  • Data: 2007-08-05 12:29:59
    Temat: Re: Bezpieczenstwo serwerow WWW - szantaż ?
    Od: "ML" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    ML <o...@g...pl> napisał(a):

    > Kiedyś słyszałem interpretację, że przełamywanie zabezpieczeń (w przypadku
    > systemu informatycznego) ma miejsce w przypadku, gdy wyraźnie widać, że
    > właściciel życzy sobie aby nikt niepowołany nie uzyskał do niego dostępu, a
    > mimo to, ktoś próbuje to zrobić.
    > A więc np. jeśli masz formularz logowania (który nie przepuszcza dalej bez
    > podania właściwych danych), to od razu widać, że właściciel strony nie chce
    > wpuszczać tam nikogo obcego. W takim przypadku próby zgadnięcia loginu / hasła
    > (nawet jeśli są bardzo proste do odgadnięcia), czy wykonania sztuczek typu
> [...]

    Zapomniałem jeszcze napisać, że aby to miało zastosowanie, to musi w ogóle
    istnieć jakieś zabezpieczenie tego systemu.
    Np. gdy na stronie jest umieszczony bezpośredni link do poufnych danych, a nad
    nim jest napis "Jeśli nie jesteś pracownikiem firmy, to nie klikaj w ten
    link", to wyżej wymieniony artykuł nie ma tu zastosowania, bo nie ma żadnego
    zabezpieczenia.
    Formularz logowania jest już jakimś zabezpieczeniem (w omawianym przykładzie
    był wykonany wadliwie, ale jednak był).