  • 1. Data: 2004-01-15 19:21:06
    Temat: mówiły jaskółki...
    Od: "[edymon]" <e...@S...pl>

    Mam pytanie co do spółek. Znalazłam sobie w guglu co to sa spółki
    cywilna, jawna i z o.o., ale jak to sie ma do firmy budowlanej
    (developera), ktora przeksztalca sie z s.c. do spólki jawnej? Pomozcie
    plis, bo jestem zupelnym la(jkon)ikiem...
    --
    Pozdrawiam,
    Edytka

  • 2. Data: 2004-01-15 19:46:51
    Temat: Re: mówiły jaskółki...
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <bu6p7n$8bu$1@atlantis.news.tpi.pl>, [edymon] wrote:
> [...]
    > (developera), ktora przeksztalca sie z s.c. do spólki jawnej? Pomozcie
    > plis, bo jestem zupelnym la(jkon)ikiem...

    No dobrze, ale o co chodzi? S.c. ma obowiązek przekształcenia się w s.j. po
    przekroczeniu progu obrotów.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 3. Data: 2004-01-15 20:08:51
    Od: "[edymon]" <e...@S...pl>

    Użytkownik Samotnik napisał:

    > No dobrze, ale o co chodzi? S.c. ma obowiązek przekształcenia się w s.j. po
    > przekroczeniu progu obrotów.

    Dzieki, tyle chcialam mniej wiecej wiedziec. A konkretniej - jakie sa
    przeslanki, ze firma przeksztalca sie z cywilnej w jawna i jakie to ma
    znaczeni192.168.100.1, gdy na przyklad developer upadnie...

    --
    Pozdrawiam,
    Edytka

  • 4. Data: 2004-01-15 20:09:56
    Od: "[edymon]" <e...@S...pl>

> [...]
    Dzieki, tyle chcialam mniej wiecej wiedziec. A konkretniej - jakie sa
    przeslanki, ze firma przeksztalca sie z cywilnej w jawna i jakie to ma
    znaczenie dla osob kupujacych mieszkanie, gdy na przyklad developer
    upadnie... Z czystej ciekawosci pytam:-)

    --
    Pozdrawiam,
    Edytka

  • 5. Data: 2004-01-15 21:46:35
    Temat: Odp: mówiły jaskółki...
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik [edymon] <e...@S...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bu6s63$s7d$...@n...news.tpi.pl...

> [...]
    > znaczenie dla osob kupujacych mieszkanie, gdy na przyklad developer
    > upadnie... Z czystej ciekawosci pytam:-)

    s.c przeksztalca sie w jawna (tzn powinna inaczej grzywny) jesli w ciagu 2
    lat pod rzad osiaga w kazdym z nich
    przychod wiekszy niz 400 tys. EURO.
    Konsekwensje dla dluznikow/wierzycieli, kontrahentow spolki - niewielkie.
    W zakresie odpowiedzialnosci za zobowiazania wchodzi tzw. subsydiarna
    odpowiedzialnosc wspolnikow w spolce
    jawnej, ale praktycznie to niewiele zmienia.
    Generalnie sp. jawna jest bardziej przyjazna dla osob 3, chociazby dlatego
    ze mozna wiecej o niej informacji
    znalezc w rejestrze.

    pozdrawiam
    mdr

  • 6. Data: 2004-01-15 21:54:07
    Temat: Re: Odp: mówiły jaskółki...
    Od: "[edymon]" <e...@S...pl>

    Użytkownik Mateusz Dr napisał:

    > s.c przeksztalca sie w jawna (tzn powinna inaczej grzywny) jesli w ciagu 2
    > lat pod rzad osiaga w kazdym z nich przychod wiekszy niz 400 tys. EURO.
    [ciach]

    Wielkie dzieki!!!

    --
    Pozdrawiam,
    Edytka

  • 7. Data: 2004-01-15 22:01:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "[edymon]" <e...@S...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > znaczenie dla osob kupujacych mieszkanie, gdy na przyklad developer
    > upadnie... Z czystej ciekawosci pytam:-)

    Z punktu widzenia odpowiedzialności za długi nie ma żadnego znaczenia.