    From: "R De" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Blokada P2P
    Date: Thu, 15 Jan 2004 23:43:40 +0100
    Sender: s...@p...onet.pl@net2-3.telkab.pl

    Użytkownik "Piwek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:bu73ui$5po$2@inews.gazeta.pl...
    > A masz w umowie punkt mowiacy, ze podporzadkujesz sie KC? Zreszta jesli
    nie
    > masz to i tak admin ma prawo wylaczyc Ci dostep jesli lamiesz prawo -nawet
    > nie tylko p2p w takim przypadku moe wylaczyc ale i cale lacze (takze w
    > przypadku kiedy lacze wykorzystujesz w inny nielegalny sposob- wlamujesz
    sie
    > itp.). Tak naprawde imho nie wygrasz jesli sciagasz nielegalne
    > oprogramowanie filmy czy muzyke. Admin zawsze moze powiedziec i nawet
    > przedstawic dowody na podstawie ktorych wysnul podejrzenia, ze sciagasz
> [...]
    Chyba nie do końca tak jest. Słyszałeś kiedyś może o komunikatorach
    internetowych typu np. tlen?
    Przecież ma możliwość prowadzenia romów głosowych, a blokowanie połączeń p2p
    uniemożliwia mu tę usługę. Ponadto może przecież wykonywać pracę polegającą
    na przesyłaniu plików stworzonych przez jedną osobę do konsultacji (na
    przykład) innej osobie. Wybór medium do takiej operacji to już sprawa
    użytkownika, i ma prawo korzystać z takiej usługi, jaka jemu pasuje. I tu
    mamy również blokadę p2p, która skutecznie blokuje również tę możliwość. nie
    każdy musi np. używać poczty do przesyłania plików. Logi admina to w tym
    wypadku - delikatnie mówiąc - na niewiele się przydadzą.