  • 21. Data: 2003-06-03 19:15:44
    Temat: Re: Biuro Pisania Podan i doradztwo prawne...
    Od: "Ewcia" <m...@m...pl>

    > Bez znaczenia jest tu, czy będziesz to robił na umowę zlecenie, czy w
    > jakiejkolwiek inne formie.
    teraz to już zgłupiałam do reszty! Czyli idąc tym tokiem myślenia wbrew
    prawu kilka tysięcy firm w Polsce zatrudnia prawników bez aplikacji. Czy też
    raczej: wbrew prawu ci prawicy przyjmują taką posadę. Bo przecież taki
    prawnik w firmie, co robi? między innymi pisze podania (i to nie z gotowych
    wzorców, tylko sam tworzy), mówi szefowi czy coś zgodne z prawem, czy nie
    ( a to już wogóle jest opinia prawna, zgadza się??) itp., itd.
    O matko, wytłumaczcie to tak, żeby nawet kobieta zrozumiała :-)

    ewcia

  • 22. Data: 2003-06-03 22:20:00
    Od: "Adles" <a...@g...pl>

    Użytkownik "MAGISTER" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    > możesz
    >
    > czy napisanie komus podania np. z uzasadnieniem a nawet bez - chodzi o
    > znajomosc formy, tresci skladnikow takiego podania...takze?
    > Nie doszukalem sie nigdzie w w/w ustawach zakazu...
    >
    > pozdrawiam
    >
    >ale zwróć uwage np. na art. 52 ust. 3 pkt 4 ustawy o radcach prawnych. Jest
    to konsekwencja przyjęcia, że wykonywanie zawodu radcy prawnego polega na
    świadczeniu pomocy prawnej (ustawa okrasla co to jest pomoc prawna) i odbywa
    się na zasadach określonych w tej ustawie. W praktyce to wygląda tak, że
    okręgowe izby radców prawnych sprawdzają tych co wpisali w PKD usługi prawne
    lub podobne i - jeżeli nie są to radcy, adwokaci itp. to zwraca się do
    takich delikwentów o zaprzestanie działalności, potem ew. z wnioskiem do
    stosowengo organu o wyrejestrowanie takiej działalności. Zdarza się że grożą
    też postepowaniem karnym (chodzi bodajże o jakieś wykroczenie, ale nie
    jestem pewien z jakiego paragrafu). Problem jest wówczas gdy działalność
    prowadzi osoba fizyczna (wpis do ewidencji) bo jak narazie nie ma obowiązku
    opisywania przedmiotu działalności przy pomocy PKD. Ale i to się zmienie gdy
    jednosobowych przedsiębiorców przejmą sądy rejestrowe...

  • 23. Data: 2003-06-04 07:46:34
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    d...@o...pl wrote:
    > Polska Klasyfikacja Działalności przewiduje dla podmiotów wykonujących
    > faktycznie doradztwo nie będące doradztwem prawnym następująca formę: doradztwo
    > w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania (PKD 74.14.A),
    > pod które można podciągnąć wszelkie porady tzw. biznesowe, z wyjątkiem tych
    > jakie są zastrzeżone dla prawników wykonujących zawód radcy prawnego oraz
    > adwokata.

    A jakie niby są zastrzeżone dla adwokata i radcy prawnego (poza
    występowaniem przed sądem)? I pytanie teoretyczne - czy klasyfikacja
    statystyczna może ograniczać wolność działalności gospodarczej? :)

> [...]

    > przedsiębiorcy albo przedsiębiorstwie, w celu przysporzenia korzyści lub
    > wyrządzenia szkody.
    > 2. Wiadomościami, o których mowa w ust. 1, są nieprawdziwe lub wprowadzające w
    > błąd informacje, w szczególności o:
    > 2) wytwarzanych towarach lub świadczonych usługach,
    > 3. Rozpowszechnianiem wiadomości, o których mowa w ust. 1, jest również
    > posługiwanie się:
    > 1) nie przysługującymi lub nieścisłymi tytułami, stopniami albo innymi
    > informacjami o kwalifikacjach pracowników,
    > 4) nierzetelnymi informacjami o wyróżnieniach lub oznaczeniach produktów lub

    Nie widzę zastosowania - jasno określam swoją działalność, nie posługuje
    się żadnymi tytułami itd.

