    From: Pawel <pzkw_panther@[nospam]gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bezrobotny a prawo.
    Date: Fri, 28 Feb 2003 18:42:08 +0000 (UTC)

    R...@e...co.za (Roman Koryl) wrote in news:se5f27a3.089@eskom.co.za:

    > Witam WSG,
    >
    > Najnowsza wiadomosc, z glownego wydania wiadomosci wieczornych TV.
    > "...Jerzy Kisiel wystapil z pozwem przeciwko Rzadowi Polskiemu, zadajac
    > stosownego zadoscuczynienia za pozostawanie od 3 lat bezrobotnym.
    > Reprezentowac go bedzie posel Samoobrony mec. Dzido. ..."
    >
    > Nasuwa sie pytanie:
    > Czy w swietle obowiazujacych przepisow roszczenie tego typu jest
    > zasadne i bedzie w jakims stopniu uwzglednione ?
    > Pozdrawiam,R
    >
    > Pozdrawiam,Brat

    Aha slyszalem o tym.Szczerze mowiac watpie zeby cokolwiek ten czlowiek ugral.Nawet
    jesli mec.Dzidzo zaprezentuje najbardziej zwariowana ekwilibrystyke intelektualna
    art.415 KC (bo na tym ma sie oprzec roszczenie z tego co pamietam) i art.65
    Konstytucji to jednak jest pewien problem.Wprawdzie nie wiem jak wyglada
    interpretacja tego przepisu Konstytucji w jakimkolwiek komentarzu ale wydaje mi sie
    ze po pierwsze panstwo nie jest pracodawca (to jest moje zdanie),po drugie panstwo
    ma obowiazek stwarzac jedynie warunki do pracy obywatelom,no wiec mam na mysli mhm
    tworzenie przepisow ktore beda umozliwialy zatrudnianie pracownikow,ochrone tych
    ktorzy nie pracuja itd,zreszta widac to po slowach uzytych w tym art.65 a wiec
    "polityka zatrudnienia","organizowanie","wspieranie".