    From: "marek" <m...@b...gm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bezpieczenstwo serwerow WWW - szantaż ?
    Date: Fri, 3 Aug 2007 12:43:38 +0100

    "PG" <p...@o...pl> wrote in message news:f8sg34$41a$1@news.onet.pl...

    > Podsumujmy.
    > Koleś idzie obok domostwa. Zauważa zepsute drzwi wejściowe.
    > Zglasza to właścicielowi i mówi, że naprawi za kasę.
    >
    > I oczywiście nie ma nic złego na myśli.

    nie mial nic zlego na mysli, bo on jest od naprawiania polotwartych drzwi, a
    nie od wynoszenia pralek, i z gory o tym informuje. A wlasciciel moze sobie
    naprawic sam, zawolac znajomego fachowca, albo nawet zamurowac, jak nie
    potrafi lepiej.
    ps. w dodatku uslugodawca nie stosuje zadnych form nacisku, pt "bo wie Pan,
    jutro cale miasto moze sie o tym dowiedziec i chopaki z klasy tez".

    btw, analogia z cegla jest nietrafna, bo ani cegla nie nalezy do
    trzymajacego, ani on nie sugeruje, ze jej uzyje w wypadku odmowy. Odlozy na
    miejsce i pojdzie dalej.
    Tyle, ze to nie niestety nie gwarantuje rozsadnej reakcji drugiej strony.
    Powiedzialbym nawet, ze moga uzyc straszaka "zlodziej, terrorysta", zeby
    sprobwac wymusic darmowe pokazanie luki. Z drugiej strony... jak maja
    wyliczyc cene tej uslugi? Zaplaca duzo, a facet powie: to jak juz jestesmy
    przy kasie, to ja moge wskazac jeszcze kilka(set) innych dziur ;)

    btw, mozna temat zglebic poczynajac od cyrkow z Adobe sprzed kilku lat, gdy
    facet z Rosji wskazal na konferencji luki w ich zabezpieczeniach, a konczac
    na ostatnich przepychankach w sprawie mbanku bodajze.

    marek