    W jaki sposób?

    KG

  • 24. Data: 2003-06-04 09:52:26
    Od: "Cudny" <c...@w...pl>

    Ewcia - zdarzyło Ci się napisać takie coś:
> [...]
    > prawem, czy nie | ( a to już wogóle jest opinia prawna, zgadza się??)
    > itp., itd. | O matko, wytłumaczcie to tak, żeby nawet kobieta zrozumiała

    Oj pewnikiem Kolega Darek już należy do kasty prawniczej i wczuł się w
    dbanie o swoje d..... ;-)

  • 25. Data: 2003-06-04 10:44:03
    Od: d...@o...pl

    > A jakie niby są zastrzeżone dla adwokata i radcy prawnego (poza
    > występowaniem przed sądem)? I pytanie teoretyczne - czy klasyfikacja
    > statystyczna może ograniczać wolność działalności gospodarczej? :)

    Czyli zaczynamy od początku? ;-)
    PKD nie ogranicza wolności działalności gospodarczej. Ograniczenie to wynika z
    art. 5 ustawy PDG.
    O roli adwokatów i r. pr. oraz świadczonych przez nich usługach pisałem w
    poprzednich postach - poczytaj.

    Pozdrawiam,
    Darek

  • 26. Data: 2003-06-04 10:55:35
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    d...@o...pl wrote:
    > PKD nie ogranicza wolności działalności gospodarczej. Ograniczenie to wynika z
    > art. 5 ustawy PDG.

    wybacz, ale z art. 5 na pewno nie, jeśli już to z 87...

    > O roli adwokatów i r. pr. oraz świadczonych przez nich usługach pisałem w
    > poprzednich postach - poczytaj.

    czytałem i dalej nie mogę się doczytać gdzie jest ta wyłączność?

    KG

  • 27. Data: 2003-06-04 11:03:42
    Od: d...@o...pl

    > wybacz, ale z art. 5 na pewno nie, jeśli już to z 87...
    Art. 87 wyłącza podmioty świadczące pomoc prawną spod ustawy PDG.

    > czytałem i dalej nie mogę się doczytać gdzie jest ta wyłączność?

    To mój ostatni post w tym temacie, bo zaczyna mnie to irytować.
    Przeczytaj art. 87 PDG.
    Jeśli świadczący pomoc prawną NIE JEST przedsiębiorcą w rozumieniu ustawy PDG i
    stosuje się do niego przepisy ustawy o adwokaturze i/lub o radcach prawnych,
    zaś ustawy te w sposób oczywisty i nie budzący wątpliwości precyzują KTO jest
    adwokatem lub r.pr, i jaka działalność wchodzi do zakresu świadczonych przez
    nich usług, to OCZYWISTYM jest, że wynika stąd ograniczenie dla osób
    pozostałych w tym zakresie działalności gospodarczej.

    Jest to moje zdanie i uważam, że uzasadniłem je dostatecznie. Jeśli chcesz
    opinii prawnej w tej materii udaj się do adwokata lub radcy prawnego wpisanego
    na odpowiednią listę.

    Pozdrawiam,
    Darek

  • 28. Data: 2003-06-04 23:14:23
    Od: "MAGISTER" <w...@w...pl>

> [...]
    gdy
    > jednosobowych przedsiębiorców przejmą sądy rejestrowe...

    czyli jesli zarejestruje sie jako jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza -
    zadnych spolek jawnych itp.
    tp nie bdede musial podawac rodzaju wykonywanej dzialalnowsci? czy bede ale
    nie sprawdzi tego korporacja...?
    z drugiej strony czy maja podtsawe do tego by wnioskowac u wykreslenie
    takiego delikwenta z dzialalnosci gosp?
    pozdrawiam