  • 1. Data: 2003-02-28 07:11:36
    Temat: Bezrobotny a prawo.
    Od: R...@e...co.za (Roman Koryl)

    Witam WSG,

    Najnowsza wiadomosc, z glownego wydania wiadomosci wieczornych TV.
    "...Jerzy Kisiel wystapil z pozwem przeciwko Rzadowi Polskiemu, zadajac
    stosownego zadoscuczynienia za pozostawanie od 3 lat bezrobotnym.
    Reprezentowac go bedzie posel Samoobrony mec. Dzido. ..."

    Nasuwa sie pytanie:
    Czy w swietle obowiazujacych przepisow roszczenie tego typu jest
    zasadne i bedzie w jakims stopniu uwzglednione ?
    Pozdrawiam,R

    Pozdrawiam,Brat

  • 2. Data: 2003-02-28 08:13:18
    Temat: Re: Bezrobotny a prawo.
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Uzytkownik "Roman Koryl" <R...@e...co.za> napisal w wiadomosci
> [...]
    > Czy w swietle obowiazujacych przepisow roszczenie tego typu jest
    > zasadne i bedzie w jakims stopniu uwzglednione ?

    Kurde a na co sie powoluje na konstytucje?
    hyyymmm??? Z tego co piszesz to wyglada ze komus sie klepki rozeschly i caly
    olej wyciekl..

    Stan_Z

  • 3. Data: 2003-02-28 08:32:23
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 4. Data: 2003-02-28 09:17:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Feb 2003, Stan_Z wrote:

    >+ Uzytkownik "Roman Koryl" <R...@e...co.za> [...]
    >+ > "...Jerzy Kisiel wystapil z pozwem przeciwko Rzadowi Polskiemu, zadajac
    >+ > stosownego zadoscuczynienia za pozostawanie od 3 lat bezrobotnym.
    [...]
    >+ Kurde a na co sie powoluje na konstytucje?

    A jest źródłem prawa, czy nie ?

    >+ hyyymmm??? Z tego co piszesz to wyglada ze komus sie klepki rozeschly i caly
    >+ olej wyciekl..

    Znaczy, autorów Konstytucji masz na myśli ??

    pzdr, Gotfryd
    (nie przekonany czy prawo powinno obiecywać gruszki na wierzbie
    czy nie, a *jeśli* obiecuje - to dostarczyć [czy nie])

  • 5. Data: 2003-02-28 09:28:42
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > [...]
    >
    > A jest źródłem prawa, czy nie ?

    Jest i to najwyższego stopnia jeśli można to tak określić.

    > Znaczy, autorów Konstytucji masz na myśli ??

    NIE - tych co próbują Czytac Konstytucje z wybiórczym przeskakiwaniem po
    wyrazach lub jak wolisz kompletnie nie rozumiejąc co zapisane zdania znaczą.
    POWOLI przeczytaj art.65 ust.5 i zastanów się jakie możesz wytoczyć dowody,
    na okoliczność bezczynności władzy względem tego zapisu.

    > pzdr, Gotfryd
    > (nie przekonany czy prawo powinno obiecywać gruszki na wierzbie
    > czy nie, a *jeśli* obiecuje - to dostarczyć [czy nie])

    NIE bo przyroda tego nie akceptuje a papier przyjmuje każdą głupotę.

    Stan_Z

  • 6. Data: 2003-02-28 17:14:59
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Polecam artykul prof. Zielinskiego w PiPie ( zawsze lubilem ta nazwe :-))
    nr. 1/03. Szczególowo omaiwa konstytucyjne ( i prawnoporównawcze ) aspekty
    tzw. prawa do pracy. Ciekawe, choc nie do konca sie z nim zgadzam i nawet
    planuje napisac cos na ten temat. Jak skoncze dam Wam linka :-)

    Depi.

  • 7. Data: 2003-02-28 18:35:04
    Od: Pawel <pzkw_panther@[nospam]gazeta.pl>

    "Marcin Olender" <d...@g...pl> wrote in

> [...]
    > ) aspekty tzw. prawa do pracy. Ciekawe, choc nie do konca sie z nim
    > zgadzam i nawet planuje napisac cos na ten temat. Jak skoncze dam Wam

    Podchodzi studentka prawa do asystenta na cwiczeniach i sie pyta gdzie ma znalezc
    materialy do referatu.Asystent od niechcenia do niej:niech sobie pani pogrzebie co
    nieco w PiPie.

  • 8. Data: 2003-02-28 18:42:08
    Od: Pawel <pzkw_panther@[nospam]gazeta.pl>

    R...@e...co.za (Roman Koryl) wrote in news:se5f27a3.089@eskom.co.za:

> [...]
    > Czy w swietle obowiazujacych przepisow roszczenie tego typu jest
    > zasadne i bedzie w jakims stopniu uwzglednione ?

    Aha slyszalem o tym.Szczerze mowiac watpie zeby cokolwiek ten czlowiek ugral.Nawet
    jesli mec.Dzidzo zaprezentuje najbardziej zwariowana ekwilibrystyke intelektualna
    art.415 KC (bo na tym ma sie oprzec roszczenie z tego co pamietam) i art.65
    Konstytucji to jednak jest pewien problem.Wprawdzie nie wiem jak wyglada
    interpretacja tego przepisu Konstytucji w jakimkolwiek komentarzu ale wydaje mi sie
    ze po pierwsze panstwo nie jest pracodawca (to jest moje zdanie),po drugie panstwo
    ma obowiazek stwarzac jedynie warunki do pracy obywatelom,no wiec mam na mysli mhm
    tworzenie przepisow ktore beda umozliwialy zatrudnianie pracownikow,ochrone tych
    ktorzy nie pracuja itd,zreszta widac to po slowach uzytych w tym art.65 a wiec
    "polityka zatrudnienia","organizowanie","wspieranie".

  • 9. Data: 2003-02-28 20:10:42
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > Polecam artykul prof. Zielinskiego w PiPie

    Zelinski ostatnio troszeczke zaczal "swirowac".
    Odchodzi od zdroworozsadkowego podejscia do prawa,
    a do prawa pracy i socjalnego w szczegolnosci.

    Wielu przedstawicieli doktryny uwaza, ze jego
    nowe prace juz nie sa tak wartosciowe jak te z wczesniejszych
    okresow jego tworczosci. Chyba "schodzi" za bardzo
    na lewo.

    Konrad

  • 10. Data: 2003-05-01 22:02:11
    Temat: Re: Bezrobotny a prawo. [off topic]
    Od: lucky luck <l...@W...pl>

    Użytkownik Marcin Olender napisał:
    > Polecam artykul prof. Zielinskiego w PiPie ( zawsze lubilem ta nazwe :-))

    a propos...
    zauwazylem u mnie w szkolce, ze niekotrzy wykladowcy, ktorzy chca sie
    "integrowac z grupa" lubuja w przywolywaniu tego oklepanego zwrotu
    (oczywiscie jesli tylko nadarzy sie okazja :-)

    " A to, to niech pani sobie w PiPie znajdzie"

    -
    luck luck