz prawo w wiekszym stopniu niz On i Twoje
    wykroczenie jest powazniejsze niz admina. To przypomina mi troche sytuacje,
    w ktorej zlodziej samochodowy reklamowalby w salonie firmowym owy lup
    poniewaz ten bedac na gwarancji zostal nieco skorodowany. Niby ma racje...no
    ale...

  • 8. Data: 2004-01-15 22:43:40
    Od: "R De" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piwek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w ktorej zlodziej samochodowy reklamowalby w salonie firmowym owy lup
    > poniewaz ten bedac na gwarancji zostal nieco skorodowany. Niby ma

    Chyba nie do końca tak jest. Słyszałeś kiedyś może o komunikatorach
    internetowych typu np. tlen?
    Przecież ma możliwość prowadzenia romów głosowych, a blokowanie połączeń p2p
    uniemożliwia mu tę usługę. Ponadto może przecież wykonywać pracę polegającą
    na przesyłaniu plików stworzonych przez jedną osobę do konsultacji (na
    przykład) innej osobie. Wybór medium do takiej operacji to już sprawa
    użytkownika, i ma prawo korzystać z takiej usługi, jaka jemu pasuje. I tu
    mamy również blokadę p2p, która skutecznie blokuje również tę możliwość. nie
    każdy musi np. używać poczty do przesyłania plików. Logi admina to w tym
    wypadku - delikatnie mówiąc - na niewiele się przydadzą.

  • 9. Data: 2004-01-15 23:00:40
    Od: "Flashi" <flashi@_usun_to_pf.pl>

    Użytkownik "R De" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > możliwość. nie każdy musi np. używać poczty do przesyłania plików. Logi
    > admina to w tym wypadku - delikatnie mówiąc - na niewiele się przydadzą.

    Chyba niebardzo zrozumiales o co chodzilo "Piwek" ... W momencie kiedy
    jestes czysty i uzywasz P2P do legalnych rzeczy (ale kto tak naprawde tak
    tego uzywa) to mozna wlaczyc z opem ... Jednak op ma logi co gdzie do kogo
    slales ...
    Oczywiscie jesli uzywales sieci tylko do wysylania tego co mozna to walczyc
    walczyc :D

  • 10. Data: 2004-01-16 06:01:36
    Od: "Piwek" <p...@g...pl>

> [...]
    > internetowych typu np. tlen?
    > Przecież ma możliwość prowadzenia romów głosowych, a blokowanie połączeń

    U mnie w sieci zablokowali p2p ale jakos inteligentie. Nie dziala kazaa itp.
    ale rozmowy glosowe przez gg, tlen czy skype chodza. Mysle, ze wszystko
    zalezy od tego jak inteligentie to admin zrobil.

    >Ponadto może przecież wykonywać pracę polegającą
    > na przesyłaniu plików stworzonych przez jedną osobę do konsultacji (na
    > przykład) innej osobie.

    A probowales kiedys wyslac za pomoca kazaa cos drugiej osobie? Mi sie nie
    udalo...Na pewno sa lepsze sposoby i jest to troche czarowanie sie bo
    wiadomo do czego to sluzy:-) Nie twierdze, ze czlowiek nie ma racji jesli
    jest czysty.

    Chociaz admin moze stwierdzic, ze sciaganie pliku matrix3.avi wielkosci 650
    MB z Toronto wzbudzilo jego podejrzenia i trzeba by byc wdziecznym, ze
    skonczylo sie na wylaczeniu p2p a nie oficjalnym sprawdzeniu czy podejrzenia
    sa sluszne...